Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään kunnallisessa rintojen pienennyksessä olleita tai sinne jonottavia?

Vierailija
31.03.2019 |

Itse laitoin vihdoin prosessin vireille. Rinnat kokoa 85G tai H. Mies jätti liian isojen riippiksieni takia ja säryt hirveät. Ei löydy vaatteita, kaikki liivit epäsopivia jollakin tavalla, ei pysty nukkumaan, kun jäävät puristuksiin ja vaatteita mahdoton löytää kun muuten olen ihan normaalipainoinen.
Ei haittaa yhtään vaikka jäisin ilman nännejä tai kauheat arvet. Ihan sama, vaikka en saisi koskaan miestäkään enää. NIin kauhea haitta näistä ollut kipuineen, särkyineen ja sosiaalinen ongelmineen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ja kokemus oli kaikin puolin positiivinen. Jos et ole vielä ollut arvioinnissa, niin siinä ei kyllä kannata puhua esteettisistä seikoista. Leikkaus tehdään terveydellisin perustein mutta jos ei hirveitä arpia tule, niin lopputulos on yleensä tosi kaunis verrattuna lähtökohtaan. Elämänlaatu paranee kertaheitolla.

Leikkauksesta toipuminen oli yllättävän helppoa kunhan malttaa olla nostelematta painavia tavaroita sen 3 - 5 viikkoa  mitä sairaslomaa myönnetään. Leikkaushaavan jälkihoitoon kannattaa panostaa ja kuunnella tarkkaan mitä haavahoitaja sanoo. Itselle ei jäänyt arpia, mutta joillekin niitä jää hyvästä hoidosta huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

85 on melko iso ympärys jos olet muuten normaalipainoinen. Oletko varma ettei kokosi olisikin ihan muuta? Se että liivit voivat tuntua epäsopivilta voi johtua ihan siitäkin että kaikki kokeilemasi ovat väärää kokoa. Mitkä ovat mittasi?

Kysymykseesi: olen ollut julkisella puolella leikkauksessa. Jäi vain vaaleat arvet ja muutenkin tuli nätit. Enemmän olisivat voineet kylläkin pienentää. Olin hölmö kun uskoin siihen että pois otetaan sen verran kun voi (niin ensiarvion tehnyt plastiikkakirurgi sanoi) koska leikkauksen jälkeen leikannut kirurgi sanoi tarkoituksella leikanneensa varovaisesti (koska ainahan voi pienentää lisää myöhemmin). Hieman vitutti koska eiväthän he julkisella puolella enää sitä lisäpienennystä tekisi. Nyt rintani eivät täytä leikkauskriteereitä enää (eli pienenivät ne toki) mutta ovat ne edelleenkin selvästi keskivertoa suuremmat.

Vierailija
4/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos julkisella puolella maksetaan rintojen pienennysleikkaus, niin miten on suurennuksen kanssa?

Samanlailla näin päin vaikuttaa itsetuntoon ja minäkuvaan olla tällainen lauta.

Vierailija
5/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos julkisella puolella maksetaan rintojen pienennysleikkaus, niin miten on suurennuksen kanssa?

Rintojen suurennoksen (oikeammin muodon korjauksen, joka yleensä tehdään silikonien avulla) saa mikäli niissä on lääkärin diagnosoima kehityshäiriö.

Vierailija
6/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä itsetunnon takia pienennetä. Pitää aiheuttaa fyysistä haittaa.

Vierailija
7/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ollut kummoinen mies jos rinnat oli se pääsyy. Tsemppiä prosessiin.

Vierailija
8/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

85 on melko iso ympärys jos olet muuten normaalipainoinen. Oletko varma ettei kokosi olisikin ihan muuta? Se että liivit voivat tuntua epäsopivilta voi johtua ihan siitäkin että kaikki kokeilemasi ovat väärää kokoa. Mitkä ovat mittasi?

Kysymykseesi: olen ollut julkisella puolella leikkauksessa. Jäi vain vaaleat arvet ja muutenkin tuli nätit. Enemmän olisivat voineet kylläkin pienentää. Olin hölmö kun uskoin siihen että pois otetaan sen verran kun voi (niin ensiarvion tehnyt plastiikkakirurgi sanoi) koska leikkauksen jälkeen leikannut kirurgi sanoi tarkoituksella leikanneensa varovaisesti (koska ainahan voi pienentää lisää myöhemmin). Hieman vitutti koska eiväthän he julkisella puolella enää sitä lisäpienennystä tekisi. Nyt rintani eivät täytä leikkauskriteereitä enää (eli pienenivät ne toki) mutta ovat ne edelleenkin selvästi keskivertoa suuremmat.

Julkisella pienennetään vain vähän, yleensä 1-2 kokoa. Lääkäri sanoi minullekin saman, että hän "leikkasi varovasti". Olisin halunnut paljon pienemmät, esim. B-kupin. Nyt rintani ovat periaatteessa saman kokoiset kuin aiemmin mutta muoto on onneksi paljon kauniimpi ja siten liivien istuvuus parempi. Sekin onneksi auttaa ryhtiin.

Vierailija
9/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmista ohjataan sinne psykiatrisen hoidon piiriin. Sinulla ei ole fyysistä haittaa tisseistäsi.

Vierailija
10/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella pienennetään vain vähän, yleensä 1-2 kokoa. Lääkäri sanoi minullekin saman, että hän "leikkasi varovasti". Olisin halunnut paljon pienemmät, esim. B-kupin. Nyt rintani ovat periaatteessa saman kokoiset kuin aiemmin mutta muoto on onneksi paljon kauniimpi ja siten liivien istuvuus parempi. Sekin onneksi auttaa ryhtiin.

No enpä ole ainoa sitten. Tai ehkä meillä oli sama kirurgi :D ja toki otan itse vastuuta siitä että luotin mielikuvaani enkä leikkaavan kirurgin kanssa enää sen tarkemmin puhunut asiasta. Ei vain tullut mieleenkään että julkisella puolella leikattaisiin niin vähän pois.

Vierailija
11/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko tosiaan normaalipainoinen/-kokoinen? 85 on mielestäni jo isoa kokoa... Äitini oli kyllä myös ns normaalikokoinen, ja silti joutui tiputtamaan vähän painoa, ikäänkuin se tosiaan olisi pienentänyt rintojakin. Leikkasivat todellakin riittävästi, ei vain 1-2 kuppikokoa, eli ehkä 20v sitten leikattiin reiluumminkin?

Arpihoito oli vaativaa, ja aika huonosti ne lopulta paranivatkin, arpikudosta on kasvanut, ja se on todella rumaa, ja näkyy toisinaan ihan päällepäinkin. Mutta eipä äiti kärsi enää selkä-, niska- ja hartiakivuista. On edelleen tyytyväinen leikkaukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi