Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni kuoli viime vuonna nyt vanhempani purkavat pahaa oloaan minuun

Vierailija
01.04.2019 |

En oikein tiedä miten minun pitäisi toimia, kun tosiaan menetin ainoan siskoni viime kesänä. Ymmärrän, että tämä on kova pala vanhemmalleni, joka menetti myös puolisonsa (toisen vanhemmistani) joitakin vuosia sitten ja on elänyt yksin leskenä tämän jälkeen. Hän on täynnä vihaa elämää kohtaan, joka tietysti kovin inhimillistä, mutta huomaan että hän purkaa sitä vihaansa minua - ainoaa elossa olevaa perheenjäsentä kohtaan. Tämä tuntuu pahalta, vaikka yritän olla välittämättä ja nähdä sen läpi. Kuitenkin nämä läheisten menettämiset ovat vaikuttaneet myös minuun ja minulla ei ole enää oikein perhettä, tätä yhtä perheenjäsentä lukuunottamatta.

Tavallaan kuitenkin koen syyllisyyttä siitä, että minua ei huvita nähdä vanhempaani, koska tiedän että hänellä on paha olla ja varmaan kuolee seuraavaksi, koska elää epäterveellisesti, eikä jaksa pitää itsestään huolta. Varmaan on masentunut jne, mutta ei ikinä myöntäisi sellaista tai hakisi apua siihen. Kaukaisemmat sukulaiset ja tutut kyselevät, että kai olen käynyt katsomassa häntä jne, ja näytän itse pahalta kun vastaan että en ole. Tilanne on kuitenkin sellainen, että hän ei ikinä itse ota yhteyttä minuun, eikä välttämättä vastaa viesteihini tai puheluihini jos yritän ottaa häneen yhteyttä. Tällä tavalla hän myös osoittaa että sisarukseni oli hänelle minua tärkeämpi.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole yhteydessä. Et ansaitse tuollaista kohtelua.

Vierailija
2/30 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kellä samantyyppisiä ongelmia suhteessa omiin vanhempiin tai muihin sukulaisiin? Miten järkeistätte näitä asioita ja toimitte niin että itsellä hyvä olla? Mitä esim tällaisessa tilanteessa voi sanoa sukulaisille, ettei itse näytä vaikealta ihmiseltä? T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa on virhe, tarkoitan nyt vaan toista vanhempaani. T. Ap

Vierailija
4/30 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhenpani purkavat, vaikka toinen vanhempi on kuollut? 

Vierailija
5/30 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos sanoisit tämän ääneen? Vanhemmallesi sen, että sinäkin suret ja että koet hänen purkavan sinänsä ymmärrettävää vihaansa lapsensa kuolemasta sinuun, vaikket sinä ole siihen syypää. Ja uteliaille sukulaisille sen, että vanhempasi syyttää sinua sisaruksesi kuolemasta, eikä halua olla sinuun yhteydessä, ja että se on silnulle liian raskasta kestettäväksi.

Vierailija
6/30 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli yhteydessä tulisi olla vain, jos on koko ajan kivaa?

Vierailija
7/30 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuuden voi sanoa aina, kunhan sen sanoo ymmärtäväisesti ja neutralisti.

Vierailija
8/30 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin sukulaisille asian niin kuin se on. "Olen yrittänyt ottaa yhteyttä, mutta en saa koskaan vastausta" tai "kävisin kyllä katsomassa häntä, mutta ilmeisesti en ole tervetullut."

Tai jos et halua kertoa totuttaa, valehtelet. Sanot, että olet ottanut yhteyttä vanhempaasi. Jätät vain kertomatta, että tämä vanhempasi ei vastaa viesteihin tai puheluihin.

Vierailija
9/30 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneen vanhemman sitten tulisi tukeutua ellei omaan lapseensa? Ja mitä vanhenpasi on sanonut, kun olet hänen kanssaan tästä keskustellut? 

Vierailija
10/30 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:n pitäisi olla yhtään kenenkään likasanko, vaikka henkilö olisikin sukua?

Vierailija
11/30 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitko itse yhteydessä henkilöön, joka toistuvasti purkaa huonon olonsa sinuun ja saa sinun vointisi huonoksi? Tietenkin olisit, olethan selvästi maailman ymmärtäväisin ihminen, joka jaksaa kaiken paskan! Olet niin superupea ihminen, että mielelläsi kuuntelet haukkumista, koska sinä nyt vain olet niin ylivertainen ihminen!

