Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lancet: viidesosa ihmisistä kuolee ennenaikojaan, koska liikaa suolaa ja liian vähän täysjyvää ja hedelmiä!

Vierailija
04.04.2019 |

Nyt se on taas todistettu. Liika suolankäyttö tappaa ennen aikojaan, samoin liian vähäinen täysjyväviljan, hedelmien sekä vihannesten syönti. Kyllä, hedelmien - päinvastoin kuin palstan sokerikammoilijat väittävät.

Kannattaa luke. Koululääketieteen suositukset todellakin siis pätevät.

https://www.bbc.com/news/health-47734296

"The Global Burden of Disease Study is the most authoritative assessment of how people are dying in every country in the world.
The latest analysis used estimates of countries' eating habits to pin down how often diet was shortening lives.
The dangerous diets were those containing:
Too much salt - three million deaths
Too few whole grains - three million deaths
Too little fruit - two million deaths
Low levels of nuts, seeds, vegetables, omega-3 from seafood and fibre were the other major killers."

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen tähänkin asti skipannut hedelmäsokerista vouhotuksen, luonnolliset hedelmät sisältää niin paljon vitamiineja ja kuituja, että siinä se hedelmäsokeri luomumuodossa uppoaa aivan nätisti.

Vierailija
2/23 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta suolasta vaan kiinnostaisi se syy, miksi sen liikasaanti tappaisi. Syön itse paljon suolaa, enkä tajua, mitä haittaa siitä on. Olen kysynyt asiaa monelta lääkäriltä, eikä kukaan osaa sanoa. Kun se ei siis nosta verenpainetta joka on mulla tasoa 93/60

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen roskatutkimus. Näkee jo alkusanoista: "The main inputs to this analysis included the intake of each dietary factor, the effect size of the dietary factor on disease endpoint, and the level of intake associated with the lowest risk of mortality. Then, by use of disease-specific population attributable fractions, mortality, and disability-adjusted life-years (DALYs), we calculated the number of deaths and DALYs attributable to diet for each disease outcome."

Ei jatkoon. Perseen pyyhkimiseen sopivaa aineistoa.

Vierailija
4/23 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta suolasta vaan kiinnostaisi se syy, miksi sen liikasaanti tappaisi. Syön itse paljon suolaa, enkä tajua, mitä haittaa siitä on. Olen kysynyt asiaa monelta lääkäriltä, eikä kukaan osaa sanoa. Kun se ei siis nosta verenpainetta joka on mulla tasoa 93/60

Munuaisia rasittaa, mutta mulla sama; mietin miten se suola mut _tappaa_ kun saan juuri ja juuri verenpaineen pysymään sellaisena, etten pyörtyile.

Vierailija
5/23 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Funding

Bill & Melinda Gates Foundation.

.... eli tämä liittyy kyseisen Bill Gatesin kytköksiin myös.

Vierailija
6/23 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä suolaa syöt?

Vierailija
7/23 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnish Institute of Occupational Health, Helsinki, Finland (T Lallukka PhD); Department of Public Health, University of Helsinki, Helsinki, Finland (T Lallukka);

https://tuhat.helsinki.fi/portal/en/persons/tea-lallukka(af1c0d0c-f91c-…

Hyödyllisin julkaisu https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/78723/b3.pdf?sequence=1&i…

Vierailija
8/23 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munuaisia rasittaa, mutta mulla sama; mietin miten se suola mut _tappaa_ kun saan juuri ja juuri verenpaineen pysymään sellaisena, etten pyörtyile.

Niin....enpä nyt sitten tiedä siitäkäön rasittaako. Siis jos ne ovat terveet. Tutkimuksia aiheesta syödyn suolan määrä / munuaisten sökähtäminen, kiitos.

Kun missään ei sanota, mikä on se mekanismi tai syy, että suola tappaa. Haluan sen, tiede.

Vierailija
9/23 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä suolaa syöt?

Mitä sillä on merkitystä? Haitallista siinä lienee natrium. Mutta siis syön puhdistamatonta atlantin merisuolaa, jos voin, eli kotona. Ihan vain maun takia, se maistuu parhaalle suolalle. Mutta sipseissä on mitä lienee suolaa, samoin ruisleivässä, ranuissa jne.

Vierailija
10/23 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa suolan saanti yksi maailman suurimpia, mutta eliniät maailman pisimpiä.

Vierailija
11/23 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkodissa vegaanit makaavat 75-vuotiaana sängyssä kykenemättä liikkumaan kun ne 90-vuotiaat jotka ovat syöneet munia ja pekonia aamiaiseksi kävelevät reippaasti.

Vierailija
12/23 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hongkongissa ihmisten elinikä on pisin,samoin ÄO. Siellä syödään myös lihaa eniten maailmassa.

Vierailija
13/23 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hongkongissa ihmisten elinikä on pisin,samoin ÄO. Siellä syödään myös lihaa eniten maailmassa.

Siis ÄO on luonnollisesti korkein..

Vierailija
14/23 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä suolaa syöt?

Mitä sillä on merkitystä? Haitallista siinä lienee natrium. Mutta siis syön puhdistamatonta atlantin merisuolaa, jos voin, eli kotona. Ihan vain maun takia, se maistuu parhaalle suolalle. Mutta sipseissä on mitä lienee suolaa, samoin ruisleivässä, ranuissa jne.

Minun elimistölleni sillä ainakin on merkitystä. Puhdistamaton merisuola laskee korkeaa verenpainetta ja vähentää turvotusta kun taas tavallinen käsitelty pöytäsuola ei. Laitan merisuolaa juomaveteenkin.

Vierailija
15/23 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin elän seuraavat 20 vuotta ennen eläkettä täysillä syöden mitä lystään kuin alan pakonomaisesti vahtimaan jokaista ruoka-ainesta joka nenän eteen tulee. Elämä voi katketa koska vaan joten kaikesta pitää nauttia täysillä eikä murehtia kaikenmaailman hömpötyksiä.

Vierailija
16/23 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä suolaa syöt?

Minun elimistölleni sillä ainakin on merkitystä. Puhdistamaton merisuola laskee korkeaa verenpainetta ja vähentää turvotusta kun taas tavallinen käsitelty pöytäsuola ei. Laitan merisuolaa juomaveteenkin.

Höpöhöpö. Itse löysin tosiaan tuon puhdistamattoman merisuolan funkkislääkärin suosittelmana, mutta siinä on parempi maku, muut "ominaisuudet" eivät todellakaan eroa muista suolista. Joku hölmö jopa luulee täydentelevänsä sillä magnesium- tai muita hivenainevarastojaan. Ei tajua, että se milligrammamäärä, joita niitä siitä saa ei merkitse puutostiloissakaan yhttään mitään.

Vierailija
17/23 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä suolaa syöt?

Höpöhöpö. Itse löysin tosiaan tuon puhdistamattoman merisuolan funkkislääkärin suosittelmana, mutta siinä on parempi maku, muut "ominaisuudet" eivät todellakaan eroa muista suolista. Joku hölmö jopa luulee täydentelevänsä sillä magnesium- tai muita hivenainevarastojaan. Ei tajua, että se milligrammamäärä, joita niitä siitä saa ei merkitse puutostiloissakaan yhttään mitään.

Tai ravintolisänä ei merkitse yhtään mitään. Kannattaa tutustua hivenaineiden määriin suolassa ravintolisiin verrattuna.

Vierailija
18/23 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin elän seuraavat 20 vuotta ennen eläkettä täysillä syöden mitä lystään kuin alan pakonomaisesti vahtimaan jokaista ruoka-ainesta joka nenän eteen tulee. Elämä voi katketa koska vaan joten kaikesta pitää nauttia täysillä eikä murehtia kaikenmaailman hömpötyksiä.

Samaa mieltä. Tapaturmat yms poislukien, suurin osa taitaa kuolla ihan ajallaan elintapojen saa mukaan. Mitä sitten, että kuolen muutama vuosi aiemmin hyvän ruuan seurauksena, kun saatan pingottaa koko elämäni turhaan ja jäädä auton alle.

Järkevää on tietää miten syö ja mihin se vaikuttaa, mutta hullua on vauhkoontua kaikesta "epäterveellisestä".

Vierailija
19/23 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä suolaa syöt?

Suolet -> suolista

Suolat -> suoloista

Sorry viilaus.

Vierailija
20/23 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolan haittavaikutukset eivät rajoitu todellakaan siihen että liikaa käytettynä nostaa verenpainetta:

https://www.is.fi/terveys/art-2000000833568.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi