Joudun käymään aamukakalla joka aamu töissä, pomo valitti
Vatsa ei herää kunnolla toimimaan heti herättyään vaan vasta kun pääsen töihin. 10-15min menee työajasta tähän toimitukseen. Pomo sanoi, että saisin leimata vasta aamukakan jälkeen. Mitä mieltä olette, onko se työaikaa?
Kommentit (136)
Mun aamukakka tulee yleensä noin kaksi tuntia heräämisestä, ja liikkeellä oleminen edistää sitä. En tiedä pystyisinkö mitenkään siihen, että pakottaisin suoleni toimimaan ennen lähtöä, jos se vaatisi heräämään tunnin normaalia aikaisemmin ja tekemään lisäksi jonkun aamulenkin palatakseni sitten kotiin kakalle. Mulla on kuitenkin ärtyvän suolen oireilua, ja silloinkin kun siinä on "hyvä kausi", on suolen toiminta hieman oikukasta eikä tahdonvoimalla käskettävissä. Mutta se mun työaikainen aamukakka on oikeasti varsin nopea toimitus. En tiedä meneekö ihan minuuttiin, mutta sellaiseen normaalimittaiseen vessataukoon kuitenkin, joka kaikissa järkevissä työpaikoissa kuuluu kyseenalaistamatta työaikaan. Jos vatsa on kovalla, en ala töissä äheltää, ei pitkäaikainen ponnistelu ole terveellistäkään. Eli ap:n tapauksessa kiinnittäisin huomiota siihen, että toimitus kestää noin pitkään. Kakan ei kuulu olla jatkuvasti niin kovaa tai niin runsasta, että vessareissu kestää vartin! Toki sellaista joskus sattuu, mutta sen pitäisi olla varsin harvinaista ja asia, jonka kohdalla työajan käytöstä voi tarvittaessa keskustella yksittäistapauksena erikseen.
Toivottavasti ei ole työpaikan ainoa vessa.
Boss makes a dollar, I make a dime, that's why I poop on company time.
Ymmärrän sua ap! Mä käyn joka aamu vessassa 8:20, olin sitten herännyt mihin aikaan tahansa. Aikaa menee 5-10min, joskus kauemmin. Suoli on hidas, niin siinä ei kuidut auta (niitä tulee tarpeeksi, syön paljon kasviksia ja juon pari litraa vettä päivässä, harrastan myös säännöllisesti liikuntaa).
Menen vessaan kun on kakkahätä, mutta se ei tule heti ulos, pitää rentoutua. Päkistelemällä tulee vain peräpukama, ei kakka nopeammin ulos. Hetken kun odotan vielä, niin kakkaa tulee lisää. Jos lähden kesken kakan vessasta pois, niin koko päivän on ikävä tunne pehvassa ja joudun sitten kuitenkin jonkun ajan päästä uudestaan vessaan.
Kaikki ei vain ole mitään ruikkupyllyjä.
Miksi pitää olla AAMUKAKKA? Paskokaa vaikka illalla mieluummin. Ei mua ainakaan aamuisin paskata.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sua ap! Mä käyn joka aamu vessassa 8:20, olin sitten herännyt mihin aikaan tahansa. Aikaa menee 5-10min, joskus kauemmin. Suoli on hidas, niin siinä ei kuidut auta (niitä tulee tarpeeksi, syön paljon kasviksia ja juon pari litraa vettä päivässä, harrastan myös säännöllisesti liikuntaa).
Menen vessaan kun on kakkahätä, mutta se ei tule heti ulos, pitää rentoutua. Päkistelemällä tulee vain peräpukama, ei kakka nopeammin ulos. Hetken kun odotan vielä, niin kakkaa tulee lisää. Jos lähden kesken kakan vessasta pois, niin koko päivän on ikävä tunne pehvassa ja joudun sitten kuitenkin jonkun ajan päästä uudestaan vessaan.
Newsflash: mee sinne vessaan vasta kun on oikea paskahätä ja se tulee ulos. Turhaa siellä vessassa odottelet. Odotella voi työn lomassa.
Kakkarytmi on yksilöllinen ja saat paskoa milloin huvitta ja kuinka kauan huvittaa, voittaisit oikeudessa ja sano pomolle tämä. Loppuu se hiostus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Newsflash: mee sinne vessaan vasta kun on oikea paskahätä ja se tulee ulos. Turhaa siellä vessassa odottelet. Odotella voi työn lomassa.
Newsflash: Kaikilla ei vaan tuu se paska housuun odottamalla. Kuten kirjoitin, menen vessaan, kun on kakkahätä. Jos en mene, niin sen kummempaa paskahätää ei tule. Sitten tulee ummetus pariksi päiväksi.
Taas saa kiittää onneaan että on asiantuntijatyössä jossa kukaan ei kyttää tai edes huomaa jos käy vartin vessassa, välipalalla, puhelimessa tms.
Työn orjuutus menee jo liian pitkälle. Perkeleen pankkiirit joka elättävät velalla maailmaa. Tavis joutuu repimään selkänahkasta niille rahat. 8000-8500 rahapaskiaista orjuuttaa meitä. Kapina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tulossa sanomaan samaa.
Ota magnesiumsitraattia illalla. Auttaa unensaantiin ja kakka tulee helposti aamulla.
Onpa kiva lukea suolistosairaana näitä juttuja. Kyllä, joku voi joutua käymään kesken päivän vessassa. Ap.lle vinkki että herää reilusti aiemmin. Oma suoli toimii n.1, 5 h heräämisestä ja siihen on varattava aikaa väh. 20 Min. Herään siis aina vähintään 2 h ennen lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Ota magnesiumsitraattia illalla. Auttaa unensaantiin ja kakka tulee helposti aamulla.
Testasin tätä urheillessani enemmän. Kakka muuttui ripuliksi ja yöunet meni.
Vierailija kirjoitti:
Meillä yksi mies on keskellä päivää aina puoli tuntia vessassa. Siis miten voi kestää niin kauan???
Suolistosairas tai ärtyneen suolen oireyhtymä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testasin tätä urheillessani enemmän. Kakka muuttui ripuliksi ja yöunet meni.
No voih. Ei sitten toimi kaikilla samalla tavalla. Itsellä väsyttää selvästi ja kakka ihan normaali. Varmaan kunkin yksilölliset ruokavaliot ja jokin elimistössä tekee sitten sen eron.
Minulla suoli toimii niin että jos esim herään klo 7 niin jos siitä poikkeaa eli yhden päivän herää vaikka klo 8 niin suoli menee seuraavat 1-2 päivää sen klo 8 mukaan eli käytännössä pitäisi joka päivä herätä täysin samaan aikaan. Ja joskus se ei edes noudata aikatauluja vaan aamulla ei tule millään vaan sitten töissä yhtäkkiä tulee kauhee hätä ja pakko mennä. Ihminen ei ole kone jonka pitäisi toimia täysin niinkuin joku yhteiskunta on määritellyt.
Juo iso lasi vettä HETI herättyäsi.
Ihan oikeasti vartin kakka ei ole mielestäni normaalia, jos käytät koko tuon ajan äheltämiseen kännyn selailun tai muun oheistoimen sijaan. Joko ruokavaliossasi tai suolessasi on jotain vikaa. Asiaan kannattaisi perehtyä. Ymmärrän myös hyvin pomoasi. Normaalit vessatauot on hyväksyttävä, mutta (säännöllinen) vartti on jo tosi pitkä.