Tein hirveän virheen, muutin kerrostalosta pienten lasten kanssa omakotitaloon
Nyt tajuan sen, kun katson taaksepäin. Voimia ei ollut siihen kaikkeen ja aloin saada raivokohtauksia itselleni lapsuudessa asetettujen vaatimusten takia. Äitini mielestä kaikkeen pystyy, jos vain haluaa. No, olisin mä halunnut jaksaa, mutta enpä vain jaksanut, eli jos äitini ei olisi valehdellut mulle ja halunnut minun olevan kaiken osaava, muuten tuli halveksuntaa ja hän oli vihainen niin en tiedä, miten paljon paremmin olisin tiennyt mitä haluan ja mikä on minusta kivaa tai mahdollista.
En jaksanut hoitaa pihaa ja puutarhaa, kun lapset olivat niin pieniä ja koin siitä kauheaa häpeää ja huonommuudentunteita. En sitten jaksanut hoitaa lapsiakaan, kun mies vielä kaikenlisäksi oli kasvatusasioissa eri linjalla kuin itse, sanalla sanoen siis huono kasvattaja ja huono malli lapsille. En itse ollut hirven paljon parempi malli lapsille, nutta ainakin mä tiedän, miten lapsia kasvatetaan, vaikkei se olisi lapsesta aina kivaa. Mies ei tiennyt ja sai mut aivan raivon partaalle kun mun ois pitänyt nekin yksin hoitaa, asiat, joissa ei voi olla "kiva" lapsen mielestä aina. Ei ihme, että meni koko helvatun yritys, perheenäitinä eläminen, ihan pilalle. :'(
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää naapureiden loukkaamisasia elämällä niin kuin itse haluaa (kunhan on lain mukaista) vertautuu siihen, että äitini uskoi, että muut ajattelevat mun halveksivan heitä, jos tukastani hapsottaa ponnarilta irtohiuksia. Eli jos en ole siisti (äidin mittarilla, of course), niin osoitan muille halveksuntaa. Nih. Eli en todellakaan ajatellut siten. Mutta äidistä tätä piti pelätä, koska on ihmisiä, jotka ajattelevat niin. Ja siis minut haukuttiin ja sheimattiin taas, kun sanoin äidille, että ideasi on k.ehitysvammainen.
ApMene puhumaan lapsuudestasi terapeutille.Äitisi kasvatus, oliko yh? vaikuttaa vieläkin negatiiviset elämääsi.Toi stressi mikä sulla oli pihan suhteen jne,en usko että kukaan naapureistasi olisi välittänyt,normaalijärkinen ymmärtää ettei lapsiperhe kerkee samaa kun eläkelläispariskunta.
Ei kyse ollut naapureista :(
Ap
Ei tietenkään. Vaan ÄIDISTÄ.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nips vaan
Sinccis
Hävisit.
ApMä kuule ystävä rakas luulen, että sinä olet tässä ainoa häviäjä.
Sinccis
Ai tässä väittelyssä? En ole. Sä hävisit jo, koska et kestä sitä, että sut nähdäänkin ärsyttävänä. Mitä lie yritit.
ApEt ole tainnut paljon mun kirjoituksia lukea. Jotkut palstalla saattavat pitää minua _erittäin_ ärsyttävänä, eikä se haittaa minua tippaakaan ;)
Sinccis
No niele sitten kohtelusi.
Ap
Ei se ole mikään ongelma. Ongelma on se, että käyttäydyt kuin äitisi.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että 90% naisista toistaa äitiensä virheet.
Sinccis
(Vaikka miten sanovat, että minä en tule koskaan olemaan kuin hän)
Mä en ole sanonut, koska meissä ei ole mitään samaa.
ApJuuri haukuit minua, kuten kerroit äitisikin tekevän sinulle.
Sinccis
Haukuin sinua, en aivopese, manipuloi ja aseta paineita olemiseesi.
ApHalusit, että käyttäydyn toisella lailla.
Olet kuin äitisi.
Sinccis
Missä halusin? Ärsytät mua, jos haluat jatkaa sitä, niin so? Haukun edelleen.
ApÄitilläsi on valta. Etkä mahda mitään.
Sinccis
Jos et katkaise napanuoraasi.
Mua ei haittaa se, jos äidilläni on sen verran valtaa, että jos anonyymi munahousu ärsyttää mua netissä, haukun tätä. So be it.
ApEn ole anonyymi, vaan käytän nimimerkkiä.
Annat siis äitillesi vallan. Sitten voit syyttää vain itseäsi.
Sinccis
Miksi ihmeessä syyttäisin itseäni siitä, että haukun sinua, kun sä ärsytät minua?
ApSyyttäminen on kova juttu sulle? Jospa sä vain tajuaisit, että sä olet ainoa joka kärsii tässä ketjussa.
Sinccis
Syyttäminen alentaa elämänlaatua ja madaltaa mieltä. Mulla ei ole mitään syytä syyttää itseäni siitä, että nauran tai haukun itseäni ärsyttävää nettitrollia, joka sinä olet.
