Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa tilanteita milloin joku onkin ymmärtänyt suomea esimerkiksi ulkomailla

Vierailija
02.04.2019 |

Tai mitä tahansa yllättäviä tai noloja tilanteita kun joku onkin ymmärtänyt puhumaasi kieltä kun olet vaikkapa puhunut hänestä niin ei imartelevasti

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä tekisin sellaista?

Vierailija
2/52 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kertoo kans juttuja siitä, mitä on itse kuullut muiden suomalaisten puhuvan ulkomailla luullen, etteivät läsnäolevat ymmärrä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko kertoo kans juttuja siitä, mitä on itse kuullut muiden suomalaisten puhuvan ulkomailla luullen, etteivät läsnäolevat ymmärrä?

Toki

Vierailija
4/52 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin vähän eksyksissä harrastuskaverin kanssa miten päästään julkisilla lentokentälle (oltiin sellaisessa kohdassa kaupunkia). Ruotsinkielinen kaveri kysyi Pressbyrån viiskymppiseltä myyjältä. Tämä vaihtoi mun yllätykseksi suomeen. Kai se oli yllätys kun rouva oli muuten niin "ruotsalaisen" näköinen.

Vierailija
5/52 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki

Kerran Lontoossa oltiin tyttöporukalla klubilla. Tanssilattian reunalla seisoi muistaakseni viiden suomalaisen miehen joukko juomat kädessä ilmeisesti seuranhaku mielessä, kun siinä rupateltuaan alkoivat hokea ikään kuin mantrana "tänään tulee p*lluu, p*lluu, p*lluu" 😂 toivotettiin suomeksi onnea naisseuran etsintään. Pojat oli tosi nolona 😂

Vierailija
6/52 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholmassa taksikuski osoittautui suomalaiseksi. Paljasti sen kyllä meille melkeen heti niin ei tullut sanottua mitään kamalaa.

Vierailija
7/52 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin vähän eksyksissä harrastuskaverin kanssa miten päästään julkisilla lentokentälle (oltiin sellaisessa kohdassa kaupunkia). Ruotsinkielinen kaveri kysyi Pressbyrån viiskymppiseltä myyjältä. Tämä vaihtoi mun yllätykseksi suomeen. Kai se oli yllätys kun rouva oli muuten niin "ruotsalaisen" näköinen.

Ääks siis jäi pois että Tukholmassa:)

Vierailija
8/52 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa poliisi pysäytti ja sanoi "ajokortti ja rekisteriote".

Tai pikemminkin se meni jotenkin "ajokortt ja rekisterote" mutta huomasi että ruotsalainen poliisi osasi jostain syystä suomea. Eikä tapahtunut millään suomalaisseudulla.

Vierailija
9/52 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin Usassa, meikkiosastolla. Sanoin toiselle ihmiselle suomeksi, että vähän kallis juttu, verrataan yhtä toista tuotetta. Myyjä siihen jutteli sitten heti sujuvasti suomeksi asiasta.

Vierailija
10/52 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin Tokiossa Daiso-kaupassa ja kysyin mieheltäni minne tyttäremme mahtoivat mennä. Joku huikkasi suomeksi viereiseltä käytävältä, että ne meni yläkertaan.

Vierailija
11/52 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Yorkin rautatieasemalla musta jenkki totesi japanilaiselle vaimolleni, tosin englanniksi: "Wow, finnish-speaking japanese in New York." 

Pienen rupattelun jälkeen selvisi, että sillä oli suomalainen vaimo. 

Vierailija
12/52 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin Kanariansaarilla monet myyjät ja tarjoilujat osaa sanoa mitä kuuluu kukkuluuruu :D

Vierailija
13/52 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihan liity, mutta:

Asuin Tukholmassa ja kuljin punaisella linjalla, joka haarautuu pohjoiseen mentäessä Mörby Centrumin junaan ja Ropsteniin menevään junaan. Siljan terminaali on Ropstenin linjan varrella Gärdetissä. Itse kuljin yliopistolle päin, eli Mörby Centrumin linjalla. Aika usein tuolle linjalle tuli suomalaisia, jotka näyttivät ihan siltä, että ovat menossa laivalle. MUTTA en mä nyt kehdannut heti alkuun sanoa että hei, te taidatte olla väärässä junassa, koska olishan he voineet olla ihan kuten minäkin.

Yritin kuulostella puhetta ja jos puhuivat jotain laivaan viittaavaakaan, niin sanoin että hei nyt teidän pitää vaihtaa junaa tässä Ostermalmilla, tää menee iha väärään suuntaan. Onneksi aina osuin oikeaan

Vierailija
14/52 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/52 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse Saksassa ja puhuin kännykkään suomea. Lähelläni käveli kolme norjalaismiestä, jotka kommentoivat minua. Onneksi mukavia kommentteja :). Ohi mennessäni kiitin kauniisti ja toivotin mukavaa päivänjatkoa näin aurinkoisessa säässä sujuvalla norjalla. Vähän miesten suut loksahtivat.

Vierailija
16/52 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja välillä bongailen suomituristeja.

Kerran olin paikallisessa tapahtumassa ja edessäni oli pari suomalaista nuorta. Yksi heistä jutteli että ”mieti jos nyt sanoisin että jos täällä on muitakin suomalaisia paikalla niin nostakaa käsi ylös”.

En nostanut, ajattelin kai että oli bongannut minut, supisuomalaisen naisen, ja halusi testata että ymmärränkö jos hän haluaa heittää jotain shaibaa minusta. Juttu jäi kuitenkin siihen. Jälkikäteen harmitti etten nostanut kättä reippaasti pystyyn.

Toisen kerran liikenne valoissa tien toisella puolella näin suomalaisen nuoren naisen ja miehen.

Minun kohdallani mies sanoi naiselle ”onks se?” Ja nainen vastasi ”ei se varmaan oo”. Eli taisivat miettiä kansalaisuuttani.

Vierailija
17/52 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin syksyllä Kiotossa. Täysin laitakaupungilla pistäydyttiin pieneen kuppilaan ja mieheni olisi halunnut kysyä, onko mahdollista saada annokseen lisäksi kanaa. Englantia ei tarjoilija ymmärtänyt yhtään ja japaniksi osattiin vain hokea "linnunliha" :D Mietittiin suomeksi sitten, että mies saa tyytyä olemaan ilman kun naapuripöydästä tuli ikivanha japanilainen pappa kysymään ollaanko suomesta tarvitaanko apua :D SIIS SUOMEKSI! Hän selitti asian tarjoilijalle japaniksi ja mies sai mieleisensä ruuan :D Juteltiin vähän aikaa papparaisen kanssa sitten. Hänen seurueensa oli norjasta ja hän puhui myös NORJAA! Mikä monitaituri!

Vierailija
18/52 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihan liity aiheeseen, mutta kerron silti. Olimme äitini kanssa reissussa ja hänellä on aika heikko englannin kielen taito joten toimin hänelle tulkkina. Kuulimme jonkun seurueen puhuvan suomea ja äitini halusi tiedustella heiltä jotain. Hän pyysi minua kysymään heiltä asiasta, johon vastasin, että osaathan säkin suomea. Joku ihme aivopieru iski äidilleni. :D

Vierailija
19/52 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin syksyllä Kiotossa. Täysin laitakaupungilla pistäydyttiin pieneen kuppilaan ja mieheni olisi halunnut kysyä, onko mahdollista saada annokseen lisäksi kanaa. Englantia ei tarjoilija ymmärtänyt yhtään ja japaniksi osattiin vain hokea "linnunliha" :D Mietittiin suomeksi sitten, että mies saa tyytyä olemaan ilman kun naapuripöydästä tuli ikivanha japanilainen pappa kysymään ollaanko suomesta tarvitaanko apua :D SIIS SUOMEKSI! Hän selitti asian tarjoilijalle japaniksi ja mies sai mieleisensä ruuan :D Juteltiin vähän aikaa papparaisen kanssa sitten. Hänen seurueensa oli norjasta ja hän puhui myös NORJAA! Mikä monitaituri!

Ihana :D kuulostaa jotenkin tosi symppikseltä papalta

Vierailija
20/52 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanoissa halusimme vaihteeksi syödä pizzaa. Tilatessa iski oikosulku, kysyin kaverilta, että mikä on valkosipuli englanniksi.

Vanhempi naistarjoilija sanoi selvällä suomen kielellä: Se on garlic. Haluatteko, että tuon sen pöytään, että voitte itse lisätä tarpeen mukaan? Mummoa nauratti meidän hölmistyneet ilmeet. Selvisi, että oli ollut naimisissa yli 30 vuotta suomalaisen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi