Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sairastuneelle työntekijälle pitää maksaa palkkaa?

Vierailija
04.04.2019 |

Eihän se silloin töitä tee. Pahinta vielä, jos hoitaa sairasta lasta.. HOHHOIJAA. Fiksuimmat ei onneksi vaadi palkkaa silloin.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastuminen ei ole valinta.

Sairastuminen on luonnonvalintaa. Heikot sortuu elon tiellä, jätkä sen kun porskuttaa!

Vierailija
22/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi suurimmassa osassa työpaikkoja ei ole työterveyttä ja ei makseta palkkaa sairaana ollessa?

Miksi myöskään ylitöistä ei makseta palkkaa? Tai palkat eivät ole edes TES:sin mukaisia tai päivitettyjä oikeaan vuoteen?

Miksi?

Onko se työnantajan ahneutta että hän saa enemmän rahaa vai miksi?

Tuskin se hirveästi on enemmän, ehkä kaljarahat vaan?

Ahneutta tietenkin. Yksikin päivä yhden työntekijän kohdalla ilman palkkaa tuo jo hyvät kaljarahat. Ja konjakkia siihen lisäksi. Otetaan nyt vielä kaviaaria...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki täytyy palkata nollatuntisopimuksella. Ei tarvitse maksaa turhasta.

Jos vuorot on sovittu niin saikkurahat juoksee normaalisti

Vierailija
24/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse vaatia. Tulee automaattisesti. Kolme päivää voi sairastaa ilman lääkärintodistusta.

Ihan mukavia minilomia tarvittaessa. Olen ollut samalla työnantajalla 21 vuotta. Vähän ihmettelen, että tällainen on mahdollista. Mutta mikäs siinä, tes sanoo näin.

Vierailija
25/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisissakin maissa, joissa sairaslomapalkan maksaminen ei ole lain tai tessien kautta pakollista, monet työnantajat silti maksavat sitä jonkin verran. Hyvät työntekijät nimittäin hakeutuvat sinne, missä on hyvät edut, ja moni arvostaa palkallista sairaslomaa. Jokainen on joskus sairaana ja on hyvä, että silloin voi levätä huolehtimatta raha-asioista, tilanne kun ei lähtökohtaisesti ole työntekijän itse aiheuttama. Ja jos katsotaan vuositasolla, niin työntekijän tuottavuus voi olla parempi jos hän on pari kertaa saanut olla pari päivää kotona flunssassa ja parantunut nopeasti, kuin jos olisi kitkutellut kipeänä töissä, parantunut hitaammin ja saanut pahimmassa tapauksessa jälkitautejakin rehkimisestään.

Vierailija
26/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pitäisi olla yrittäjiä. Jo loppuisi sairastaminen.

Vierailija
27/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuberkuloosihan on vaikea kun se koteloituu elimistöön ja voi puhjeta silloin tällöin uudestaan ja viimeistään eläkepäivillä se iskee ja vie hautaan yllättäen.

Itselläkin oli ja nollatuntisopimuksella olin töissä yhden kesän ajan.

Kyllä sitä muutaman kuukauden jaksaa yskiä ympäriinsä kunhan ottaa rauhallisesti. Sääli sinällään kun tautia ei voinut mitenkään tarkistaa kuin vasta työsuhteen päätyttyä. Olisi varmasti tullut ongelmia, jos olisin käynyt terkkarilla ja tauti olisi todettu ja lääkäri olisi lähetellyt työpaikkaan laskuja käynnistä jne.

Toivotaan ettei kukaan työkaveri sairastunut tai työnantajan perhe.

Taisi olla vuoden 2014-2015 tautiaalto.

Minulla meni kolmella kuurilla ohi. Oli kyllä raju tauti.

Vaikka ei ollut työterveyttä, niin mikset mennyt terveyskeskukseen? Ei työnantajalle olisi mitään laskuja lähetetty tk:sta sen enempää kuin tavallisestikaan. 

Vierailija
28/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki täytyy palkata nollatuntisopimuksella. Ei tarvitse maksaa turhasta.

Jos vuorot on sovittu niin saikkurahat juoksee normaalisti

Ei tietenkään ole. Työssä tarvittaessa, varmistus joka päivä.

Jos olet sairas, niin ei tarvita. Aina löytyy joku tilalle. Tätä soittorumbaa varten on palkattu useampi henkilö, myös työssä tarvittaessa.

Vierailija
29/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja saa KORVAUKSEN sairasajalta maksamastaan palkasta kelalta. Työehtosopimuksissa sovittu asia joten työnantajan pakko noudattaa.

