Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko terveydenhoitajalla, lääkärillä ja terapeutilla vaitiolovelvollisuus?

Vierailija
03.04.2019 |

Jos kerron asioita, joita en halua poliisin tietoon saatika oikeuteen puitavaksi.. Olisi kuitenkin sanottava ääneen, että saan oikeanlaista hoitoa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikoksista heillä ei ole vaitiolovelvollisuutta, vaan päinvastoin velvollisuus viedä asia eteenpäin.

Vierailija
2/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos minua kohtaan on tehty rikos, heillä on oikeus viedä asia eteen päin?

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Velvollisuus. Jos se rikos on kohdistunut fyysisesti sinuun, ei esim. lemmikkikiveesi.

Vierailija
4/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Ei, jos et ole syyllistynyt murhaan tai kansanryhmänkiihotukseen

Vierailija
5/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi huutelette väärää tietoa? Eikö olisi parempi olla neuvomatta, jos ei itsekään tiedä?

Vierailija
6/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosuhrina sun täytyy tehdä rikosilmoitus itse. Paitsi jos oot alaikäinen ja tapaus vaatii lastensuojeluilmoitusta, niin sellainen on pakko tehdä lain sanelemana.

Vierailija
7/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Noudattaako ne sitä on eri asia.

Jos ei noudata ja siitä on näyttöä niin käräjille jotta oppivat!

Vierailija
8/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliömäistä toimintaa ettei ihminen saa itse päättää, että hoitoa haluaa kyllä ja päättää myös siitä mitä asioita ei halua "viedä eteenpäin".

Stressaavaa. Sitten ei hakeuduta hoitoon tai on valehdeltava. Idioottia.

Miksi? Koska joskus on parempiakin vaihtoehtoja pienelle ihmiselle.

Vierailija
9/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa vastata kunnolla, kun ei siitä mitään makseta, mutta tässä lyhyesti korjauksia muutamaan asiaan, joista täällä on idiootit huudelleet vääriä tietoja.

- vaitiolovelvollisuus on terveydenhuollon ammattihenkilöillä. Lääkäri ja terveydenhoitaja ovat näitä. Samoin esimerkiksi psykoterapeutti. "Terapeutti" sen sijaan ei ole suojattu ammattinimike, vaan kuka tahansa voi kutsua itseään terapeutiksi tai x-terapeutiksi, missä x on joku muotisana. Nämä "terapeutit" eivät ole terveydenhuollon ammattihenkilöitä ja heillä ei ole vaitiolovelvollisuutta eivätkä potilaan oikeudet muutenkaan koske asiointia heidän kanssaan.

- toisin kuin usein luullaan, Suomessa ei ole yleistä ilmoitusvelvollisuutta rikoksista. Tietyistä vakavista rikoksista on ilmoitettava, jos saa tietoonsa VALMISTEILLA OLEVAN rikoksen ennen rikoksen tapahtumista. Jo tapahtuneista rikoksista ei ilmoitusvelvollisuutta ole, ellei tällaisesta velvollisuudesta ole erikseen säädetty. Esimerkiksi tietyillä viranomaisilla on velvollisuus ilmoittaa tietoonsa saamat lasten tekemät rikokset sosiaalihuollon viranomaiselle.

Vierailija
10/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan sitten uskaltaa puhua asioista. Ja terapeutilla meinasin juurikin psykoterapeuttia. Ihan täysi-ikäinenkin olen. Ahdistaa vaan, että jos tästä koituisi lisää ongelmia.

Kiitos kaikille vastanneille.

-Ap

Vierailija
11/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään vaitiolovelvollisuutta. Päinvastoin

Jos meet lääkäriin puukonpisto selässä, niin ilmoitus menee poliisille. Samoin muistakin esm. pahoinpitelyistä, ampumahaavoista ja vakavista työtapaturmista.