Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on avioehto, miten tasaatte perhevapaista johtuvat tulomenetykset?

Vierailija
03.04.2019 |

Vai tasaatteko? Ja kysymys ei tietenkään koske teitä, joilla ei ole yhteisiä lapsia.

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme tasaa mitenkään. Olen vapaalla, koska haluan olla. En ole kiinnostunut rahasta vaan muusta hyvinvoinnista.

Miksi teillä sitten on avioehto? Kai tajuat, miten isot rahat sinä menetät ja miehesi ei. Kannattaa vaikka ihan laskea se tulonmenetys.

Tietenkin tajuan,en ole tyhmä.

Luitko viimeisen lauseen?

Avioehto tehtiin omasta pyynnöstäni. Ei tarvitse mahdollisen eron jälkeen riidellä rahasta. Tulen toimeen omillani, en tarvitse muiden rahoja.

Mutta miehesi ei tule, kun hän ei pysty osallistumaan oman lapsensa hoidon kustannuksiin?

Miten niin ei tule? Eikö elatusmaksu määräydy tulojen mukaan vai mitä tarkoitat? Vai tarkoitatko, että minun paremmalla palkalla pitää elättää ex-mies?

Yhteishuoltajuudessa voin tietysti jotain maksaa, jos ei pärjää. Näin pitkälle tosin en ole vielä ajatellut, ei ole ajankohtaista.

No nyt avioliiton aikana kun sinä maksat teidän molempien osuuden yhteisen lapsen hoidosta.

Aivan niin. Ja mies maksaa kaiken muun.

Häh? Alussa väitit, ettei kuluja tasata mitenkään?

En näe sitä kulujen tasaamisena, koska emme tee sitä muutenkaan.

Se maksaa, jolla on rahaa. Esim. mieheni työttömänä ollessa se olen minä. Mitään 50/50 tai muuta se meidän perheessä ei ole koskaan ollutkaan. Sorry, en ymmärtänyt, että nyt on kyse kulujen tasaamisesta.

Se maksaa, jolla on rahaa? Ja silti teillä on avioehto? Mitä järkeä tuossa nyt on?

Kai täällä kaikki kuitenkin ymmärtävät, että avioehtoja on monenlaisia? Ne voivat koskea vain tiettyä osaa omaisuudesta (esim. perinnöt ja/tai ennen avioliittoa hankittu omaisuus). Ne voivat olla määräaikaisia. Ne voivat olla voimassa vain avioliiton päättyessä eroon mutta ei kuolemaan, tai sekä että. Niitä voi muuttaa avioliiton aikana.

Etkö todella ymmärtänyt, että aloitus todennäköisimmin koski avioehtoja, joissa kaikki omaisuus on erillistä? Tämä on aivan helposti pääteltävissä koko kysymyksen laadusta, vaikka ei suoraan aloituksessa luekaan.

Aivan, omaisuus. Ei tarkoita sitä, että jokainen tilille tuleva euro pitäisi laskea mukaan. Vai onko tässä kyse sellaisesta? Minulla ainakin on käyttötili erikseen.

En tosin ole tuo, jolle vastasit.

Tilille kilahtavat rahat ovat kyllä omaisuutta.

Vierailija
102/102 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni on ollut lasten kanssa kotona 3v ja menettänyt tämän takia tuloja ehkä 35000€, olen kuitenkin tältä ajalta maksanut hänen osuutensa lainoista ja vastikkeesta 800€/kk eli 28800€.

35000€ - 28800€ = 6200€ eli hänen tulonmenetyksensä oli 6200€ ja minun 28800€. Täytyypä laittaa vaimolle 22600€ lasku, kun meillä on aviehto ja kaikki.

Ja jos aletaan saivartelemaan eläkkeistä niin menetykset ne on sijoitustuotoissa minullakin...

t. se joka puhui kaiken tasan jakamisesta

Onko teillä vastike ja laina siis 1600e/kk? Ja jos vaimoa ei olisi olisit asunut kuusen alla ja säästänyt tuon summan, vai olisitko asunut 800e/kk?

Eläkkeessä sinä et ole menettänyt mitään, mutta vaimosi on. Ja vaimosihan häviää siinäkin, että ei pysty maksamaan asuntoa ja saa siitä eron sattuessa vähemmän, koska on maksanut vähemmän. Eli asunto on lähes kokonaan sinun. 

Eron sattuessa vaimoso jää tyhjän päälle ja sinä saat asunnon ja omaisuuden, kun olet sen maksanut sillä välin, kun vaimosi on palkatta hoitanut sinun lastasi.

Oletko muuten laskenut, paljonko olisit maksanut lapsen päivähoidosta, jos vaimosi ei olisi hoitanut sitä kotona? Vähennä se tuosta laskusta jonka aiot vaimollesi laittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi