Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kiinnostua rahasta ja kuluttamisesta?

Vierailija
31.03.2019 |

Minua ei erityisemmin kiinnosta raha ja kuluttaminen. Raha kiinnostaa vain sen verran, että on jonkinsortin katto pään päällä, kirpparilta lämmintä vaatetta ja ruokaa roskiksesta. Tämän elämäntyylin kustantaa pelkästään tuilla. Työn tekeminen ja rahan tienaaminen ei siksi motivoi.

Mikään ala ei myöskään itsessään kiinnosta eli tekisin työtä ainoastaan rahan vuoksi. Mutta kun se raha ei kiinnosta. Miten siis oppia kiinnostumaan rahasta ja kuluttamisesta?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin teen työtä 34h/viikko ihan vaan rahan vuoksi... :) Ja olen tyytyväinen elämääni.

Vierailija
2/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos motiivisi olisi itsesi elättäminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vastuuta ja elätä itse itsesi

Vierailija
4/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta tämä ja tämän tyyliset kommentit ihan typeriä. Itselle ainakin ihan yksi lysti kuka minut elättää, valtio vai työnantaja. Korkeintaan yrittäjät elättävät itse itsensä ja he elättävät myös työntekijänsä.

Mullakin motivaatiopula työskentelyn suhteen, olen kyllä töissä mutta nyt taas makaan sängyssä ahdistuneena kun huomenna taas töihin mentävä.

Vierailija
5/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielekkäämpää tehdä töitä pienillä vaikka tuntimäärillä ja elättää itsensä. Itsestäni "loisiminen" tuntui väärältä ja kotona makaaminen passivoi. Nyt teen pikkuisen töitä, juuri sen verran että pärjään.

Vierailija
6/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta tämä ja tämän tyyliset kommentit ihan typeriä. Itselle ainakin ihan yksi lysti kuka minut elättää, valtio vai työnantaja. Korkeintaan yrittäjät elättävät itse itsensä ja he elättävät myös työntekijänsä.

Mullakin motivaatiopula työskentelyn suhteen, olen kyllä töissä mutta nyt taas makaan sängyssä ahdistuneena kun huomenna taas töihin mentävä.

Tuollainen ajatusmaailma voi olla kynnyskysymys parisuhdemarkkinoilla. Ei puolison tarvitse kroisos olla, mutta noin keskenkasvuinen suhtautuminen itsensä elättämiseen on turn off.

Vierailija
7/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos ne tuet loppuu joskus (ja paljon aiemmin, kuin luulisi)? Mulla ei ole niin vahva luotto tulevaisuuteen, että uskaltaisin olla tienaamatta omia rahojani ja sijoittamatta niitä.

Vierailija
8/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun elinaikanasi Suomen rahat loppuvat ja tänne tulee muun maailman tyyli eli jos et tee työtä et syö.

Vierailija
9/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä nykyisten suomalaisten asenteella on mistään hyvinvointivaltiosta puhua. Hyvinvointivaltio kun vaatisi sen että kaikki tekevät sen eteen työtä, kukin omien kykyjen ja mahdollisuuksien mukaan. Suomea ei kyllä voi enää kutsua "ahkeraksi kansaksi", jos tämä myytti totta koskaan on ollutkaan. En kyllä ihmettele aktiivimalleja ja vastaavia tässäkin ketjussa olevien kirjoitusten perusteella, vaikkakaan se ei vielä toimi ja kohdistuu syyttömiinkin. takuulla tulossa lisää kiristyksiä, ja toivon että raippa alkaisi osua kohteeseenkin, eikä niihin syyttömiin.

Vierailija
10/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks kaikki puhuu sijoittamisesta??? On hiukan eri asia sijottaajos on rahaa miljoona, kun 50å euroa "ylimäärästä"

Vierailija
11/11 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet voidaan ottaa pois. Kyllä raivostuttaa, kun työssä käyvänä elättää

Oman perheensä lisäksi monta sossun elättiä.