Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milllaista matemaattista lahjakkuuuutta koodaaminen vaatii?

Vierailija
03.04.2019 |

?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä vastaa etttä matemaatttista.

Vierailija
2/66 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onn insinööörihuuumoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu aika helevetin paljon siitä mitä pitäisi koodata.

Vierailija
4/66 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laaja-alaista. Matemaattinen lahjakkuus on laajempi käsite kuin koulusta tuttu numeroiden kanssa pelaaminen.

Vierailija
5/66 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu aika helevetin paljon siitä mitä pitäisi koodata.

Kymmmensormijärjestelmällllä luoda maaailman viiiihdytttävin pc peli.

Vierailija
6/66 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälle pötkii kun hallitsee plus-, miinus-, kerto- ja jakolaskut.

Ehkä noin 99% koodaamisesta hoituu noilla.

Vierailija
7/66 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1+1=3

Vierailija
8/66 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loogista päättelykykyä ja ongelmanratkaisutaitoja. Muu matikan tarve riippuu ihan siitä, mitä alat koodaamaan. 

Vierailija
9/66 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logiikka ja tilastomatematiikka nyt ainakin. Muut riippuu sitten siitä mitä ollaan koodaamassa.

Vierailija
10/66 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

99,99%ssa koodaamisesta pitää hallita perus boolean-logiikka.

Vierailija
11/66 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logiikka on filosofian osa-alue. Ja kuulemma kielipää auttaa suuresti koodaajaa. Eli itse asiassa tarvitaankin humanistista lahjakkuutta.

Vierailija
12/66 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loogista päättelykykyä ja ongelmanratkaisutaitoja. Muu matikan tarve riippuu ihan siitä, mitä alat koodaamaan. 

Milllä tavoin se ilmeneee? Systeeemien havainnnoimisena ja niiiden hyväksi käyyytönä?

Vierailija
13/66 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koodaaminen on tavallaan yhtälöiden tekemistä. Käskyketjuja. Ei aina tarvitse matematiikkaa juuri lainkaan, ja toisaalta joissain jutuissa voi olla tarpeellista käyttää algoritmeja yms.

Vierailija
14/66 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pitkälti siitä, mitä koodaa. Esim. front-end puolella ei tarvitse mitään erityistä lahjakkuutta, vaan aika perusmatikalla pärjää. Toisaalta, esim. algoritmien kehittäminen vaatii useimmiten hyvää matematiikan hallintaa. Mut alalla  oon itse huomannut että jos on hyvä matematiikassa, oppii luultavasti koodaamaan suht helposti. Koodaaminen vaatii usein saman tyyppistä päättelyä kuin matematiikka ja koodauksessa eri menetelmiä sovelletaan tilanteesta riippuen vähän saman tyylisesti, kuin matematiikassa. Tietysti kovalla harjoittelulla kuka tahansa voi oppia ainakin jonkinlaiset taidot sekä koodaamisessa, että matematiikassa. 

Vierailija
15/66 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milllä tavoin se ilmeneee? Systeeemien havainnnoimisena ja niiiden hyväksi käyyytönä?

Jos ajatttelisin että tuliiisi jokin ympäriiistö luoooda niiin sehäää oliiisi täyyynnä käsittteistöööä eli kooordinaaatistooooa kohteelllle jota se äsittteleee tietyyyyin käskyyyin.

Vierailija
16/66 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

99,99%ssa koodaamisesta pitää hallita perus boolean-logiikka.

Tosi.

Vierailija
17/66 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös liputan kielipään puolesta. Poika on matikassa keskinkertainen, kielissä huippu  ja koodarina huippuhyvä. Kuulemma jopa poikkeuksellinen lahjakkuus. Itse olen matikassa taas hyvä, kielissä keskinkertainen ja olen oppinut peruskoodauksen, mutta ei minusta mitään monimutkaisia järjestelmiä ole tekemään. 

Vierailija
18/66 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loogista päättelyä tarvitaan kaikessa (tyyliin mensan nettitestit). Joissakin hommissa tarvitaan myös paljon luovuutta, kykyä keksiä uutta eikä vain toistella rutiineja.

Vierailija
19/66 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakojäännös eli modulo olisi hyvä myös hallita. Käytetään erilaisten lukujen käsittelyssä aina välillä.

Vierailija
20/66 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös liputan kielipään puolesta. Poika on matikassa keskinkertainen, kielissä huippu  ja koodarina huippuhyvä. Kuulemma jopa poikkeuksellinen lahjakkuus. Itse olen matikassa taas hyvä, kielissä keskinkertainen ja olen oppinut peruskoodauksen, mutta ei minusta mitään monimutkaisia järjestelmiä ole tekemään. 

Siiis "järjestelmien tekeminen"? ELii tarkoitttaako se etttä työmuiiisti tukeee tietynlaiiista logiiikkaaa ja loogiiikoita rinnnastetaaaan erilaiiisiksi yhtälöiiiksi ja siiiten matemaaatttis looogisesssta ymmmärryksestä on hyööötyä? Millä tavoin sitä sovellletaaan?