Kaveri tupakoi edelleen askin päivässä, raskausviikot pian 30. Ja lapsi on toivottu!!!
Lapsi on ollut heille toivottu ja oikein yrittämällä tehty. On ollut useita keskenmenoja tätä ennen.
Edes kaverin mies ei sano asiaan mitään ja tupakoi tottakai itsekin.
En voi ymmärtää miten joku voi tupakoida tuossa tilanteessa eikä ole edes aikomusta vähentää. Kuulemma on liian vaikeaa lopettaa. Veikkaan ettei ole yrittänyt edes tosissaan, sillä nykyään on kaikki mahdolliset avut lopettamiseen ja neuvolastakin saa tukea. Ja myös miehen pitäisi tukea naistaan. Jos on liian vaikeaa lopettaa kun toinen polttaa, niin pitäisi lopettaa yhdessä.
Sitten myöhemmin ihmetellään kun lapsella on lyhytkasvuisuutta, oppimisvaikeuksia, keskittymisongelmia, ylivilkkautta, allergiaa, astmaa. Joo voihan näitä olla muutenkin mutta ei tuo tupakointi ainakaan vähennä riskejä edellä mainittuihin asioihin.
Kommentit (51)
Hyi helvetti. Pitäisi olla itsestäänselvyys, että silloin kun lapsi hankitaan niin lapsi menee kaiken edelle ja lapsen etua mietitään ensin ihan aina joka asiassa. Kyllä saa aika idiootti olla kun raskaana polttaa.
Minusta on valokuva, jossa äitini imettää minua tupakka suussa ja isä vetää olutta vieressä! Vanhempani eivät kuitenkaan olleet mitään alkoholisteja, vaan tavallisia hyvin toimeen tulevia duunareita . Äiti oli töissä sairaalatarvikkeita valmistavassa firmassa, isä ajoi lakaisukonetta. Meillä oli omakotitalo, harrastin ratsastusta ja ylipäätään lapsuuteni oli onnellinen sekä normaali, vaikka muistan vanhempien polttaneen sisällä . Tosin vain sillon kun asuimme vuokralla kerrostalossa , kun ok-talo ostettiin äiti pisti kiellon sisällä polttamiselle. Olin silloin 9v eli aika kauan harrastin passiivista polttamista.
Ja minulla on atopia. Mutta se olisi voinut tulla ilman tupakkaakin.
Vauva tulee kärsimään valtavista vieroitusoireista syntymän jälkeen. Tuskin pääsee kotiin kun saa kramppeja ja hengitys vaikeuksia, itkuisuutta kun tuska kova viimeisten nikotiinien hävittyä kehosta. Vanhempien turha valittaa " koliikista" kun vauva vaan itkee, ei pysty nukkua kunnolla ja syöminenkin hankalaa. Tämä " erityslapsi" sitten aloittaa koulun eikä tule pärjäämään mitenkään missään. Onnittelut vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Provo tai sitten tuleva äiti TYHMÄ.
Mun yksi tuttu poltti koko raskauden ajan. Vauva syntyi melkein kk etuajassa. Polttaa edelleen. Ei edes kuukautta imettänyt vaan valitsi itse tupakoinnin ja antaa vauvalle korviketta.
Mitä vauvaa on nähny niin ihmeen pitkiä aikoja nukkuu. Siis tosi rauhalliselta vauvalta vaikuttaa.
Käy sääliksi pientä.
Naapurini tuli raskaaksi lapsettomuushoitojen ansiosta eikä siltikään lopettanut tupakointia -> tuli keskenmeno ja naapuri vieläpä suri keskenmenoaan kovasti. En ymmärrä :(
Voi sitä vauvan parkua, kun on nikkikset heti ekoina elinpäivinä. Sitten tietysti vanhemmat masentuu, kun ei saa nukuttua itkevän vauvan takia. Vessassa on peili!
Tuo on syntymättömän lapsen pahoinpitelyä, joka tulisi ehdottomasti kieltää. Törkeää käytöstä.
Itse en kyllä voisi pitää ap:n tapauksessa suutani kiinni. Samoin kuin en pitäisi, jos näkisin jonkun pieksevän lastaan. Jos siihen kaatuisi ystävyys, niin olisinpa ainakin yrittänyt auttaa tuota vauvaa ja kenties saanut sen kaverinkin vähän ajattelemaan järjellään.
Ex naapuri oli tuollainen, perheen isoäiti, äiti ja teinitytär tupakoivat kaikki. Perheen lapsilla vaikeita allergioita ja ADHD diagnooseja.
Ihan hyvä josvaan sen askin vetää? Eikä niitä tupakkei...