Vegeruokia ei saa kutsua nakki/hampurilais yms. Nimillä
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen, minkä takia niin monia häiritsee se, että puhutaan vaikka soijanakeista. Se vaan kertoo kuluttajalle, minkä tyyppinen tuote on kyseessä. Pelkäättekö, että otatte vahingossa kasvisversion jostain lihatuotteesta? Tuntuu epätodennäköiseltä.
Minä tykkään noista kasvisnakeista, -pihveistä sun muista siksi, että oon suurimman osan elämästäni syönyt liharuokia ja noi konseptit on mulle valmiiksi tuttuja. Eli kun tekee kasvisruokaa, niin ainakin alkuun on helpointa pysytellä niissä tutuissa ruuissa, joissa on vaan lihaosuus korvattu vastaavalla kasvistuotteella. Mä tykkään lisäksi nimenomaan syödä mahdollisimman paljon lihaa muistuttavia kasvisvalmisteita, koska tykkään lihan mausta ja koostumuksesta yhä. Mun syyt lihansyönnin vähentämiseen on muualla.
Vegaanit tekee maailman pahinta kasvisruokaa. Jopa minä osaan valmistaa parempia kasvisruokia, missä kasvikset esiintyvät ihan omilla nimillään ja ulkonäöltään tunnistettavina.
Kopionakki tai feikkipihvi kävis vielä edes jotenkin.
Onneksi EU:hun kuuluu gourmet-maat Ranska ja Italia, missä tällaiset ruokakulttuurin raiskaamiset ovat pyhäinhäväistys.
Mötköt ja pötköt käyttöön vaan. Ei saa huijata ruoka-asioissa. Myös Voimariini-sana kiellettiin aikoinaan väärän mielleyhtymän vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Olisi hauska tietää millainen tarina tämän taustalla on.
Joku krautti käymässä suomessa ja suurena makkaranystävänä opetteli sanan nakki ja makkara ja pettyi tilatessaan tietämättään jotain vegeruokaa ja sai siitä myrkytyksen?
No tuossa linkissähän se sanotaan ihan selvästi: ranskalainen sivistys on tarinan taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, lihankorvikkeet ovat aika turhia koska itse mieluiten syön kasvisruokaa ihan vaan kasvisruokana enkä nakkeina tai pihveinä.
Minä taas olen sekasyöjä, joka mielelläni syön kasvisruokaa nakkeina ja pihveinä ja muina lihaa rakenteeltaan ja maultaan muistuttavina tuotteina. Onko se huono juttu?
Ihan p****aa tuollaiset säännöt.
No tuohan se noita lihansyöjiä ja tuottajia taitaa eniten huolestuttaakin. Että joku avarakatseinen sekasyöjä menee ja ostaa sen kasvisnakin tai kasvispihvin, kun voi jo nimestä päätellä, että voi käyttää sitä samoin kuin eläinperäistätuotetta. Eihän se nyt sovi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kaikkein kornein on se, kun ne tekee siitä vehnäjauhosotkusta möhkäleen ja kutsuu sitä kinkuksi. Siis vegaanien versio joulukinkusta. Kinkku jos joku nyt viittaa lihaan.
Ei se mikään kinkku ole eikä sitä kinkkuna myydä. Kyseisen ruoan nimi on seitan ja sitä saa vuoden ympäri ravintoloistakin.
Joku täällä ihmetteli lihapullaa. Se pullaosuus on ihan jees, mutta lihan nimessä voisi kieltää, kun kyseisessä tuotteessa on nahkaa, sorkkaa, turpaa, utaretta ja kaikkea muuta namia.
Täysin samaa mieltä.
Pitäisi myös kieltää Häränpihvit, jotka eivät ole härkää, ynnä muut virheellisesti ilmoitetut nimikkeet, jotka ovat harhaanjohtavia. Osa suoranaisia valheita.
On kukkoa viinissä, mutta ei ole kukkoa, eikä viiniä, niin mitä hitsiä ??
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen, minkä takia niin monia häiritsee se, että puhutaan vaikka soijanakeista. Se vaan kertoo kuluttajalle, minkä tyyppinen tuote on kyseessä. Pelkäättekö, että otatte vahingossa kasvisversion jostain lihatuotteesta? Tuntuu epätodennäköiseltä.
Minä tykkään noista kasvisnakeista, -pihveistä sun muista siksi, että oon suurimman osan elämästäni syönyt liharuokia ja noi konseptit on mulle valmiiksi tuttuja. Eli kun tekee kasvisruokaa, niin ainakin alkuun on helpointa pysytellä niissä tutuissa ruuissa, joissa on vaan lihaosuus korvattu vastaavalla kasvistuotteella. Mä tykkään lisäksi nimenomaan syödä mahdollisimman paljon lihaa muistuttavia kasvisvalmisteita, koska tykkään lihan mausta ja koostumuksesta yhä. Mun syyt lihansyönnin vähentämiseen on muualla.
Tästä lähin ostat sitten kasvispötköjä.
Sinccis
Kerrankin joku järkevä Eu säädös. Eihän partavaahtoakaan kutsuta kermavaahdoksi jos joku kaheli sattuu sitä kakkunsa päälle tursottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä.
Pitäisi myös kieltää Häränpihvit, jotka eivät ole härkää, ynnä muut virheellisesti ilmoitetut nimikkeet, jotka ovat harhaanjohtavia. Osa suoranaisia valheita.
On kukkoa viinissä, mutta ei ole kukkoa, eikä viiniä, niin mitä hitsiä ??
Sinccis
Vedä sinä friikki **ttu päähäs.
Vierailija kirjoitti:
Pihvi sanana ei ole määritelmä pelkästään lihasta valmistetulle viipaleelle. Siinä missä jauhetusta lihasta voi tehdä pihvin, sen voi tehdä myös vaikka raastetuista juureksista. Pihviä yhtä kaikki.
Tokkopa hampurilainenkaan varsinaisesti kertoo siitä että välissä on jauhelihapihvi, ennemminkin siitä että kyseessä on sämpylä, jonka välissä on pihvi, mikä tahansa pihvi.
Pihvi nimenomaan viittaa lihaan. Kertoo sen jo sana itsessää joka juontuu ranskan kielen sanasta bœuf. Tarkoittaa nautaa. Pihvi tarkoittaa lihaa, tarkemmin naudanlihaa.
Vasta viime vuosina mainosmiehet on keksineet alkaa brändäämään teollisia kasvismössötuotteitaan pihveiksi.
Hamburger taas viittaa nimenomaan siihen jauhelihapihviin. Hamburger on hamburger vaikka ilman sämpylää ja muita höysteitä. Silloin se on sama asia kuin jauhelihapihvi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kaikkein kornein on se, kun ne tekee siitä vehnäjauhosotkusta möhkäleen ja kutsuu sitä kinkuksi. Siis vegaanien versio joulukinkusta. Kinkku jos joku nyt viittaa lihaan.
Juuri näin. Kinkku on sian ruhon osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mikään kinkku ole eikä sitä kinkkuna myydä. Kyseisen ruoan nimi on seitan ja sitä saa vuoden ympäri ravintoloistakin.
Googlaapa huviksesi seitankinkku ja vegekinkku.
Vierailija kirjoitti:
Silakkapihvi, mitä se sitten on ?
Silakka on eläin. Ei kasvis, kuten näyt kuulevan. Kalakin on lihaa - kalanlihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanit tekee maailman pahinta kasvisruokaa. Jopa minä osaan valmistaa parempia kasvisruokia, missä kasvikset esiintyvät ihan omilla nimillään ja ulkonäöltään tunnistettavina.
En tiedä keiden vegaanien ruokaa sinä olet syönyt, mutta vegaanithan ei soijanakkeja tai kssvispihvejä tee, vaan ruokateollisuus. Minäkin vegaanina teen mieluummin tunnistettavia kasvisruokia, mutta jos nuo valmistuotteet auttavat joitakin syömään kasvispitoisemmin, se heille suotakoon.
Kauppojen liha/makkarahyllyiltä pitäis poistaa noi soija, härkis ja muut kasvijätteet.
Asiakkaiden harhauttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihvi sanana ei ole määritelmä pelkästään lihasta valmistetulle viipaleelle. Siinä missä jauhetusta lihasta voi tehdä pihvin, sen voi tehdä myös vaikka raastetuista juureksista. Pihviä yhtä kaikki.
Tokkopa hampurilainenkaan varsinaisesti kertoo siitä että välissä on jauhelihapihvi, ennemminkin siitä että kyseessä on sämpylä, jonka välissä on pihvi, mikä tahansa pihvi.
Pihvi nimenomaan viittaa lihaan. Kertoo sen jo sana itsessää joka juontuu ranskan kielen sanasta bœuf. Tarkoittaa nautaa. Pihvi tarkoittaa lihaa, tarkemmin naudanlihaa.
Vasta viime vuosina mainosmiehet on keksineet alkaa brändäämään teollisia kasvismössötuotteitaan pihveiksi.
Hamburger taas viittaa nimenomaan siihen jauhelihapihviin. Hamburger on hamburger vaikka ilman sämpylää ja muita höysteitä. Silloin se on sama asia kuin jauhelihapihvi.
Eihän silloin mitään muuta lihapihviäkään pitäisi kutsua pihviksi, koska sana viittaa nimenomaan nautaan. Eli ei pitäisi puhua possupihveistä, kanapihveistä, silakkapihveistä tai muista. Niistä en kuitenkaan ole kenenkään kuullut nurisevan.
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen liha/makkarahyllyiltä pitäis poistaa noi soija, härkis ja muut kasvijätteet.
Asiakkaiden harhauttamista.
Etkö osaa lukea vai miksi sinun on vaikea erottaa liha- ja kasvistuotteita toisistaan?
Vegekinkku tai -makkara on Fake News.
Terkuin Trumppi
Pitääkö kaikki varastaa?