Kelan työnantajalle maksama korvaus on samansuuruinen kuin mitä työntekijä saisi, jos hakisi sairaspäivärahan suoraan Kelasta. Mitä suurempi palkka, sitä pienemmän prosenttiosuuden Kela korvaa. Loput jää työnantajan maksettavaksi, samoin työnantajamaksut. 

Vierailija
30/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tauti on tarttunut työpaikassa, silloin työnantaja on velvollinen maksamaan sairastamisenkin ajan. Esim. kouluissa ja päiväkodeissa taudit leviävät todella helposti.

Vierailija
31/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Työnantaja saa KORVAUKSEN sairasajalta maksamastaan palkasta kelalta. Työehtosopimuksissa sovittu asia joten työnantajan pakko noudattaa.”

KELA on toiset veronmaksajat. Samaa mieltä aloittajan kanssa, pois korvaukset, järjestäkööt kukin niin, että itse järjestää asiansa työelämässä kun on. Työehtosopimuksia pitää muuttaa, ja vetää KELA tästä kokonaan pois.

Aina joutuu lapsiperheitä tukemaan, ei mikään riitä. Vanhuksille kun ehdotat rahoitusta, ei itsekkäiden lapsiperheiden mielestä.heille mitään tarvitse yhteiskunnan maksaa, mutta he itse vaativat koko ajan lisää.

Vierailija
32/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työnantaja sitä yksin maksa, vaan jokaisen työntekijön verotettavasta tulosta verottaja perii enn. pidätyksen yhteydessä sairasvakuutusmaksua, lisäksi työntekijä palkasta peritään työttömyys- ja sairausvakuutusmaksua, joka on suora tulonsiirto työnantajalle. Ja tämä kaikilta palkansaajilta ja on samantekevää, onko sairaslomalla vai ei.

Suurinairausajanpalkasta maksaa Kela ja vak.yhtiöt ja sinne varat kerätään kaikilta työssäkäyviltä sairausvak. maksuina ja veroina

Vierailija
33/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Työnantaja saa KORVAUKSEN sairasajalta maksamastaan palkasta kelalta. Työehtosopimuksissa sovittu asia joten työnantajan pakko noudattaa.”

KELA on toiset veronmaksajat. Samaa mieltä aloittajan kanssa, pois korvaukset, järjestäkööt kukin niin, että itse järjestää asiansa työelämässä kun on. Työehtosopimuksia pitää muuttaa, ja vetää KELA tästä kokonaan pois.

Aina joutuu lapsiperheitä tukemaan, ei mikään riitä. Vanhuksille kun ehdotat rahoitusta, ei itsekkäiden lapsiperheiden mielestä.heille mitään tarvitse yhteiskunnan maksaa, mutta he itse vaativat koko ajan lisää.

Kyllä lapsettomatkin sairastuvat. 

Yksi osa palkkaa on sairausvakuutus. Joku sairastuu, joku ei, kaikkien palkan osa se on. Kyllä silloin, kun joutuu olemaan pois töistä sairastumisen takia, on oikeus saada siltä ajalta palkkaa, koska kyseinen vähennys veloitetaan jokaisesta palkasta.

Vierailija
34/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tästä muutama vuosi kirjoitti:

Olin kerran noin 3kk ajan tietämättäni töissä, koska ei ole työterveyttä tai sairaana olosta ei makseta palkkaa.

Yskin sielä sitten tuberkuloosia ympäriinsä.

Elintarvikkeita tuotettiin.

Myöhemmin sitten kävin lääkärillä kun työsopimus meni umpeen niin tuli ilmi että tuberkuloosihan se oli. Verisiä ysköksiä muutaman kuukauden ajan ja kuumetta. Jaksoin sen 3kk vääntää puolikuolleena.

Muutamakin päivä pois töistä olisi aiheuttanut pahoja tulon menetyksiä 8e tuntipalkalla.

Noh, toivotaan ettei työntantaja tai muut sairastuneet tuberkuloosiin.

Nämä sairaudet tulevat lisääntymään, jos nollatuntijärjestelmällä mennään.

Moni työntantaja on ihan hölmö, kun ei ymmärrä kehoittaa sairaita työntekijöitä menemään lääkärille.

Vaan eivät edes vakuuta tai ei ole sitä työterveyslääkäriä.

Siinä sitten parhaimmillaan koko työntantajan perhe sairastuu tuberkuloosiin.

:D Juu, varsinkin tuberkuloosiin. :D

Tuperkuloosi. Se kirjoitetaan tuperkuloosi.

Vierailija
35/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi suurimmassa osassa työpaikkoja ei ole työterveyttä ja ei makseta palkkaa sairaana ollessa?

Miksi myöskään ylitöistä ei makseta palkkaa? Tai palkat eivät ole edes TES:sin mukaisia tai päivitettyjä oikeaan vuoteen?

Miksi?

Onko se työnantajan ahneutta että hän saa enemmän rahaa vai miksi?

Tuskin se hirveästi on enemmän, ehkä kaljarahat vaan?

Ahneutta tietenkin. Yksikin päivä yhden työntekijän kohdalla ilman palkkaa tuo jo hyvät kaljarahat. Ja konjakkia siihen lisäksi. Otetaan nyt vielä kaviaaria...

Hyi helvetti. Jätetään kaviaarit väliin. Tilaa mieluummin pitsa. Jookosta?

Vierailija
36/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapsettomien palkkatuloista peritään sairausvak ja päivärahamaksua palkkatuloista, yhtälailla kuin lapsettomien.

Suurin osa meistä maksaa sairausajanpalkan itselleen. Minulle näkyy viime vuoden veroilmoituksessa sairausmaksuja lähes 2000€, joka vähentää minun tulija, vaikka olen ollut pois töistä 2-3 pv

Vierailija
37/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuberkuloosihan on vaikea kun se koteloituu elimistöön ja voi puhjeta silloin tällöin uudestaan ja viimeistään eläkepäivillä se iskee ja vie hautaan yllättäen.

Itselläkin oli ja nollatuntisopimuksella olin töissä yhden kesän ajan.

Kyllä sitä muutaman kuukauden jaksaa yskiä ympäriinsä kunhan ottaa rauhallisesti. Sääli sinällään kun tautia ei voinut mitenkään tarkistaa kuin vasta työsuhteen päätyttyä. Olisi varmasti tullut ongelmia, jos olisin käynyt terkkarilla ja tauti olisi todettu ja lääkäri olisi lähetellyt työpaikkaan laskuja käynnistä jne.

Toivotaan ettei kukaan työkaveri sairastunut tai työnantajan perhe.

Taisi olla vuoden 2014-2015 tautiaalto.

Minulla meni kolmella kuurilla ohi. Oli kyllä raju tauti.

Vaikka ei ollut työterveyttä, niin mikset mennyt terveyskeskukseen? Ei työnantajalle olisi mitään laskuja lähetetty tk:sta sen enempää kuin tavallisestikaan. 

Koska olen kova. En mene milloinkaan lääkäriin ellei ala sisuksista purskahtelemaan verta kuten siinä loppuvaiheessa tuli ja kuume ei hellittänyt. Läheiset kuskasivat puoliväkisin ensiapuun.

Mulle on kunnia jos kuolen työpaikalla. Olen hyvin itsetuhoinen ja jos kuolen työpaikalla :) niin toivotaan että siitä tulee todella kivaa selvitystä ja byrokratiaa firmalle.

Jos horjahdan tai lennän nurin siten että menee jalka tai raaja, niin hyvä. Ehkä pääsen eläkkeelle.

Ei minua pelota kuolema tai loukkaantuminen ja en todellakaan ole varovainen.

Siksi minä vedän röökiäkin. En pelkää kuolemaa enkä välitä mistään mitään.

Vierailija
38/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvin voisi ihmetellä että miksi ylipäätään on sairaaloita ja miksi siellä hoidetaan sairastuneita, eikö olisi helpompaa, halvempaa ja yksinkertaisempaa jos kaikki heikoimmat vaan kuolisivat pois, Silloin kaikkea jää enemmän vahvoille ja terveille yksilöille.

Vierailija
39/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisesti kannattavampaa maksaa sairaana olevalle palkkaa.

Talousasiat edellä kannattaisi firman mennä.

Tämän kyllä tietää jokainen yrittäjä.

Vierailija
40/70 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aiheutui aika kiva epidemia työpaikalla aikoinaan.

Lähes kaikki 6 työntekijää sairastui ripuliin. Ja elintarvikealalla oltiin.

Sen jälkeen pomo hommasi vakuutukset, työterveyden ja alkoi maksamaan palkkaa sairaspäiviltä.

Piti ensin kärsiä lähes viikon paskatauti. Ja molemmista päistä lensi tavaraa. Ylhäältä oranssia ja alhaalta kuravettä.

Koko toiminta pysähtyi viikoiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi