Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sairastuneelle työntekijälle pitää maksaa palkkaa?

Vierailija
04.04.2019 |

Eihän se silloin töitä tee. Pahinta vielä, jos hoitaa sairasta lasta.. HOHHOIJAA. Fiksuimmat ei onneksi vaadi palkkaa silloin.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi te, joilla ei ole työterveydenhuoltoa, ette mene kunnalliselle?! Mitä "laskuja" tk työnantajalle oikein lähettää? Siis mitä te sönkötätte...?

Meillä on minimityöterveyshuolto eli terveystarkastukset ja työperäisten sairauksien hoito. Mutta jos menen terveyskeskukseen ja haluan lääkärintodistuksen työnantajalle vietäväksi, niin terveyskeskus lähettää yllättäen työterveyskäynnistä laskun työnantajalle. Vetoavat siihen, että kun on tämä lakisääteinen työterveyshuolto, niin silloin työnantajan pitää maksaa vähän yli 90 e/lääkärissäkäynti.

Juuri näin. Tulee kalliimmaksi työntantajalle. Varamasti vituttaa :D

Vierailija
62/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ihmettelen että miksi näissä aihe vapaan työnantaja keskusteluissa työnantaja kokee työntekijän vihollisenaan?

Eikö työntekijä ole kuitenkin se joka auttaa yritystä toimimaan ja hikoilee kovaa tulosten eteen?

Tässäkin keskustelussa on sellaisia jotka ovat jopa uhranneet terveytensä tai henkensä yrityksen tulosten eteen. Mielestäni se on sankaruutta. Miten sellaista voi halveksua tai kokea tälläisen vihollisena?

Kannattaisiko mennä töihin ja luopua yrittäjyydestä?

Ei yrittäjän kannata pitää työntekijöitä uhkana. Se ei ole järkevää.

Itse olen kokenut ja menestynyt yrittäjä ja ihmettelen että millaisia tyyppejä nämä oikein ovat.

Missä isänmaallisuus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ihmettelen että miksi näissä aihe vapaan työnantaja keskusteluissa työnantaja kokee työntekijän vihollisenaan?

Eikö työntekijä ole kuitenkin se joka auttaa yritystä toimimaan ja hikoilee kovaa tulosten eteen?

Tässäkin keskustelussa on sellaisia jotka ovat jopa uhranneet terveytensä tai henkensä yrityksen tulosten eteen. Mielestäni se on sankaruutta. Miten sellaista voi halveksua tai kokea tälläisen vihollisena?

Itse olen kokenut ja menestynyt yrittäjä ja ihmettelen että millaisia tyyppejä nämä oikein ovat.

Missä isänmaallisuus?

Juu no noi inisijät on juuri niitä jotka on valmiita myymään jopa äitinsä ulkomaille ja ihan kaiken mitä irti lähtee. Jopa varmasti venäläisille myyvät kunhan hinnasta sovitaan. Ei niille ole mikään pyhää talousasioiden edessä.

Vierailija
64/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä isänmaallisuus?

Olet onnekas, jos olet aina saanut vain korkeamoraalisia työntekijöitä. Miehelläni on ollut yritys yli 20 vuotta, työntekijöitä oli parhaimmillaan 15, nyt vain 3. Mies on enemmän "kaveripomo" kuin "käskyttäjä" ja tämä näkyy siinä, että vanhat työntekijät pitää vieläkin yhteyttä ja kutsuu kylään tai poikkeaa meillä. Mies on aina uhrannut ekana oman palkkansa, oman etunsa, jotta työntekijät olisivat tyytyväisiä. Me emme ole rikkaita, monet työntekijät on vaurastuneet enemmän kuin me. Hyvät ajat on hyviä, huonoina mennään alamäkeä. Se on toki huonoa yrittäjyyttä, mutta yleisesti sanoisin, että miestä ei voi ainakaan syyttää paskamaiseksi tai ahneeksi ihmiseksi.

Silti miehelläkin on vuosien saatossa ollut muutama lusmu. Ei montaa, mutta muutama kuitenkin. Nämä samat tyypit on pysyneet kavereina, vaikka mies vieläkin muistaa ne pitkät illat, kun teki töitä paikatakseen palkalla "lomailevaa" työntekijää ilman palkkaa. Ne tyypit vaihtoi töitä firman supistuessa, mies siis hövelisti ehdotti työntekijöille, että "kannattaisi katsella nyt muualta töitä, kun ei tässä oikein hyvältä näytä ja en halua ketään irtisanoa". Siellä uusissa työpaikoissa on saikuttaminen jatkunut ja toista kautta eräs uusi kollega naureskeli, että "aina se on itse kipeä tai lapsi on kipeä...". Sitten näinä "saikkupäivinä" se poikkeaa moikkailemaan vanhalla työpaikalla aloittaen sillä, että "oon sairaslomalla ja ajattelin poiketa..."

Niin hyvää firmaa ja työnantajaa ei olekaan, ettei aina tule joku hyväksikäyttäjä joukkoon. Pääosa työntekijöistä on uskollisia ja sitkeitä puurtajia, kun niitä kohdellaan hyvin, mutta ei se hyväkään kohtelu ole mikän tae vaan laiskiainen se on laiskiainen silti.

Vierailija
65/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi te, joilla ei ole työterveydenhuoltoa, ette mene kunnalliselle?! Mitä "laskuja" tk työnantajalle oikein lähettää? Siis mitä te sönkötätte...?

