Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnostus romanttisessa mielessä vrt seksuaalisessa mielessä. Mistä tiedätte kumpaa kiinnostus on?

Vierailija
29.03.2019 |

Olenko outo kun en ole koskaan ollut kiinnostunut miehistä seksuaalisessa mielessä mutta romanttisessa kyllä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän hyvin mitä ap tarkoittaa, koska mulla on sama juttu naisten suhteen (olen itse nainen) - olen siis biromanttinen. Saatan ihastua tai rakastuakin naiseen, haaveilla hänen läheisyydestään, mutta ilman mitään seksuaalisia haluja. Miesten suhteen olen aina ollut ihan ”normaali” hetero(ja romanttis)seksuaalinen. Perusheteroille voi olla vaikea tosiaan erottaa seksuaalista ja romanttista suhdetta toisistaan, kun heille ne kuuluvat niin tiukasti yhteen.

Vierailija
42/45 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittääkö ap kertoa olevansa aseksuaali?

En vain ole koskaan kokenut seksuaalista vetovoimaa yhtäkään miestä kohden mutta rakkautta, välittämistä ja huolenpitoa tunnen paljonkin romantiikan lisäksi. Yritän olla tuomitsematta mutta en ymmärrä ihmisiä jotka pystyvät hyppäämään sänkyyn toisen kanssa noin vain eikä pahimmillaan mukana ole lainkaan rakkautta.

Siis et ole koskan kokenut seksuaalista vetovoimaa ketään kohtaan? vai oletko sitten tuntenut naisia kohtaan? Oletko ylipäätään koskaan sitten tuntenut mitään seksuaalista? Vai mitä koitat kertoa? Mitä romantiikka ja romanttinen rakkaus sulle tarkoittaa?

Suurimmalla osalla romanttisessa rakkaudessa on mukana myös seksuaalisia tunteita. Niin itsellänikin. Se on itselleni juuri se ero vaikkapa syvän ystävyyden (voi olla myös rakkauden tunteita) ja romanttisen rakkauden välillä. Rakkauttakin kun on niin monenlaista. Itselleni on vieras muoto sellainen romanttinen rakkaus, johon ei kuuluisi mitään seksuaalista.

Mutta toisten seksuaalisuuden erilaisuutta, niin kauan kun ei toisia vahingoita, ei pitäisi tosiaankaan tuomita. Toki voi olla hankala ymmärtää kovin erilaisia ihmisiä, kuin mitä itse on. Mutta vähän hassua, että toisten kohdalla haluat linkittää seksin harrastamisen mieluiten rakkauteen, mutta et itsekään omassa elämässäsi linkitä yhteen rakkautta ja seksiä. (itse et siis ole juuri seksuaalinen, toisilla seksuaalisuus ilmenee myös ilman (isoja) rakkauden tunteita.) Mitä seuksuaalisuus ylipäätään sulle merkitsee?

ja jatkokysymys vielä: Onko seksuaalisuus ylipäätään sulle jotenkin vastemielistä tai pidät sitä huonona asiana, vai onko vain niin, ettei sua itseäsi kiinnosta, mutta suhtaudut ylipäätään asiaan neutraalisti tai positiivisesti?

Et nyt todellakaan ymmärrä minua etkä erilaisia ihmisiä. En ole lesbo, jota kovin yritit saada esiin mutta joudut nyt pettymään, koska olen romanttinen ja täysin hetero. Ilmaisit, että liitän seksin rakkauteen mutta en tee niin. Seksi ja rakkaus ovat minulle kaksi eri asiaa eivätkä ne kulje omalla kohdallani yhdessä, koska kaipaan pelkästään romantiikkaa ja rakkautta. Olen romanttinen aseksuaali eli seksi on turhake enkä tarvitse sitä, en antavana enkä saavana osapuolena. Jos olen kiinnostunut miehestä, niin koen romanttisia tunteita, lämpöä ja rakkautta sekä huolenpitoa ilman minkäänlaisia seksuaalisia tuntemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis hempeilyä mutta et seksiä. Ei tule löytymään, koska miehelle rakkaus on sama asia kuin seksuaalinen kiinnostus. Romantiikka on vain keino päästä maaliin.

Oletko mies vai nainen? Ihanko tosissasi väität että miehet ei osaa rakastaa? Romantiikalla leikkiminen on huijausta jos taka-ajatuksena on pelkkä seksi. :(

Mitä tarkoitat "pelkkä seksi"

Se on osa koko pakettia.

Mitä "pakettia"? Et erota romanttisia tuntemuksia ja seksuaalisia tuntemuksia vaan haluat pelkkää seksiä, hyötyä toisesta pelkästään kehollisesti, lihallisesti eli seksuaalisesti.

Vierailija
44/45 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/45 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän hyvin mitä ap tarkoittaa, koska mulla on sama juttu naisten suhteen (olen itse nainen) - olen siis biromanttinen. Saatan ihastua tai rakastuakin naiseen, haaveilla hänen läheisyydestään, mutta ilman mitään seksuaalisia haluja. Miesten suhteen olen aina ollut ihan ”normaali” hetero(ja romanttis)seksuaalinen. Perusheteroille voi olla vaikea tosiaan erottaa seksuaalista ja romanttista suhdetta toisistaan, kun heille ne kuuluvat niin tiukasti yhteen.

En ole lesbo vaan hetero ja en tunne miehiä kohtaan seksuaalista vetoa mutta välittämistä ja rakkautta kyllä tunnen. En ole myöskään biseksuaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän