Kehopositiivinen Hanna haluaa olla terveellisesti kurvikas
https://www.iltalehti.fi/alma-lab/a/772133c8-e1b6-4351-ba8b-69d2e71b183a
Terveellisesti kurvikas nainen on mahtava asia : )
Kommentit (104)
Ei siinä mitään ihan hyvä jos hyväksyy itsensä, mutta miksi pitää suoranaisesti valehdella, että on jotain muuta kuin oikeasti on.
Ei hän ole kurvikas.
Se että hän niin väittää todistaa vaan sen ettei hän oikeasti edes hyväksy itseään.
Miestäkin on huijattu ja rankasti, jos yhtäkkiä onkin monta kymmentä kiloa isompi!
Vähintäänkin välinpitämättömyttä kumppania kohtaan jos ei mistään sairaudesta johdu.
Täällä kukkakepit vinkuu kevään tuulessa kun lehtijutun näyttävä nainen saa heidät kateellisiksi!
Vierailija kirjoitti:
Tiedostan, että lihavuus on terveydelleni erittäin haitallista, mutta miksi ihmeessä mun pitäisi vihata itseäni sen takia? Mun mielestä kaiken kokoiset ihmiset saavat olla ylpeitä vartalostaan, laihat ja lihavat.
Ei ihmisen pitäisi vihata itseään, mutta ei tupakoitsijatkaan ole keuhkoistaan ylpeitä.
En lukenut juttua, olen vaan kaivannut avautumisalustaa ajatuksilleni.
Olen reippaasti ylipainoinen mutta viime kuukausina ymmärtänyt mitä kehopositiivisuus minulle tarkoittaa. Itseinhon sijaan olen alkanut arvostaa ja rakastaa itseäni. Seurauksena tästä olen alkanut (ja halunnut) syödä terveellisemmin ilman erityistä vaivannäköä ja aloittanut joukkuelajin, jossa olen ainoa lihava. Muut ovat normaalipainoisia. Mutta koska arvostan itseäni, en välitä muiden mielipiteistä ja rakastan harrastaa tuota lajia. Tietysti olen epävarma (kysyin mieheltäni nauraako ne minulle kun olen sotanorsuna siellä keskellä). Mutta minut on sinne hyväksytty kiloineni. Pyrin myös puhumaan itsestäni positiiviseen sävyyn: mieluummin kurvikas kuin läski.
Ja siis olen laihtunut ihan itsestään tämän kaiken seurauksena. Tähän kai kehopositiivisuudella pyritäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kukkakepit vinkuu kevään tuulessa kun lehtijutun näyttävä nainen saa heidät kateellisiksi!
Tässäpä jälleen yksi positiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä saat ihan rauhassa viehättyä ylipainoisista ihmisistä, mutta ei se silti tee läskistä kurvikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannan kannattaa googletta brazilialaisia naisia joilla on muotoa. He ovat positiivisesti ja terveellisesti kurvikkaita, vaikka ei kukkakeppejä olekaa.
Eri geenit plus kauneusleikkaukset vaikuttaa varmaan tähän
Siellä on ihan luomunakin kehopositiivista hyvissä mitoissa. Kaikki ei tod ole skalpin alla käyneitä. On suomen geeneilläkin samanlaista runkoa liiketeessä.
Brasiliassa on kauneusleikkauksia moninkertaisesti Suomeen verrattuna. Voimme syyttää geenejämme maailman tappiin ja takaisin, mutta elämäntavoista on yleensä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Olen reippaasti ylipainoinen mutta viime kuukausina ymmärtänyt mitä kehopositiivisuus minulle tarkoittaa. Itseinhon sijaan olen alkanut arvostaa ja rakastaa itseäni. Seurauksena tästä olen alkanut (ja halunnut) syödä terveellisemmin ilman erityistä vaivannäköä ja aloittanut joukkuelajin, jossa olen ainoa lihava. Muut ovat normaalipainoisia. Mutta koska arvostan itseäni, en välitä muiden mielipiteistä ja rakastan harrastaa tuota lajia. Tietysti olen epävarma (kysyin mieheltäni nauraako ne minulle kun olen sotanorsuna siellä keskellä). Mutta minut on sinne hyväksytty kiloineni. Pyrin myös puhumaan itsestäni positiiviseen sävyyn: mieluummin kurvikas kuin läski.
Ja siis olen laihtunut ihan itsestään tämän kaiken seurauksena. Tähän kai kehopositiivisuudella pyritäänkin.
Ei tuo ole mitään itsestä posiitivisesti puhumista vaan itsensä huijaamista jos on lihava mutta väittää olevansa kurvikas. Kurvikas voi olla ainoastaan tiimalasi vartalolla ja silloinkaan ei saa olla lihava vaan vyötärön tulee olla 30cm lantiota kapeampi ja sitten vielä omistaa ne tissitkin... Jos on mahaa enemmän kuin rintoja ei ole kurvikas vaikka olisi leveä lantio. Jos on litteä vatsa ja päärynä vartalo mutta lauta niin ei ole kurvikas vaan lihava päärynävartaloinen.
Itsensä rakastaminen alkaa siitä kun hyväksyy itsensä ja lopettaa asioiden kaunistelemisen. Kokeile seuraavaksi vaikka että "olen lihava mutta se ei tee minusta vähemmän arvokasta ja tärkeää, olen hyvä tälläisenä kun riitän itselleni." Totta kai itseään rakastava ihminen myös parantaa elintapansa ja näin ollen laihtuu. Mutta se tehdään terveyden ei ulkonäön vuoksi ja siinä olet oikealla reitillä!