Ap
Mikä ihmeen trolli? Kun et pärjää niin muut on trolleja?
https://www.vauva.fi/keskustelu/3429479/ziisus-krist-mulla-nousee-viime…
Mitä trollia tässäkin on? Tai kymmenissä muissa ketjuissa joissa keskustellaan elämästä? (Tosin trollit ovat 90% poistaneet niistä)
Sinccis
Kultuu ?? Mihin katosit kultu pieni?
Sinccis
Haluan keskustella äidistäsi, joka asuu teillä.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Totta. Omakotitaloon kannattaa muuttaa vasta sitten kun tulot on sitä luokkaa että joka kk jää kaikkien kulujen jälkeen pari kolme tonnia säästöön. Niille tulee kuitenkin taas kohta käyttöä.
Persaukisten kannattaa pysyä halvemmissa vaihtoehdoissa.
3/4 suomen omakotitaloista olisivat tällä hetkellä tyhjillään jos noin mentäis.
Sinccis ja ap teidän kommunikaatio ei vaan kohtaa.Olen lukenut molempien kirjotukset,Sinccis tarjoaa napanuorankatkasua ja välit poikki äitiin,siis miten eteenpäin elämässä. Ap taas haluaa vaan purkaa sydäntää koska on saanut kurjaa kohtelua elämässään äidiltään, minkä näkeekin myös syyllisenä tämänkin päivän ongelmiinsa. Ap,ei tosin vaikuta mitenkään kiinnostuneelta tilanteensa muuttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Sinccis ja ap teidän kommunikaatio ei vaan kohtaa.Olen lukenut molempien kirjotukset,Sinccis tarjoaa napanuorankatkasua ja välit poikki äitiin,siis miten eteenpäin elämässä. Ap taas haluaa vaan purkaa sydäntää koska on saanut kurjaa kohtelua elämässään äidiltään, minkä näkeekin myös syyllisenä tämänkin päivän ongelmiinsa. Ap,ei tosin vaikuta mitenkään kiinnostuneelta tilanteensa muuttamiseen.
Ne ei kohtaa, kun mä en halua niiden kohtaavaan. Muutenhan olisin vain päähän silittelijä ja vanha meno jatkuisi. Ja lukisimme vielä kymmenenkin vuoden päästä täältä miten kaamea äiti oli silloin joskus.
Sinccis
Minun elämäni paras päätös taas oli muuttaa omakotitaloon. Esikoisemme oli silloin 10 kk ikäinen ja kuopus syntyi reilun vuoden päästä. Tästä paratiisista en halua ikinä muuttaa minnekään. ap
Vähän erilainen äiti-ketjun aloitus tällä kertaa.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Haluanhan sitä muuttaa ja se on muuttunut JO. Ei asuta enää yhdessä tässä okt:ssa, jossa ahdistuisin ja se purkautuisi mieheen ja lapsiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ei kohtaa, kun mä en halua niiden kohtaavaan. Muutenhan olisin vain päähän silittelijä ja vanha meno jatkuisi. Ja lukisimme vielä kymmenenkin vuoden päästä täältä miten kaamea äiti oli silloin joskus.
Sinccis
Onhan kokemusteni jälkitila ihan päänsilittelyn arvoinen asia. Silloin voisikin hiljentyä sitten vähitellen. Niin kauan kuin et tajua mitään ja jatkat ärsyttämistäsi turha kuvitella muuttavasi mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että 90% naisista toistaa äitiensä virheet.
Sinccis
(Vaikka miten sanovat, että minä en tule koskaan olemaan kuin hän)
Mä en ole sanonut, koska meissä ei ole mitään samaa.
ApJuuri haukuit minua, kuten kerroit äitisikin tekevän sinulle.
Sinccis
Haukuin sinua, en aivopese, manipuloi ja aseta paineita olemiseesi.
ApHalusit, että käyttäydyn toisella lailla.
Olet kuin äitisi.
Sinccis
Missä halusin? Ärsytät mua, jos haluat jatkaa sitä, niin so? Haukun edelleen.
ApÄitilläsi on valta. Etkä mahda mitään.
Sinccis
Jos et katkaise napanuoraasi.
Mua ei haittaa se, jos äidilläni on sen verran valtaa, että jos anonyymi munahousu ärsyttää mua netissä, haukun tätä. So be it.
ApEn ole anonyymi, vaan käytän nimimerkkiä.
Annat siis äitillesi vallan. Sitten voit syyttää vain itseäsi.
Sinccis
Miksi ihmeessä syyttäisin itseäni siitä, että haukun sinua, kun sä ärsytät minua?
ApSyyttäminen on kova juttu sulle? Jospa sä vain tajuaisit, että sä olet ainoa joka kärsii tässä ketjussa.
Sinccis
Syyttäminen alentaa elämänlaatua ja madaltaa mieltä. Mulla ei ole mitään syytä syyttää itseäni siitä, että nauran tai haukun itseäni ärsyttävää nettitrollia, joka sinä olet.
