Lapseton sinkkunainen hesarissa.
Tämä oli hauska. U-li ul-i nainen uhritutuu. Koska kukaan mies ei ole kelvannut, häntä sorretaan. Omapahan on ongelmansa jos kukaan halukas ei ole kelvannut, ja hänelle kelvolliset eivät syystä, toisesta tai komannesta halua häntä. :)
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006055341.html
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tai yhteiskunta tekee huonoja miehiä. Yksinkertaistettuna.
Ahaa. Siis entisissä patriarkaalisissa yhteiskunnissa tehtiin parempia? Vai eikö ole ikinä tehty? Koska naiset ovat miltei aina kasvattaneet myös poikalapsia enemmän kuin miehet, missä vika?
Ne parhaat miehet kasvatetaan nyt pojista meidän tämän päivän naisten johdolla. Ja onhan tämäkin yhteiskunta vielä patriarkaalinen, siihenkin toivottavasti tulee muutos.
Tuo lapseton nainen ei ymmärtänyt, että hän itse on saanut lapsena ilmaisen terveydenhoidon ja ilmaisen koulutuksen ihan samoin kuin nykyisetkin lapset saavat. Ei esimerkiksi opintotukea tai ilmaista korkeakoulutusta makseta vanhemmille vaan lapsille itselleen tai lapsen rokotuksia tai hammashoitoa.
Faith kirjoitti:
Ei hän minustakaan ulissut, vaan eritteli tosiasioita.
Kommenttina tähän pariutumiskeskusteluun... Minusta on oikein, että pysyy sinkkuna, jos ei löydä sopivaa puolisoa sen sijaan, että "ottaisi vain jonkun" ja käyttäisi tuota ihmistä omien unelmiensa toteuttamisen välineenä.
Tämä on kyllä todettu ja perusteltu miljoona kertaa tällä palstalla.
Suomalaiselle naiselle on käynyt kyllä todella ikävästi.. On niin tasokas, että Maapallolta ei oikein enää löydy tarpeeksi tasokkaita miehiä joita riittäisi kaikille :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella moni kolmikymppinen mies ei halua lapsia, vielä ainakaan. Tätähän on tutkittukin. Samanikäisellä naisella on sitten ongelma, kun biologia asettaa rajoja. Itsekään en ole onnistunut löytämään miestä, joka olisi suunnilleen samanikäinen ja haluaisi lapsia. Kaipa ne miehet haluavat jatkaa vähemmän vastuullista elämää pitkälle yli neljänkympin, ja luottavat siihen, että löytävät siinä vaiheessa nuoremman naisen, jonka kanssa saada lapsia.
Kannattais miestenkin tajuta että vanha on vanhaa, ja vanha isä (siis sperma) altistaa tulevan lapsen kehitysongelmille ja vammoille.
https://www.vau.fi/raskauden-yrittaminen/miehen-hedelmallisyys/vanha-is…mitäs se miestä haittaa? Aina voi ruikkia niin pitkään että onnistuu. Nainen sitten abortoi solymöykyt ja terveet lapset syntyy.
Se skitsofreniahan näkyykin jo ultrassa.
Tässä englanninkielinen teksti asiasta.
Eli oikeastaan ei kannata ottaa hopeakettuja puolisoiksi jos haluaa varmistua lastensa terveydestä.
https://www.google.fi/amp/s/amp.theguardian.com/science/2018/oct/31/bab…
Lapsen terveys ei ole tae missään ikäluokassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella moni kolmikymppinen mies ei halua lapsia, vielä ainakaan. Tätähän on tutkittukin. Samanikäisellä naisella on sitten ongelma, kun biologia asettaa rajoja. Itsekään en ole onnistunut löytämään miestä, joka olisi suunnilleen samanikäinen ja haluaisi lapsia. Kaipa ne miehet haluavat jatkaa vähemmän vastuullista elämää pitkälle yli neljänkympin, ja luottavat siihen, että löytävät siinä vaiheessa nuoremman naisen, jonka kanssa saada lapsia.
