Kiinnostus romanttisessa mielessä vrt seksuaalisessa mielessä. Mistä tiedätte kumpaa kiinnostus on?
Olenko outo kun en ole koskaan ollut kiinnostunut miehistä seksuaalisessa mielessä mutta romanttisessa kyllä?
Kommentit (45)
Olen kiinnostunut molemmista asioista aina, kun olen mieheen ihastunut.
Olet heteroromanttinen. (Ja kenties aseksuaali.)
Minäkin olen. Aina kun olin johonkin poikaan ihastunut, hekumoin mielikuvissani käsikkäin hiljaa yhteisymmärryksessä olosta, vierekkäin makoilusta, kun molemmat tykkäävät toisesta ja tietävät sen. En koskaan mistään "sänkyyn päätymisestä" tai seksistä, kaikki sellainen on minulle jotenkin niin ylimääräistä, tarpeetonta, liiallista ja epäluontevaa.
Olen muuten ollut naimisissa toistakymmentä vuotta miehen kanssa, joka kokee samoin. Nukutaan aina aivan kiinni toisissamme, se on parasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kiinnostunut molemmista asioista aina, kun olen mieheen ihastunut.
Kumpi syttyy ensin romanttinen vai seksuaalinen kiinnostus?
Miehenä voin vastata näin:
Jopa 50-60% naisista kiinnostaa seksuaalisessa mielessä
Ehkä 1-2% romanttisessa mielessä
Eron huomaatte siitä että jos kiinnostus vain seksuaalista, seksiä ehdotetaan/vihjataan melko nopeasti eikä mies jaksa tavata montaa kertaa pelkän yhdessäolon merkeissä (ilman seksiä). Jos taas romanttisessa mielessä, aikaa voi viettää vaikka kuinka paljon yhdessä ilman seksiä eikä sille ole mitään kiirettä.
Vierailija kirjoitti:
Haluat siis hempeilyä mutta et seksiä. Ei tule löytymään, koska miehelle rakkaus on sama asia kuin seksuaalinen kiinnostus. Romantiikka on vain keino päästä maaliin.
Et oo ikinä kuullut aseksuaaleista? Heitä on myös miehissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä?
Etkö ymmärrä kysymystä? Kiinnostutko romanttisessa vai seksuaalisessa mielessä?
Onko tämä nyt jokin aseksuaaliketju?
Aloittajan kysymys on outo. Kai sitä itse tietää millä lailla on toisesta kiinnostunut? Ainakin kaikki teini-iän ylittäneet.
Vierailija kirjoitti:
en kutsuis sitä romantiikaks, jos tykkää läheisyydestä ihmisten kanssa. :DDD
kutsun romantiikaks vaan sellasta mikä voi olla jtn romanttista rakkautta tyyliin mihin tietty kuuluu myös seksi. :D
Oikeesti taas, ei taida sullekaan aseksuaali olla tuttu käsite?
Vierailija kirjoitti:
Haluat siis hempeilyä mutta et seksiä. Ei tule löytymään, koska miehelle rakkaus on sama asia kuin seksuaalinen kiinnostus. Romantiikka on vain keino päästä maaliin.
Niin minullekin. T. Nainen. Mutta romantiikkkaa tarvitaan myös, mutta ilman seksiä se on turhaa.
Minulle kyse ei ole aseksuaalisuudesta jos en ehdota seksiä joka kerta. Se kertoo vain siitä että nainen kiinnostaa muullakin tavalla kuin seksuaalisessa mielessä. Olisitte iloisia jos löydätte miehen jolle seksi ei ole tärkein asia suhteessa, silloin mies hyvin todennäköisesti on kiinnostunut teistä muutenkin kuin seksimielessä. Minun mielestä romanttisessa suhteessa seksin ei tarvi olla mitenkään pääosassa koska nainen kiinnostaa muutenkin, toki seksi kuuluu myös romanttiseen suhteeseen mutta se ei ole pääroolissa.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena minäkin olin sellainen. Vasta nelikymppisenä aloin kiinnostua seksistä. Se lienee ihan tavallista naisilla.
No en sanoisi että tavallista, miksi olisi?
Olin nuorena koko ajan seksi mielessä, nyt nelikymppisenä halut vähissä eri syistä. Romanttinen en ole ollut ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen? Ihanko tosissasi väität että miehet ei osaa rakastaa? Romantiikalla leikkiminen on huijausta jos taka-ajatuksena on pelkkä seksi. :(
Mitä tarkoitat "pelkkä seksi"
Se on osa koko pakettia.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Vaikka kaltaisesi ihmiset yrittävät miehet pakottaa tuollaiseen seksihulluun muottiin.
Romanttisella tässä tarkoitetaan sitä, että toisen kokee puolisona, kumppanina, kiinnostuksenkohteena, poikaystävänä... Ei esim. ystävänä, kaverina tai tuttavuutena.
Kyse ei ole romantiikasta/romanttisuudesta, siis jostain hempeilystä tai ruusun terälehdistä, vaan romanttisesta vedosta ja kiinnostuksesta.
Ehkä tätä on vaikea selittää henkilöille, jotka kokevat myös seksuaalisesta vetoa. Varmaan tunnette puolisoa kohtaan muutakin, se on se romanttinen kiinnostus.
mies30v kirjoitti:
Miehenä voin vastata näin:
Jopa 50-60% naisista kiinnostaa seksuaalisessa mielessä
Ehkä 1-2% romanttisessa mielessä
Eron huomaatte siitä että jos kiinnostus vain seksuaalista, seksiä ehdotetaan/vihjataan melko nopeasti eikä mies jaksa tavata montaa kertaa pelkän yhdessäolon merkeissä (ilman seksiä). Jos taas romanttisessa mielessä, aikaa voi viettää vaikka kuinka paljon yhdessä ilman seksiä eikä sille ole mitään kiirettä.