Meillä on minimityöterveyshuolto eli terveystarkastukset ja työperäisten sairauksien hoito. Mutta jos menen terveyskeskukseen ja haluan lääkärintodistuksen työnantajalle vietäväksi, niin terveyskeskus lähettää yllättäen työterveyskäynnistä laskun työnantajalle. Vetoavat siihen, että kun on tämä lakisääteinen työterveyshuolto, niin silloin työnantajan pitää maksaa vähän yli 90 e/lääkärissäkäynti.

Selvitähän tuota kuitenkin. Olen minäkin käynyt kunnallisella vaikka työterveys löytyykin, koska työpaikalle ja työterveyshuoltoon 60km. Itse maksan srn parinkympin käyntimaksun, ei sieltä mitään lähde työnantajalle.

Mun miehellä ei työterveyshuoltoa ollenkaan, ei lähde tk:sta mitään muuta kuin miehelle itselleen se käyntimaksu.

Mitä ihmettä...?

Vierailija
66/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä ap et sairasolostasi pyydä palkkaa niin et sinä silloin fiksu ole.

Älä kommentoi asioita joista et tiedä mitään. Se korvaus on aivan kahvirahoja verrattuna palkkaan ja suvukuluihin joka maksetaan tekemättömästä työstä.

Vierailija
67/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä isänmaallisuus?

Olet onnekas, jos olet aina saanut vain korkeamoraalisia työntekijöitä. Miehelläni on ollut yritys yli 20 vuotta, työntekijöitä oli parhaimmillaan 15, nyt vain 3. Mies on enemmän "kaveripomo" kuin "käskyttäjä" ja tämä näkyy siinä, että vanhat työntekijät pitää vieläkin yhteyttä ja kutsuu kylään tai poikkeaa meillä. Mies on aina uhrannut ekana oman palkkansa, oman etunsa, jotta työntekijät olisivat tyytyväisiä. Me emme ole rikkaita, monet työntekijät on vaurastuneet enemmän kuin me. Hyvät ajat on hyviä, huonoina mennään alamäkeä. Se on toki huonoa yrittäjyyttä, mutta yleisesti sanoisin, että miestä ei voi ainakaan syyttää paskamaiseksi tai ahneeksi ihmiseksi.

Silti miehelläkin on vuosien saatossa ollut muutama lusmu. Ei montaa, mutta muutama kuitenkin. Nämä samat tyypit on pysyneet kavereina, vaikka mies vieläkin muistaa ne pitkät illat, kun teki töitä paikatakseen palkalla "lomailevaa" työntekijää ilman palkkaa. Ne tyypit vaihtoi töitä firman supistuessa, mies siis hövelisti ehdotti työntekijöille, että "kannattaisi katsella nyt muualta töitä, kun ei tässä oikein hyvältä näytä ja en halua ketään irtisanoa". Siellä uusissa työpaikoissa on saikuttaminen jatkunut ja toista kautta eräs uusi kollega naureskeli, että "aina se on itse kipeä tai lapsi on kipeä...". Sitten näinä "saikkupäivinä" se poikkeaa moikkailemaan vanhalla työpaikalla aloittaen sillä, että "oon sairaslomalla ja ajattelin poiketa..."

Niin hyvää firmaa ja työnantajaa ei olekaan, ettei aina tule joku hyväksikäyttäjä joukkoon. Pääosa työntekijöistä on uskollisia ja sitkeitä puurtajia, kun niitä kohdellaan hyvin, mutta ei se hyväkään kohtelu ole mikän tae vaan laiskiainen se on laiskiainen silti.

Juurikin tuo takertuminen ja vainoharhaisuuteen käytetty energia ja trauma tuosta lähes mielikuvitusolennosta aiheuttaa sen ettei tule menestystä.

Aika turhaa on sitä energiaa tuhlata tuollaiseen vainoharhaiseen meininkiin.

Vierailija
68/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattiliitot täytyy lopettaa. Pois turha maksaminen tekemättömästä työstä.

Ilman ammattiliittoja loppuisi maksaminen myös tehdystä työstä.

Vierailija
69/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvitähän tuota kuitenkin. Olen minäkin käynyt kunnallisella vaikka työterveys löytyykin, koska työpaikalle ja työterveyshuoltoon 60km. Itse maksan srn parinkympin käyntimaksun, ei sieltä mitään lähde työnantajalle.

Mun miehellä ei työterveyshuoltoa ollenkaan, ei lähde tk:sta mitään muuta kuin miehelle itselleen se käyntimaksu.

Mitä ihmettä...?

Työterveys on lakisääteinen velvollisuus. Ainakin näin meille opastettiin. Moni firma ottaa sen terveyskeskuksesta. Ehkä tuolloin se ’tarvitsen lääkärintodistuksen töihin’ tulee kuitenkin kohdeltua heidän firman työterveyssopimuksen mukaisesti ja sen takia siitä käynnistä lähtee työnanatajalle lasku?

En tiedä, meillä on työterveys Mehiläisessä.

Vierailija
70/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattiliitot täytyy lopettaa. Pois turha maksaminen tekemättömästä työstä.

Kyllä. Sitten kun äitiyslomilta tai hoitovapailtakin tajutaan olla maksamatta mitään. Pakolaisille ei mittään, mamuille ei mittään...ellei tee töitä.

Kyllä mulle sopii, kun sairaslomia ei koskaan ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi