Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tuntipalkkasi, työsi ja työkokemuksesi alalta? Onko alan koulutus?

Vierailija
04.04.2019 |

Entä koetko saavasi oikean määrän palkkaa työstäsi? Laita vielä halutessasi sukupuolesi ja ikäsi.

Minä aloitan. Tuntipalkkani 11,57 €, siivooja yksityisellä sektorilla, ei alan koulutusta ja työkokemusta pyörähtää nyt sellainen 1 vuosi tältä alalta. Olen toistaiseksi tyytväinen.

Syy aloitukselle onn palkoista puhumisen tabun rikkominen, jotta jokainen saisi kohtuullisen korvauksen ajastaan.

Mies 23v

Kommentit (678)

Vierailija
521/678 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flight planner lentoyhtiössä ulkomailla. Tuntipalkka $15,50, ei yötyö-tai viikonloppulisiä. Koulutus on 5 viikon kurssi ja FAA:n lisenssi. Aikaisempi työkokemus 1,5 v businesslentopuolella. Kun aloitin siellä toisessa yhtiössä v. 1999, alkupalkkani oli sama kuin nyt. Eli en ole tyytyväinen palkkaani, eikä muutkaan työntekijät. Jatkuvasti ihmisiä lähtee suurempiin yhtiöihin kuten Southwest, American, United...eli pakolliset ylityöt ei lopu koskaan.

Vierailija
522/678 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteän tuntipalkan voi laskea vain sellaisissa duuneissa joissa on selkeät työajat. Jos on yhtään itsenäisempi asiantuntijahomma niin palkkaan ei vaikuta näpyttääkö viikonloppuna kotisohvalta läppäriä vielä 20 tuntia päälle, ylityökorvauksia ei makseta työn luonteen vuoksi. Oma tuntipalkka on 40h työviikolla n.35 euroa (5500e/kk) mutta joskus teen töitä jopa 100h viikossa, jolloin tuntipalkkani on samaa luokkaa kuin mitä täällä siivoojat ilmoittaneet, tai alikin. Toki useimpina viikkoina työn määrä järkevämpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/678 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällikkö, AMK-tutkinnolla. Työkökemusta 23 v. Tuntipalkka 25 €.

Vierailija
524/678 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan vielä lähipiirin ja yhden tutun palkat IT-alalta, jotka tiedän:

Tyttö 18-v, osa-aikainen tutkimusapulainen yliopistolla (koodausta), opiskellut vuoden ja yhden kesän ollut töissä: tuntipalkka 11,70€. 17-v kesätöissä tuntipalkka (koodausta/data-analyysiä) oli 12€.

Poika 19-v, Junior Software Engineer, 1kk opiskeluja lukion jälkeen, sitten töissä, työskennellyt 1,5 vuotta: tuntipalkka 21€.

Nuorimies 23-v, titteliä en tiedä, mutta koodausta tekee, kandin tutkinto kasassa ja jatkaa opintoja, työkokemusta 2 vuotta, tuntipalkka 19€.

Mies 50v, Senior System Software Engineer, ikiteekkari mutta nykyisen kandin verran opintoja, työkokemus 25 vuotta, tuntipalkka 58€. Vuosittain bonuksia muutama kymppitonni. Ei esimiesvastuuta, eli periaatteessa ihan rivikoodari, mutta oletettavasti hyvä kun saa tuollaista palkkaa.

Kokeneet ja taitavat IT-ihmiset tekevät aika usein hommia oman firman kautta, eivät siis ole työsuhteessa. Se saattaa myös hämätä ansioissa.

Vierailija
525/678 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20e tuntipalkka, ohjelmoija alan koulutuksella, 3v työkokemusta. N28. Minusta ihan hyvä palkka, ja samaa hommaa tekevillä on varmaan samaa tasoa, vaikka samalla koulutuksella eri hommissa kuulemma voisi nostaa tuplastikin. Mutta itsepähän tämän valitsin.