Kannattais miestenkin tajuta että vanha on vanhaa, ja vanha isä (siis sperma) altistaa tulevan lapsen kehitysongelmille ja vammoille.
https://www.vau.fi/raskauden-yrittaminen/miehen-hedelmallisyys/vanha-is…mitäs se miestä haittaa? Aina voi ruikkia niin pitkään että onnistuu. Nainen sitten abortoi solymöykyt ja terveet lapset syntyy.
Eli oikeastaan ei kannata ottaa hopeakettuja puolisoiksi jos haluaa varmistua lastensa terveydestä.
https://www.google.fi/amp/s/amp.theguardian.com/science/2018/oct/31/bab…
Ei lastensa terveydestä voi olla ikinä varma. Äly hoi, älä jätä! 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroppa nyt sitten itse mitä haet mieheltä?
mies50v
No nehän on tuolla edellä kirjoitettu.
Tällä hetkellä en enää hae mitään koska en jaksa vaivautua etsimään neulaa heinäsuovasta.
Mutta kertauksen vuoksi: Haluan, että kumppanini, mies, olisi itsenäinen eikä takertuva, omillaan toimeen tuleva vastuullinen aikuinen mies joka ei marise ja vänise joka asiasta eikä odota, että laitan hänelle ruokaa ja siivoan hänen jälkensä. Haluaisin tasavertaista kumppanuutta, en hoitosuhdetta tai äiti-lapsisuhdetta. Samat kiinnostuksenkohteet ja arvostukset ovat aika oleellisia juttuja, mutta kaikkea ei silti todellakaan tarvitse tehdä yhdessä.
Lisäys vielä: ja toki miehen pitäisi olla uskollinen ja haluta olla juuri minun kanssani eikä niin, että olen vain "joku" johon tyydytään tai jokin miehen seksinhimojentyydytyskone. Seksi toki kuuluu parisuhteeseen, mutta jos se on maniaa, niin se on ongelma. Itsekin olen uskollinen enkä vaadi toiselta mitään mitä en itsekin tarjoaisi. Ei mun mielestä millään lailla kohtuuttomia vaatimuksia.
Mitä mies saisi tuosta suhteesta? Ymmärrän, että et piiaksi halua, mutta samat kiinnostuksen kohteet teatteri, taide? Moniko mies on noista kiinnostunut..uskollisuus tietenkin on ok.
mies50v
Tätä pitää tulla sivustalta ihmettelemään. Et ymmärrä, mitä mies saisi ylempänä kirjoittavan naisen toivomasta suhteesta, mutta mikä olisi sitten se, minkä sinä ymmärtäisit? Katsotaanpa vastakohtaa yllä olevalle:
"Haluan, että kumppanini, mies, olisi epäitsenäinen ja takertuva, muista/naisestaan riippuvainen, vastuunkantoon kykenemätön, teiniksi jäänyt mies, joka marisee ja vänisee joka asiasta ja odottaa, että laitan hänelle ruokaa ja siivoan hänen jälkensä. En halua tasavertaista kumppanuutta, vaan hoitosuhdetta tai äiti-lapsisuhdetta. Samoja kiinnostuksenkohteita ja arvostuksia ei tarvitse olla. Lisäys vielä: ei miehen tarvitse olla uskollinen ja haluta olla juuri minun kanssani, vaan minulle käy se, että olen vain "joku" johon tyydytään tai jokin miehen seksinhimojentyydytyskone. Seksimania ei ole ongelma. Itsekään en ole uskollinen, mutta vaadin toiselta sellaista, mitä en itse tarjoaisi."