ApMikä ihmeen trolli? Kun et pärjää niin muut on trolleja?
https://www.vauva.fi/keskustelu/3429479/ziisus-krist-mulla-nousee-viime…
Mitä trollia tässäkin on? Tai kymmenissä muissa ketjuissa joissa keskustellaan elämästä? (Tosin trollit ovat 90% poistaneet niistä)
Sinccis
No siis tosissasiko haluat muuttaa jotain jonkun nelikymppisen äiti-ihmisen elämästä vauvapalstalla? Öykei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Äitini ei siis TODELLAKAAN ollut ihminen, joka olisi valanut minuun lämpöä, tukea ja rakkautta sanomalla esim. että se mitä jaksan, riittää, ja että se mitä jaksan, on hyvä. Minä kelpaan. Ei todellakaan. Hänen syytään mun kaikki raivarit, koska ne johtuvat siitä, miten hän on loukannut ja haukkunut minua aina.
Niin? Luuletko olevasi ainoa joka tulee huonoista oloista vai mitä haet näillä jatkuvilla äiti-aloituksilla? Sinua ei voi kukaan auttaa niin kauan kun roikut menneessä eikä tilanteesi koskaan parane. Ihan itse valitset. Menneisyyttä et voi muuttaa mutta nykyhetkeen ja tulevaisuuteen voit vaikuttaa.
Ei sen puutarhan tarvi olla vimpsnpäälle. Itse olen ulkoistanut kaikki kuusiaidan leikkuut. Kesällä ajan nurmikot, nyt tosin jo lapset. Meillä vanha talo tontteineen. Ihan sellaista ei ole kuin haluaisin, mutta enempää en ehdi. Ihanaa kun lapsilla tilaa temmeltää ulkona. Jos joku mulle huomauttelee, niin saapi tulla tekemään! Ai niin ja tontti on tosi iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini ei siis TODELLAKAAN ollut ihminen, joka olisi valanut minuun lämpöä, tukea ja rakkautta sanomalla esim. että se mitä jaksan, riittää, ja että se mitä jaksan, on hyvä. Minä kelpaan. Ei todellakaan. Hänen syytään mun kaikki raivarit, koska ne johtuvat siitä, miten hän on loukannut ja haukkunut minua aina.
Niin? Luuletko olevasi ainoa joka tulee huonoista oloista vai mitä haet näillä jatkuvilla äiti-aloituksilla? Sinua ei voi kukaan auttaa niin kauan kun roikut menneessä eikä tilanteesi koskaan parane. Ihan itse valitset. Menneisyyttä et voi muuttaa mutta nykyhetkeen ja tulevaisuuteen voit vaikuttaa.
Niin no kyllä, nykyisyyteen vo vaikuttaa, mutta äitini esitti etten mä edes mitään tukea tartte. koitti opettaa mut ajattelemaan niin. Eikö se muka ole mielestäsi väärin ja muuttamisen arvoinen asia. Ei se muutu, jos en saa valittaa ja purnata miten väärin se oli opettaa niin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei sen puutarhan tarvi olla vimpsnpäälle. Itse olen ulkoistanut kaikki kuusiaidan leikkuut. Kesällä ajan nurmikot, nyt tosin jo lapset. Meillä vanha talo tontteineen. Ihan sellaista ei ole kuin haluaisin, mutta enempää en ehdi. Ihanaa kun lapsilla tilaa temmeltää ulkona. Jos joku mulle huomauttelee, niin saapi tulla tekemään! Ai niin ja tontti on tosi iso.
Mua ahdisti jotenkin itseni takia se, mille näyttää. Vaikka en tavallaan välittänyt, en ainakaan niin että mitä muut sanoo. Vaan jotenkin se, mihin itse ei kykene. Vaikka kun ajattelee, niin miksi piti kyetä? Niin, miksi? Miksi äiti moitti kun ei kyennyt? Millä oikeudella satutti ja pahoitti siitä mieleni?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole omakotitalon vika että sulla on paska äiti ja paska mies.
Ei tietenkään olekaan. Asiahan alkaa keriytyä auki vasta nyt kun asun tässä eikä ole perhettä. Että kai mulla nyt on aikaa hiukan eri lailla tehdä edes jotain. Mies asuu lasten kanssa, koska sain niin hirvittäviä raivareita asioista. En halunnut lasten altistuvan niille, eikä mistään tulisi edelleenkään mitään koska lapset eivät tee mitään kuin toivoisi. Miehen kasvattamia.
Olisi voinut muotoilla tuon otsikon osuvammaksi.
Mäkin luulin, että tässä puhutaan oikeista asumisen haasteista, mutta sama week end madness se vaan jatkuu. Parin lauseen jälkeen jo tiesi, mistä tässäkin on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdisti jotenkin itseni takia se, mille näyttää. Vaikka en tavallaan välittänyt, en ainakaan niin että mitä muut sanoo. Vaan jotenkin se, mihin itse ei kykene. Vaikka kun ajattelee, niin miksi piti kyetä? Niin, miksi? Miksi äiti moitti kun ei kyennyt? Millä oikeudella satutti ja pahoitti siitä mieleni?
Ap
Oot aivan kreisi, pähkähullu. Sä oot faijaasi nääs tullu.
No niele sitten kohtelusi.
Ap