Onko naisilla yleisestikin tällaista asennetta, että "ei mulle niin paljon tarvii maksaa"? Ei kaikki miehetkään rahan perään ole, mutta silti. Sinulla on joku tutkinto (DI, IT-tradenomi?), kolme vuotta työkokemusta ja palkka pienempi kuin 19-vuotiaalla pojalla, joka on lukion jälkeen opiskellut kuukauden ja sen jälkeen ollut 1,5 vuotta töissä ohjelmointihommissa. Etkö mielestäsi oppinut opintojen aikana yhtään mitään vai miksi koet, että palkka on kohdallaan?

Kyllä olisi naistenkin jo aika opetella tunnustamaan se oma osaaminen ja vaatimaan sen mukaista palkkaa!

Vierailija
526/678 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja AMK, työ psykiatrian puolella ja työkokemusta 20vuotta, eli kaikki ikälisät tienattu. Tuntipalkka hieman yli 17€+ lisät.

Palkkaus ei edelleen vastaa työn vaativuuteen.

Vierailija
527/678 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan vielä lähipiirin ja yhden tutun palkat IT-alalta, jotka tiedän:

Tyttö 18-v, osa-aikainen tutkimusapulainen yliopistolla (koodausta), opiskellut vuoden ja yhden kesän ollut töissä: tuntipalkka 11,70€. 17-v kesätöissä tuntipalkka (koodausta/data-analyysiä) oli 12€.

Poika 19-v, Junior Software Engineer, 1kk opiskeluja lukion jälkeen, sitten töissä, työskennellyt 1,5 vuotta: tuntipalkka 21€.

Nuorimies 23-v, titteliä en tiedä, mutta koodausta tekee, kandin tutkinto kasassa ja jatkaa opintoja, työkokemusta 2 vuotta, tuntipalkka 19€.

Mies 50v, Senior System Software Engineer, ikiteekkari mutta nykyisen kandin verran opintoja, työkokemus 25 vuotta, tuntipalkka 58€. Vuosittain bonuksia muutama kymppitonni. Ei esimiesvastuuta, eli periaatteessa ihan rivikoodari, mutta oletettavasti hyvä kun saa tuollaista palkkaa.

Kokeneet ja taitavat IT-ihmiset tekevät aika usein hommia oman firman kautta, eivät siis ole työsuhteessa. Se saattaa myös hämätä ansioissa.

Nämä listaamani ovat kaikki kyllä ihan palkkatöissä. Tuo palkkojen hajonta vaan kuvaa hyvin sitä, miten IT-alalla voi oikeastikin olla henkilöiden välillä suuria tuottavuuseroja ja joillain kovilla osaajilla voi ihan perustellustikin olla poskettomalta tuntuva palkka. 

Vierailija
528/678 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen Restaurant Co-worker:ina ei ole alan koulutusta, työkokemusta 1 vuosi, palkka 10:20€ tunnissa + lisät, ja 18v opiskelija olen

Vierailija
529/678 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen hankinnan asiantuntijatehtävissä 15v kokemuslisillä ja AMK-tutkinnolla.

22 eur/h (+jotain kymmeniä senttejä päälle).

Vierailija
530/678 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija, filosofian tohtori, työkokemusta noin 15 vuotta. Palkka noin 3500 €/kk.

Vierailija
531/678 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edelleen kiinnostaa mitä jää käteen verojen jälkeen.

mulla 3000€ kuukausipalkka. tuntipalkaksi muutettuna 18.45€/h ja käteen jää 2150€ verojen lellit ja tellit, ynm. jälkeen

Vierailija
532/678 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä vapaa-ajan ja viihteen puolella, ja alan koulutus löytyy. Tuntipalkka on ehkä 5 euron luokkaa, jos laskee sen mitä maksan itselleni palkkaa. Sen lisäksi nostan osinkoja tilikauden liikevoitosta 40%. Viime vuonna tämä summa oli 27t, ja siitä vielä verot pois.

Ei ole kovat tulot, mutta toisaalta aika paljon arkikuluja voi panna ns firman piikkiin, jotka kompensoi heikkoa palkkaa.

Vierailija
533/678 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitusammattilainen. Kokouspalkkio 200 € / kokous. Akateeminen tutkinto on. Ihan ok korvaus.

Vierailija
534/678 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelija, käsilaukuntekijä. 40v. työelämässä ja nykyisessä paikassa tuli 30v. täyteen. Ammattikoulu tullut käytyä, pukuompelu. Muuten kantapään kautta opittua taitoo.  Tuntipalkka 10,63 €. + kikypakko.

Vierailija
535/678 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20e tuntipalkka, ohjelmoija alan koulutuksella, 3v työkokemusta. N28. Minusta ihan hyvä palkka, ja samaa hommaa tekevillä on varmaan samaa tasoa, vaikka samalla koulutuksella eri hommissa kuulemma voisi nostaa tuplastikin. Mutta itsepähän tämän valitsin.

Onko naisilla yleisestikin tällaista asennetta, että "ei mulle niin paljon tarvii maksaa"? Ei kaikki miehetkään rahan perään ole, mutta silti. Sinulla on joku tutkinto (DI, IT-tradenomi?), kolme vuotta työkokemusta ja palkka pienempi kuin 19-vuotiaalla pojalla, joka on lukion jälkeen opiskellut kuukauden ja sen jälkeen ollut 1,5 vuotta töissä ohjelmointihommissa. Etkö mielestäsi oppinut opintojen aikana yhtään mitään vai miksi koet, että palkka on kohdallaan?

Kyllä olisi naistenkin jo aika opetella tunnustamaan se oma osaaminen ja vaatimaan sen mukaista palkkaa!

Olet kovin naiivi. Ei Suomessa palkka nouse sillä että osaamisesi ja sitä myötä tuottavuutesi kasvaa.

Vierailija
536/678 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

19€/h merkonomi, 20v. kaupungilla, taloushallinnossa.

Liian vähän, työmäärään ja työn vaativuuteen nähden.

Vierailija
537/678 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntipalkka 13,5€+lisät. Oon kotihoidossa Helsingin kaupungilla. Valmistunut alle vuos sitten lähihoitajaksi ja sillon tullut alalle. Palkka saisi oikeasti olla parempi, onneks tänä vuonna kaupunki korotti kotihoidon palkkoja. Kotihoidossa meil on kuitenkin todella suuri vastuu, kiire ja vaatii todella laajaa asiantuntemusta. Me joudutaan myös joustamaan todella paljon, niinkun muissakin hoitoalan töissä. Mä esim teen virallisesti 30h:n työviikkoa, koska oon osittaisella hoitovapaalla, mut silti mun työtoteumissa oon aina tehnyt n. 35h:n työviikkoja.

Vierailija
538/678 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa muuten hassua huomata, kuinka harva oikeesti osaa laskea kuukausi palkastaan sen tuntipalkan.

Kuukausipalkka : viikkotunnit : 4,5 (=viikot kuukaudessa)

Tai vaihtoehtoisesti jos haluutte laskea tuntiliksasta kuukausipalkan niin:

Tuntiliksa x viikkotunnit x 4,5 (=viikot kuukaudessa)

Vierailija
539/678 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuntipalkka 14,63€/h, olen vuosi sitten valmistunut lähihoitaja ison kaupungin palveluksessa kotihoidossa. Kokemuslisiä ei luonnollisesti vielä ole. Omasta tahdosta teen todella vähän arkiaamuja, joten sanottakoon, että vuorolisineen palkkani on melkoisen mellevä työnkuvaan nähden (meidän alueella ei todellakaan ole niin huonosti asiat ja kiireinen aikataulu kuin media antaa ymmärtää) ja olen oikein tyytyväinen. 😋 Olisin päässyt opiskelemaan sote-alan AMK-tutkintoa, mutta näillä palkkaeroilla en nähnyt järkeväksi aloittaa. 🙄

Vierailija
540/678 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

14,72e/h + 5% vastuulisä. Tradenomi, kaupassa osastovastaavana, neljän vuoden työkokemus.