Älä viitsi jauhaa paskaa. Aloittaja on myös menettänyt läheisiä ihmisiä, miksi hänen tehtävänsä on kestää aikuisen ihmisen kiukuttelu ja syyttely? Niin, ei olekaan. Hänkin haluaa hengähtää ja surra kunnolla, hänkin haluaisi jonkun jolle purkaa pahaa oloa.

Vierailija
12/30 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keneen vanhemman sitten tulisi tukeutua ellei omaan lapseensa? Ja mitä vanhenpasi on sanonut, kun olet hänen kanssaan tästä keskustellut? 

Pahan olon purkaminen ei ole tukeutumista. Jos olo on niin paha, niin ihan ammattiapua on saatavilla sen purkamiseen.

Vierailija
13/30 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitko itse yhteydessä henkilöön, joka toistuvasti purkaa huonon olonsa sinuun ja saa sinun vointisi huonoksi? Tietenkin olisit, olethan selvästi maailman ymmärtäväisin ihminen, joka jaksaa kaiken paskan! Olet niin superupea ihminen, että mielelläsi kuuntelet haukkumista, koska sinä nyt vain olet niin ylivertainen ihminen!

Älä viitsi jauhaa paskaa. Aloittaja on myös menettänyt läheisiä ihmisiä, miksi hänen tehtävänsä on kestää aikuisen ihmisen kiukuttelu ja syyttely? Niin, ei olekaan. Hänkin haluaa hengähtää ja surra kunnolla, hänkin haluaisi jonkun jolle purkaa pahaa oloa.

Vanhemman tulisi palvoa aloittajaa toisena päivätyönään, kun tämä on menettänyt sekä vanhempansa ja siskonsa. Vanhempi on vaan menettänyt elämänkumppaninsa ja lapsensa. 

Missä on ap ystävät? Aihe vapaalla?

Vierailija
14/30 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahan olon purkaminen ei ole tukeutumista. Jos olo on niin paha, niin ihan ammattiapua on saatavilla sen purkamiseen.

Oletko ap keskustellut vanhempasi kanssa, että tämä olisi yhteydessä esim. terveyskeskukseen? 

Vierailija
15/30 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemman tulisi palvoa aloittajaa toisena päivätyönään, kun tämä on menettänyt sekä vanhempansa ja siskonsa. Vanhempi on vaan menettänyt elämänkumppaninsa ja lapsensa. 

Oletko oikeasti noin s**tanan yksinkertainen vai esitätkö vaan?

Vierailija
16/30 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ihmissuhteissa on sellaisia tilanteita, että ei ole "oikeita vastauksia". Esim. Sinun tilanteessasi haluaisit varmasti olla vanhempasi kanssa väleissä, varmasti koet että sinun pitäisi olla hänen tukenaan ja ulkopuolisetkin antavat painetta siihen. Mutta toisaalta sinä et ansaitse huonoa kohtelua etkä ole vastuussa vanhempasi kannattelusta. Sinun vanhempasi pitäisi myös yhtälailla tukea sinua, eikä hän tee sitä.

Vaikea tilanne, en tiedä mitä tekisin itse. Te olette molemmat kokeneet kovia menetyksiä, lämpimät osanotot niiden vuoksi.

Vierailija
17/30 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:n pitäisi olla yhtään kenenkään likasanko, vaikka henkilö olisikin sukua?

Ehkä siksi, että meille on suotu kyky asettua muiden asemaan emmekä ole tunnepuoleltamme köyhiä tai yleisesti välinpitämättömiä vaan haluamme auttaa muita?

Vierailija
18/30 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ihmisten pitäisi ylipäänsä olla kokonaisia ihmisiä toisilleen, sietää toistensa epätäydellisyyksiä, pahaa oloa ja olla toisilleen olkapäinä. Pahaa oloa ei pidä ulkoistaa "ammattiavuille". Jos ei kestä kuin hyviä hetkiä, ei ole edes ystävä, läheisestä puhumattakaan, vaan vain tuttava jos sitäkään.

Toki tämän pitäisi olla molemminpuolista.

Vierailija
19/30 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti noin s**tanan yksinkertainen vai esitätkö vaan?

Samaa voisi kysy sinulta. Ohi aiheen henkilökohtaisuuksiin, kun voisi vaan jättää huomioimatta.

Vierailija
20/30 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Pahaa oloaan ei saisi purkaa läheisilleen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä