Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laaja-alainen boikotti nepalilaisille ravintoloille?

Hesarin juttu
30.03.2019 |

Luin just Hesarin jutun nepalilaisten ravintoloitsijoiden harjoittamasta hyväksikäytöstä ja ihmiskaupasta ja tuli kyllä vahvasti sellainen tunne etten jutussa mainitun perheen ravintoloihin enää mene. Siis mitä kaikkea kokkiparat ovat joutuneet kokemaan! Jos ravintolat menisivät konkurssiin niin ei sekään olisi työntekijöiden kannalta hyvä, mutta ainakin sillä varmistettaisiin ettei hyväksikäyttö enää jatku. Tietääkö joku nepalilaista ravintolaa jossa asiat hoidetaan aidosti Suomen lainsäädännön mukaan? Sellaista ravintolaa voisin mieluusti esimerkinomaisesti tukea.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa tapahtuu muissakin etnisissä ravintoloissa.

Vierailija
62/64 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://viisitahtea.com/kolumnit/helsingin-sanomat-ja-nepalilaisten-rav…

Huomiookaa, että on kyse yksittäistapauksista, joita ei ole hyvä yleistää kaikkiin nepalilaisiin. Itse olen toisen sukupolven nepalilainen, ja en varmasti usko että nämä yksittäistapaukset koskisivat kaikkia. Surullinen olen, että näin on tapahtunut joissakin paikoissa.

Artikkelissa on mainittu tietyt ravintolat ja sen omistajat, mutta niistä mikään ravintola ei ole tuomittu tai tutkinnan alla. Yksi tapaus, jossa sanotaan että epäillään ihmiskaupasta, niin se ei liity saadun tiedon mukaan ravintolaan vaan liittyy kotiapulaisen oloihin. Hesari luo vaan sellaisen mielikuvan.

Vierailija
64/64 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://viisitahtea.com/kolumnit/helsingin-sanomat-ja-nepalilaisten-rav…

Huomiookaa, että on kyse yksittäistapauksista, joita ei ole hyvä yleistää kaikkiin nepalilaisiin. Itse olen toisen sukupolven nepalilainen, ja en varmasti usko että nämä yksittäistapaukset koskisivat kaikkia. Surullinen olen, että näin on tapahtunut joissakin paikoissa.

Artikkelissa on mainittu tietyt ravintolat ja sen omistajat, mutta niistä mikään ravintola ei ole tuomittu tai tutkinnan alla. Yksi tapaus, jossa sanotaan että epäillään ihmiskaupasta, niin se ei liity saadun tiedon mukaan ravintolaan vaan liittyy kotiapulaisen oloihin. Hesari luo vaan sellaisen mielikuvan.

Yleistäminen on tyypillistä häpeämättömälle clickbait uutisoinnille. Otsikon perusteella annetaan ymmärtää todellisuutta enemmän. HS kaiken lisäksi käyttää maksumuuria ovelasti hyödyksi joko pistämällä uutisen suoraan maksumuurin taakse tai joskus uutinen on alunperin vapaasti luettava, mutta siirretään muurin taakse muutaman tunnin kuluessa julkaisusta.