Koska ääripäiden väliin jää kaikenlaisia variaatioita, teen vielä tällaisen lievemmän "ei tartte olla" -version, joka varmaan on lähempänä sinun toivettasi:
"Kumppanini, miehen, ei tarvitse olla itsenäinen eikä omillaan toimeen tuleva. Hän saa takertuakin joskus, paeta vastuutaan, ja marista ja vänistäkin sopii. Minun töihini kuuluu laittaa hänelle ruokaa ja siivota hänen jälkensä. Kumppanuuden tunne on yliarvostettua, eikä tasavertainen tarvitse olla. Hoidan kyllä miestä kuin lasta. Miehen ei tarvitse olla kiinnostunut samoista asioista, ja samojen arvojen vaatiminen on parisuhteessa epäolennaista. Lisäys vielä: miehen ei tarvitse olla uskollinen, ja on okei, että hän katselee muita naisia sillä silmällä. Voin kyllä olla se, johon mies paremman puutteessa tyytyy, eikä miehen seksinhimojentyydytyskoneena oleminen haittaa minua. Itsekin olen uskollinen (vai eikö minunkaan tarvitse olla uskollinen, mies50v?) ja mielelläni teen miehelle sellaisia seksuaalisia tekoja, joita hän ei ole valmis tekemään minulle. Olisi ihan kohtuutonta vaatia muuta."
Tämän lähemmäksi en pääse sitä, mitä sinun, mies50, näkemyksesi on siitä, mitä naisen sopii toivoa parisuhteelta. Mielelläni kuitenkin kuulisin sinun versiosi - se nimittäin avaisi muillekin sitä, miksi joillekin miehille on niin mahdotonta hyväksyä sitä, että nainen ei alenna kriteereitään.
Kirjoittaja nro 2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.google.fi/amp/s/amp.theguardian.com/science/2018/oct/31/bab…Lapsen terveys ei ole tae missään ikäluokassa.
Eli tämä on syy sitten miesten lykätä lastensaantia, kun myöhemminkin tulee ihan yhtä sairaita. Luitteko tutkimusta? Vanhoilla miehillä (ja naisilla) on suuremmat mahdollisuudet saada sairaat lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lueskelin noita mielipiteitä ja huomasin jälleen kerran sen, että monen mielestä naisten pitäisi laskea vaatimuksiaan (tai toivomuksiaan) miesten suhteen. Yksi kirjoittaja oli sitä mieltä, että naisten pääsyä koulutukseen olisi rajoitettava, jotta miehille löytyisi riittävän kouluttamattomia naisia.
Miksi pojat eivät hakeudu opiskelemaan, jos kerran korkeampi koulutus on naisen tae? Jos ottaa peruskoulun tosissaan, ovet ovat avoinna lukioon ja ammattiopintoihin ihan samoin kuin tytöillekin.
On yhteiskunnassa jotain mätää jos tavallinen nuori mies pariutuu vain siinä tapauksessa, että tekee erityisesti töitä sen eteen. Ei ole mitenkään realistinen tavoite vaatia kaikkia poikia opiskelemaan vähintään maisteriksi.
Rakkaus, onnellisuus ja oma perhe kuuluu kaikille! Ei pelkästään yhteiskunnassa parhaiten menestyneiden joukolle!
Kyllähän aina ihmisen on pitänyt tehdä jotain, että "pääsee naimisiin". Varsinkin miehen on täytynyt olla jollakin tavalla toimeentuleva, jotta voi perheestään vastata. Ja toki vieläkin, koska lasten hankinnassa äiti on jonkin aikaa pois työelämästä pienemmillä tuloilla.
Nykyään vaan pojilta ei vaadita mitään. Kaikki vaativammat, harjoittelua ja sitoutumista vaativat asiat ovat tässä yhteiskunnassa tyttöjen ja naisten juttuja. En yhtään ihmettele, jos hemmotelluista vauvapojista ei kasva muita kuin lapsimiehiä, jotka tarvitsevat huolehtijan ja paasaajan.
Yksinasujat saavat kuitenkin eniten sosiaalitukia. Ja verotushan on ihan sama niin sinkulle kuin perheellisellekin. Lähes kaikissa muissa maissa on perhevähennykset, muttei Suomessa. Jos halutaan lisää lapsia, on tähän suuntaan edettävä meilläkin. Nythän lapsensaanti köyhdyttää tuntuvasti. On laskettu, että lapsen aikuiseksi saattaminen maksaa perheelle n.120.000 euroa ja siinä sivussa kituuttaen yhteiskunta saa uuden veronmaksajan.