Vegeruokia ei saa kutsua nakki/hampurilais yms. Nimillä
Kommentit (79)
No ei haittaa, sitten syön vaikka vegepötkylöitä
Hyvä että perseily saadaan kuriin.
Mitähän perseilyä tuossa on jonkun mielestä ollut? Ihan sama, lihankorvikkeet ovat aika turhia koska itse mieluiten syön kasvisruokaa ihan vaan kasvisruokana enkä nakkeina tai pihveinä.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän perseilyä tuossa on jonkun mielestä ollut? Ihan sama, lihankorvikkeet ovat aika turhia koska itse mieluiten syön kasvisruokaa ihan vaan kasvisruokana enkä nakkeina tai pihveinä.
et siis käytä edes termiä kasvispihvi? Tai papupihvi?
Ei ne pihvit ja burgerit mitään lihankorvikkeita ole.
Pihvi sanana ei ole määritelmä pelkästään lihasta valmistetulle viipaleelle. Siinä missä jauhetusta lihasta voi tehdä pihvin, sen voi tehdä myös vaikka raastetuista juureksista. Pihviä yhtä kaikki.
Tokkopa hampurilainenkaan varsinaisesti kertoo siitä että välissä on jauhelihapihvi, ennemminkin siitä että kyseessä on sämpylä, jonka välissä on pihvi, mikä tahansa pihvi.
Pihvi on jatkossa lihaa.
Lindsrömin punajuurilituska
Jne
Silakkapihvi, mitä se sitten on ?
Mun mielestä kaikkein kornein on se, kun ne tekee siitä vehnäjauhosotkusta möhkäleen ja kutsuu sitä kinkuksi. Siis vegaanien versio joulukinkusta. Kinkku jos joku nyt viittaa lihaan.
Eniten mua ihmetyttää, että miten ketään jaksaa oikeasti kiinnostaa näin paljon mitä termejä kukakin ruuasta käyttää. Pihvit ja nakit on termeinä vaan kuvaamassa sitä missä muodossa se kasvisruoka on. Sekasyöjät on todella outoa porukkaa, hirveä huoli persuuksissa kun kasvisvaihtoehtoja tulee markkinoille. Kauheaahan se on, että kaupassa niiden raatojen vieressä on myös muita vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Pihvi on jatkossa lihaa.
Lindsrömin punajuurilituska
Jne
Jos et tiennyt, niin Lindströmin pihvin olennainen ainesosa on jauheliha. Toivottavasti et ole luullut sitä vegaaniseksi ruokalajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
et siis käytä edes termiä kasvispihvi? Tai papupihvi?
Ei ne pihvit ja burgerit mitään lihankorvikkeita ole.
En itse tee koskaan kasvis- tai papupihvejä, ravintolassa kyllä syönyt mutta voin hyvin elää ilman. Se pihvin muotoisuus ei anna ruualle mitään lisäarvoa. Sitä paitsi kasvispihviä on vaikea saada pysymään koossa ilman kananmunaa.
Tällaisten asioiden pohtimiseen siellä tuhrataan runsaasti aikaa? Miettikää miten kallista tämänkin turauksen tuottaminen on ollut? Siinä on ollut aloitetta ja komiteaa, asiantuntijaa ja ties miten monta kallispalkkaista työtuntia. Ja tuloksena päätetään, ettei hampurilainen voi olla enää hampurilainen, jos siellä onkin kasvista? Sitten se päätös pitää käännättää ja toimittaa joka maahan ja luoda valvonta ja sitä ja tätä... Älkää ihmetelkö miksi verot nousee. Ne nousee juur tämmöisen idiotismin takia.
Eli kasvisnnakki olkoon jatkossa kasvispitkula
kasvishampurilainen olkoon kasvispurilainen
Vierailija kirjoitti:
Eniten mua ihmetyttää, että miten ketään jaksaa oikeasti kiinnostaa näin paljon mitä termejä kukakin ruuasta käyttää. Pihvit ja nakit on termeinä vaan kuvaamassa sitä missä muodossa se kasvisruoka on. Sekasyöjät on todella outoa porukkaa, hirveä huoli persuuksissa kun kasvisvaihtoehtoja tulee markkinoille. Kauheaahan se on, että kaupassa niiden raatojen vieressä on myös muita vaihtoehtoja.
Mitä kauheaa siinä on että keksitään niille uudet kuvaavat nimet? Se vain helpottaa vegaanienkin elämää kun nimestä voi tunnistaa pelkkää kasvista sisältävät turtilot.
Kauraturtilo
Vehnäpöllykkä
Papumollukka
Turtiloita, pöllyköitä ja mollukoita näkee jo nyt, tosin ihmismuodossa :D
Olisi hauska tietää millainen tarina tämän taustalla on.
Joku krautti käymässä suomessa ja suurena makkaranystävänä opetteli sanan nakki ja makkara ja pettyi tilatessaan tietämättään jotain vegeruokaa ja sai siitä myrkytyksen?
Suojeltaviksi esitettyjen termien joukossa olisivat muun muassa sanat ”pihvi”, ”makkara”, ”leike” ja ”hampurilainen”.