Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalla asujat. Onko teillä ovet lukossa yöllä?

Vierailija
04.04.2019 |

Meillä on nykyään kun koirasta aika jätti.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöllä on, päivisin ei, vaikka en olisi kotonakaan, vaan töissä tms. Mulla on liikkuva osa-aikatyö, niin ei siinä ihan helposti tiedä, milloin olen tulossa takaisin.

Vakuutuksesta turha odottaa mitään jos joku käy kämpän tyhjäämässä.

No mitäköhän sekin täältä mukaansa haluaisi viedä? Ei ole telkkaria, ainoa nettilaite mulla on aina mukanani. Korut arvottomia, jos veisi taulun, tunnearvo todellista arvoa isompi jokatapauksessa. Tuskin veisi arvokkainta omaisuuttani, joka on osittaisesti 24 hengen osin 12 hengen ruoka-ja kahviastiasto 40-luvulta, arvo lienee kyllä muutamia tonneja. Ja no sähköpiano on, mutta senkin lastailu voisi herättää kyllä hiukan naapureiden tai ohikulkijoiden huomiota. Ei ole käytännössä mitään vietävää. Passikin on aina mukanani.

No paikkojen rikkomisesta voi tulla isokin lasku. Ikkunat, lattiat, huonekalut... voi joku laittaa piruuttaan vaikka vedet valumaan pitkin lattioita. Niiden vahinkojen kuivailu ja korjaus on aika kallista.

Vierailija
22/85 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvontakamerat on, kuvaa sekä pihatien, ulko-ovet että talon sisältä, pihaan tullessa varoitetaan kameroista. Ovet on lukossa kun ollaan pois kotoa.

Pihaan tulevia kuvaava kamera on kiva, pari kertaa on vieras auto pyörähtänyt mutta kääntynyt ympäri. Millä lie asialla ollut. Rekkarit on ylhäällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuris kävi rosvot keskellä päivää. Koko talo käännetty ympäri. Korut ja rahat läks.

Suunniteltu keikka. Ei ne suinpäin kenenkään asuntoon mene kahvikuppien takia. Huumejuttuja tai itänaapurista.

Vierailija
24/85 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lukossa. Koulutetut 4 dobermania vastassa jos kutsumaton tulee ja heillä on täysi vapaus häätää ja lopettavat, kun käsken lopettaa ja tuskin annan käskyjä ensimmäisen minuutin aikana. Tunkeilija saa maistaa kunnon kipua.

Tuore ilmainen liha on ihan hyvä vaihtoehto koiranruuaksi.

Vierailija
25/85 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laittaa lukkoon. Asuin maalla, lähin naapuri 1km eräs mies kävi koputtelemassa öisin ikkunaan yms.

Rikkoo ikkunan ja on kohta sisällä.

Jos Naapuri noin kaukana, poliisin tulo kestää kauan.

Vierailija
26/85 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöllä on, päivisin ei, vaikka en olisi kotonakaan, vaan töissä tms. Mulla on liikkuva osa-aikatyö, niin ei siinä ihan helposti tiedä, milloin olen tulossa takaisin.

No mitäköhän sekin täältä mukaansa haluaisi viedä? Ei ole telkkaria, ainoa nettilaite mulla on aina mukanani. Korut arvottomia, jos veisi taulun, tunnearvo todellista arvoa isompi jokatapauksessa. Tuskin veisi arvokkainta omaisuuttani, joka on osittaisesti 24 hengen osin 12 hengen ruoka-ja kahviastiasto 40-luvulta, arvo lienee kyllä muutamia tonneja. Ja no sähköpiano on, mutta senkin lastailu voisi herättää kyllä hiukan naapureiden tai ohikulkijoiden huomiota. Ei ole käytännössä mitään vietävää. Passikin on aina mukanani.

No paikkojen rikkomisesta voi tulla isokin lasku. Ikkunat, lattiat, huonekalut... voi joku laittaa piruuttaan vaikka vedet valumaan pitkin lattioita. Niiden vahinkojen kuivailu ja korjaus on aika kallista.

Miksi ihmeessä ne rikkoisi paikkoja? Ja ikkunoita varsinkaan? Tai haluaisi aiheuttaa vesivahinkoja??

Vierailija
27/85 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, koska 3 isoa koiraa nukkuu alakerrassa ulko-oven edessä. Siitä ei tule baltianpoika eikä kyllä kukaan muukaan huomaamatta läpi.

Jos ei olisi koiria (ja ennenkuin oli koirat) niin ovi olisi yön lukossa.

Vierailija
28/85 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienessä kylässä maalla. Täällä on sen verran ikäviä tapahtunut, että nykyään pidämme aina ovet lukossa.

Esim. yksi naapuri heräsi kun keittiöstä kuului ääniä ja hän meni sinne niin murtovarkaan otsalamppu häikäisi hänet. Toisen naapurin käsilaukku varastettiin eteisestä kun he olivat katsomassa jotain telkkuohjelmaa. Väliin on outoja murtoja, ihan hiljakkoin yhdeltä naapurilta vietiin vanhoja mopoja (siis harvinaisuuksia) joten varkaiden on täytynyt etukäteen tietää mitä veivät, iltamyöhään ajoivat sitten peräkärryn kanssa talolle ja veivät mopot.

Nykyään ovet menee lukkoon ihan automaattisesti sen kummempia ajattelematta. Ikäväähän se on, kun muistaa miten ennen voi jopa polkupyörän jättää yöksi pihaan eikä siihen kukaan koskenut.

Vierailija
29/85 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovet ja autotalli lukitsematta...auton ovet myösja siellä lompakko, jossa noin 500€ käteistä ja kaksi luottokorttia. En kerro missä asun, mutta saa tulla yrittämään. Saattaa köydä pahemmin kuin mitä sen 80 papan ryöstäjille kävi.

Vierailija
30/85 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Siitä huomaan, että joku vieras on käynyt, kun koirat ovat maha pullollaan ja ruoka ei maistu moneen päivään.

Vierailija
31/85 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti asuta maalla, vaan isomman kaupungin keskustasta 5 km. Meidän pihaan johtaa pihatie jonka päässä talo on. Tontin ympärillä metsää ja peltoa. Käytännössä kukaan kutsumaton ei sinne uskalla tulla, koska sieltä ei pääse nopeasti karkuun, ja lisäksi talo sijaitsee kadulla jolla ei ole kuin muutama talo, joten ei kauheen hedelmällistä ovilla kiertelijöille.

Asun yksin kahden lapsen kanssa. Meillä on pihassa Jopot ja maastopyörät lukitsematta, varaston ovi auki (sieltä vaan ottamaan tonneilla työkaluja tai vaikka vanhan isäni sähkömopo!), auton ovet usein auki, mutta talossamme on vimpan päälle kattava hälytysjärjestelmä 🤣🤣🤣🤣🤣 Se tuo sellaista hiljaista turvaa, voi nukkua rauhassa kun ei mielikuvitus laukkaa 😊

Ainiin lisään vielä, että saatetaan jättää ovetkin auki kun käydään kaupassa tai kyläilyllä, mutta viritetään hälyt kun itse ollaan kotona. Ikään kuin silloin joku tulisi ryöstöretkelle kun asukkaat on kotona =)

Vierailija
32/85 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ne rikkoisi paikkoja? Ja ikkunoita varsinkaan? Tai haluaisi aiheuttaa vesivahinkoja??

Oletpa sinä uutispimennossa,etkö ole koskaan kuullut,kuinka monesti vain sotketaan ja rikotaan paikkoja,kesämökeillä ym...miks rikottas? No ihan vaan riehumisen ja särkemisen ilosta...meitä on niin moneksi.

Vierailija
33/85 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lukossa. Koulutetut 4 dobermania vastassa jos kutsumaton tulee ja heillä on täysi vapaus häätää ja lopettavat, kun käsken lopettaa ja tuskin annan käskyjä ensimmäisen minuutin aikana. Tunkeilija saa maistaa kunnon kipua.

Itse menin kerran moikkaamaan entistä koulu kaveriani. Asuivat maalla. Ei ollut ovikelloa. Koputtelin, muttei ketään tullut. Koira vaan haukkui. Kokeilin ovea ja se oli lukitsematta.

Astuin eteiseen, taputtelin Rottweilwria ja huutelin, onko ketään kotona. Astuin vielä olohuoneeseen, jotta ääneni kuuluisi kellarikerrokseenkin. Ei ollut kaveri kotona.

Kaveri luuli koiransa olevan hyväkin vahtikoira. Kerroin kyllä myöhemmin tilanteen.

Vierailija
34/85 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka kännissä ja läpällä, mikä on monessa asiassa ihan hyvä selitys. 

Vierailija
35/85 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIIS OIKEASTI, PYSTYYKÖ JOKU NUKKUMAAN YÖLLÄ OVET AUKI? Mun hermot ei kestäis.

Vierailija
36/85 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öisin on aina lukossa. Päivisin on auki silloin kun mies on kotona. Yksin lapsen kanssa ollessa pidän kokoajan lukossa vaikka kotia vahtiva isohko koira meiltä löytyykin. Mies ei varmaan lukitsisi edes yöksi, käyn itse aina varmistamassa ovet ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
37/85 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Siitä huomaan, että joku vieras on käynyt, kun koirat ovat maha pullollaan ja ruoka ei maistu moneen päivään.

Niin ja vaimolle on ilmestynyt eteiseen matonkuteita. Pestävähän ne on kun koirat niitä lussuttaneet. Vissiin on koirilla ientulehdusta.

Vierailija
38/85 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdisti aina kun menin aiemmin nukkumaan kuin mies. Vannotin laittamaan ovet yöksi lukkoon - ei laittanut eikä piitannut. No, ei välittänyt muistakaan mun sanomisista, tai ottanut huomioon. Nyt onkin ex, ja itse asun kaupungissa nykyään.

Vierailija
39/85 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä. Tuollaista ilkivaltaa kuitenkin tehdään.

Vierailija
40/85 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veljen talo käytiin kääntämässä keskellä päivää. Ovet oli olleet lukossa. Mukaan oli lähtenyt kaikki pienelektroniikka, korut ja käteinen. Joka paikka tietysti myllätty ja kiireessä rikottu, mikä vähänkin oli hangannut vastaan. Heillä on myös ISO koira, sellainen lehmän kokoinen, mutta eipä ollut murtoveikkoja asia estänyt. Tämä ei tosin tapahtunut maalla vaan taajamassa. Lapsille jäi pelko tapahtumasta. Itse en haluaisi vastaavaa kokea, joten meillä on kaikki mahdolliset hälyttimet käytössä.