Mä luulen että tuo kehopositiivisuus-nimitys on vähän sama kuin tummaihoinen-nimitys tai muunsukupuolinen-nimitys.
Pitää olla poliittisesti korrekti.
Ei voi sanoa että voita suoraan rasiasta lusikalla vetelevä Raija joka hädin tuskin mahtuu ulko-ovesta pihalle ilman kenkälusikkaa/sorkkarautaa olisi läski, koska se olisi rumaa ja kiusaamista. On kivempaa sanoa että Raija on vain kehopositiivinen.
Vaikka kyllä kaikki tietävät että se kehopositiivinen on todennäköisesti sairaalloisen lihava ennen kuin tämän edes tapaavat. Kehopositiivinen on tavallaan kaunis synonyymi läskille, ja mikäs siinä jos kehopositiivisille tulee siitä parempi mieli.
Naurattaa tämä aihe koska juuri yksi kaksosia odottava tuttu päivitti faceensa että on turvonnut niin pahasti että on pakko kohta julistautua "Kehopositiiviseksi".
Jatkuvalla haukkumisella ja syrjinnällä saadaan pahimmillaan masentuneita huonoitsetuntoisia ihmisiä, jotka eristäytyvät kotiinsa. Miksi huolehtia itsestään, kun tuntuu ettei ansaitse elämäänsä mitään hyvää?
Yli- tai alipainosta huomauttelu kuuluu terveydenhuollon puolelle, muut voisivat pitää päänsä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvalla haukkumisella ja syrjinnällä saadaan pahimmillaan masentuneita huonoitsetuntoisia ihmisiä, jotka eristäytyvät kotiinsa. Miksi huolehtia itsestään, kun tuntuu ettei ansaitse elämäänsä mitään hyvää?
Yli- tai alipainosta huomauttelu kuuluu terveydenhuollon puolelle, muut voisivat pitää päänsä kiinni.
Sosiaalinen paine toimii kts Japani ja Korea.
En olisi ikinä uskonut, että näinkin lyhyessä ajassa mennään sieltä anorektisen laihuuden tavoittelusta ja pienen pepun/sopusuhtaisten reisien ihailusta siihen, että sairaalloisen ylipainoiset hehkuttavat kuinka tämä on hyvä, vaikkei yhtään siltä näytä.
Nuoret naiset kulkevat tuolla tiukoissa urheilutrikoissa reidet ja perse hyllyen.
Kumpikaan ääripää ei ole ok, liiallinen laihuuden tavoittelu aiheutti hirveän anoreksiabuumin, josta osa yrittää toipua edelleen.
Nyt tämä ylipainon ihailu aiheuttaa sen ettei tajuta/välitetä siitä että ylipaino ON vaarallista terveydelle.
Miksei yksinkertaisesti normaalipainosta voi tulla ihanne?
Ei se haittaa, jos on vähän läskiä ympärillä, esim BMI 25-30, Mutta siinä vaiheessa, kun painoa on yli 100kg, se on jo too much
vahva nainen pelottaa.
Tämäkin ketju sen taas hyvin on osoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole mitään itsestä posiitivisesti puhumista vaan itsensä huijaamista jos on lihava mutta väittää olevansa kurvikas. Kurvikas voi olla ainoastaan tiimalasi vartalolla ja silloinkaan ei saa olla lihava vaan vyötärön tulee olla 30cm lantiota kapeampi ja sitten vielä omistaa ne tissitkin... Jos on mahaa enemmän kuin rintoja ei ole kurvikas vaikka olisi leveä lantio. Jos on litteä vatsa ja päärynä vartalo mutta lauta niin ei ole kurvikas vaan lihava päärynävartaloinen.
Itsensä rakastaminen alkaa siitä kun hyväksyy itsensä ja lopettaa asioiden kaunistelemisen. Kokeile seuraavaksi vaikka että "olen lihava mutta se ei tee minusta vähemmän arvokasta ja tärkeää, olen hyvä tälläisenä kun riitän itselleni." Totta kai itseään rakastava ihminen myös parantaa elintapansa ja näin ollen laihtuu. Mutta se tehdään terveyden ei ulkonäön vuoksi ja siinä olet oikealla reitillä!
Minä sanoin kyllä viestissäni olevani lihava enkä yritä asiaa kaunistella tai huijata. Yritin vain osoittaa esimerkilläni että itsestään voi puhua kauniisti vaikka tietäisikin totuuden. Sanalla ”lihava” on kuitenkin negatiivisia mielleyhtymiä ja itse yhdistän sen automaattisesti huonommuuteen ja arvottomuuteen. Ja tästä kun yritetään päästä irti jotta se elämäntapamuutos on ylipäänsä mahdollinen. Silloin se nyt on yksi hailee kutsuuko itseään kurvikkaaksi vaikka on muodoltaan rantapallo. Ja jokainen ylipainoinen tietää kyllä tasan miltä näyttää, en usko että kukaan ajattelee olevansa samanlainen kurvikas kuin Brasilian booty-kaunottaret.
Naisella kuuluu olla lihaa luiden ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Naisella kuuluu olla lihaa luiden ympärillä.
Joo mutta naisen ei kuulu olla mikään 120-kiloinen plösö.
Kehoposiitiviinen tuntuu tarkoittavan nykyään sitä että on lihava eikä pysty taikka aio tekemään asialle mitään.