Kuulostaa siltä ettet tiedä mitä romantiikka ja romanttisuus ovat etkä ole koskaan ollut rakastunut. Pelkkä seksi vaan aina mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittääkö ap kertoa olevansa aseksuaali?
En vain ole koskaan kokenut seksuaalista vetovoimaa yhtäkään miestä kohden mutta rakkautta, välittämistä ja huolenpitoa tunnen paljonkin romantiikan lisäksi. Yritän olla tuomitsematta mutta en ymmärrä ihmisiä jotka pystyvät hyppäämään sänkyyn toisen kanssa noin vain eikä pahimmillaan mukana ole lainkaan rakkautta.
Siis et ole koskan kokenut seksuaalista vetovoimaa ketään kohtaan? vai oletko sitten tuntenut naisia kohtaan? Oletko ylipäätään koskaan sitten tuntenut mitään seksuaalista? Vai mitä koitat kertoa? Mitä romantiikka ja romanttinen rakkaus sulle tarkoittaa?
Suurimmalla osalla romanttisessa rakkaudessa on mukana myös seksuaalisia tunteita. Niin itsellänikin. Se on itselleni juuri se ero vaikkapa syvän ystävyyden (voi olla myös rakkauden tunteita) ja romanttisen rakkauden välillä. Rakkauttakin kun on niin monenlaista. Itselleni on vieras muoto sellainen romanttinen rakkaus, johon ei kuuluisi mitään seksuaalista.
Mutta toisten seksuaalisuuden erilaisuutta, niin kauan kun ei toisia vahingoita, ei pitäisi tosiaankaan tuomita. Toki voi olla hankala ymmärtää kovin erilaisia ihmisiä, kuin mitä itse on. Mutta vähän hassua, että toisten kohdalla haluat linkittää seksin harrastamisen mieluiten rakkauteen, mutta et itsekään omassa elämässäsi linkitä yhteen rakkautta ja seksiä. (itse et siis ole juuri seksuaalinen, toisilla seksuaalisuus ilmenee myös ilman (isoja) rakkauden tunteita.) Mitä seuksuaalisuus ylipäätään sulle merkitsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittääkö ap kertoa olevansa aseksuaali?
En vain ole koskaan kokenut seksuaalista vetovoimaa yhtäkään miestä kohden mutta rakkautta, välittämistä ja huolenpitoa tunnen paljonkin romantiikan lisäksi. Yritän olla tuomitsematta mutta en ymmärrä ihmisiä jotka pystyvät hyppäämään sänkyyn toisen kanssa noin vain eikä pahimmillaan mukana ole lainkaan rakkautta.
Siis et ole koskan kokenut seksuaalista vetovoimaa ketään kohtaan? vai oletko sitten tuntenut naisia kohtaan? Oletko ylipäätään koskaan sitten tuntenut mitään seksuaalista? Vai mitä koitat kertoa? Mitä romantiikka ja romanttinen rakkaus sulle tarkoittaa?
Suurimmalla osalla romanttisessa rakkaudessa on mukana myös seksuaalisia tunteita. Niin itsellänikin. Se on itselleni juuri se ero vaikkapa syvän ystävyyden (voi olla myös rakkauden tunteita) ja romanttisen rakkauden välillä. Rakkauttakin kun on niin monenlaista. Itselleni on vieras muoto sellainen romanttinen rakkaus, johon ei kuuluisi mitään seksuaalista.
Mutta toisten seksuaalisuuden erilaisuutta, niin kauan kun ei toisia vahingoita, ei pitäisi tosiaankaan tuomita. Toki voi olla hankala ymmärtää kovin erilaisia ihmisiä, kuin mitä itse on. Mutta vähän hassua, että toisten kohdalla haluat linkittää seksin harrastamisen mieluiten rakkauteen, mutta et itsekään omassa elämässäsi linkitä yhteen rakkautta ja seksiä. (itse et siis ole juuri seksuaalinen, toisilla seksuaalisuus ilmenee myös ilman (isoja) rakkauden tunteita.) Mitä seuksuaalisuus ylipäätään sulle merkitsee?
ja jatkokysymys vielä: Onko seksuaalisuus ylipäätään sulle jotenkin vastemielistä tai pidät sitä huonona asiana, vai onko vain niin, ettei sua itseäsi kiinnosta, mutta suhtaudut ylipäätään asiaan neutraalisti tai positiivisesti?
Itselläni on siten, että fantasioin seksistä, mutta jos ajattelen asiaa käytännössä, se tuntuu vain jotenkin epämiellyttävältä ajatukselta. :( Mistäköhän tämäkin johtuu. Ja mitään traumoja minulla ei ole, fetissejä tosin on joita en ole päässyt toteuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai sen nyt tietää. Jos ei ole mitään seksuaalisia tunteita sitä ihmistä kohtaan, niin sitten on kiinnostunut vain romanttisessa mielessä.
Siis häh? Romanttinen kiinnostus automaattisesti sisältää seksuaalisen kiinnostuksen. Muutenhan se on jotain kaverimeininkiä.
Sinun parisuhteesiko eivät sitten eroa mitenkään "friends with benefits" suhteesta?
Olen todella romanttinen ja välitän aidosti kiinnostuksen kohteestani. On tuntunut omituiselta tavata miehiä, jotka ovat avoimen seksuaalisia ja tekevät selväksi mitä haluaisivat tehdä kanssani. Nopeasti teen selväksi etten ole kiinnostunut seksistä.