Mikä on tervettä mustasukkaisuutta? Miehen tarve pitää jatkuvasti yhteyttä
Olen tapaillut miestä puolisen vuotta ja tässä on ollut kaikeinlaista draamaa. Miehen entinen naisystävä jäi kiinni törkeästä pettämisestä ja nyt tuntuu, että minä joudun koko ajan todistelemaan miehelle uskollisuuttani.
Ex tempore -tyyliset menot aiheuttavat suurta mielensäpahoitusta. Nyt tuli mahdollisuus lähteä viikonlopuksi tyttökaverin kanssa laskettelulomalle ilmaiseksi peruutuksen vuoksi. Mies heti kyseenalaistaa sen, että tämä tuli näin nopeasti.
Kaikkein mieluiten mies viettäisi vähintään kaikki yöt yhdessä. Minua tämä ahdistaa siksi, että minulla on oma koti, omat tavarani ja vatteeni siellä ja yökylässä jatkuva ramppaaminen vie paitsi energiaa, myös aikaa.
Ymmärrän miehen trauman menneisyyden takia mutta tuntuu, etten minä voisi elää suunnittelematta menojani tarkkaan etukäteen ilman, että mies ahdistuu.
Mies ei ole aivan tasapainoinen, aika impulsiivinen luonteltaan. On kuitenkin hurjan kiltti mutta jokin täss silti ahdistaa. Ylireagoinko? Miten te muut melko tuoreessa suhteessa olijat toimitte? Ja aikuisia ollaan, molemmat n. 40-vuotiaita.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Faktahan on, että nykyajan naiseen ei voi luottaa. Se on fakta. Sun mies tietää tämän ja siksi ei pysty olemaan rauhassa. Minä pystyn olemaan rauhassa kun en anna sydäntäni yhdellekkään naiselle tuhottavaksi. Ei vaan pysty luottamaan teihin sori.
Mikä ihmeellinen katkeruus teitä miehiä vaivaa? Millaisten naisten kanssa te oikein olette seurustelleet?
Minä en ole menossa ottamaan osaa porauslauttakulttuuriin vaan kaipaan maiseman vaihtamista hetkeksi ja kevätaurinkoa laskiessani mäkeä alas. Aiemmin mies veti pultit kaverin kanssa tehdystä päiväristeilystä Tallinnaan. Ostin miehelle tuliaisiakin, sain syytteet niskaani siitä, etten lähtenyt hänen kanssaan. Minulla ei tuolloin ollut oikeasti ylimääräistä rahaa ja satanen ruokiin+laivalippuihin oli minulta itseltänikin panostus joulun jälkeen.
Olisin erittäin mielelläni lähtenyt jo aiemmin miehen kanssa jonnekin lomalle. Mies on halunnut paikkoihin, jonne en itse lähtisi (mm. Marokkoon halvalla ja siellä vuokra-autolla ajelemaan >> minusta liian vaarallista puuhaa kahdelle vaaleahiuksiselle skandinaaville). Olen ehdottanut ihan vain halpalomaa irtiottana esim. Gran Canarialla. Ei ole kelvannut koska "liian turistikohde".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen asenteeseen varmaan vaikuttaa myös se, miten sinä suhtaudut hänen reaktioonsa?
Olen suhtautunut ymmärtäväisesti. Olen kaivannut sitä, että voitaisiin tehdä yhdessä ihan normaalieja juttuja. Miehellä on ollut koko ajan vähemmän rahaa käytössään kuin minulla mutten minäkään pysty jatkuvasti lomailemaan saati maksamaan toisen puolesta kaikkia matkoja ruokakuluineen.
Rupean olemaan ahdistunut ja tunnen itseni nurkkaan ahdetuksi. Tarvitsen myös yksin vietettyä aikaa mutta haluan välillä nähdä muitakin ihmisiä (=ystäviä), kuin seurustelukumppaniani. Mies on kateellinen siitä, että teen heidän kanssaan jotakin kivaa. Miehen kanssa on tosi vaikeaa tehdä mitään kävelylenkkejä ihmeellisempää siksi, että hänellä ei ole rahaa.
Sinunkaan rahasi eivät riitä yhteisiin menoihin?
Mutta parhaimmat asiathan ei maksa mitään...
Mitenkähän mahtaa olla, pettikö se sen ex-tyttis oikeesti, vai onko kuitenkin vain tän herran sulle kertoma tarina? Totuus on joko se, että kaveri itse petti sitä tyttöä, tai sitten se, että äijä on sairaalloisen mustasukkainen kontrolloija ja sen mielestä lähtökohtaisesti kaikki naiset pettää. Ota yhteys siihen ex-tyttikseen, saatat kuulla monta piristävää faktaa. Hyvässä lykyssä jopa uskot ne.
Minun kokemukseni mukaan tuollaiset ylimustasukkaiset ja kontrollinhaluiset miehet ovat juuri itse niitä pahimpia pettäjiä... Voi olla, että exänsä pettäminen on jättänyt luottamuspulan, mutta voi olla, että exänsä pettämisen vuoksi hän on valmis kostamaan kokemansa muille ja pettää ns. "varmuuden vuoksi", kun kuvittelee, että sinäkin teet niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen asenteeseen varmaan vaikuttaa myös se, miten sinä suhtaudut hänen reaktioonsa?
Olen suhtautunut ymmärtäväisesti. Olen kaivannut sitä, että voitaisiin tehdä yhdessä ihan normaalieja juttuja. Miehellä on ollut koko ajan vähemmän rahaa käytössään kuin minulla mutten minäkään pysty jatkuvasti lomailemaan saati maksamaan toisen puolesta kaikkia matkoja ruokakuluineen.
Rupean olemaan ahdistunut ja tunnen itseni nurkkaan ahdetuksi. Tarvitsen myös yksin vietettyä aikaa mutta haluan välillä nähdä muitakin ihmisiä (=ystäviä), kuin seurustelukumppaniani. Mies on kateellinen siitä, että teen heidän kanssaan jotakin kivaa. Miehen kanssa on tosi vaikeaa tehdä mitään kävelylenkkejä ihmeellisempää siksi, että hänellä ei ole rahaa.
Rahani riittävät omiin matkoihini ja ruokailuihin. Esim. viikonloppuloma Euroopassa. Mutta ei minulla ole varaa miehen matkojakin maksaa.
Parhaimmat asiat? Viikosta ja viikonlopusta toiseen ollaan kotona, katsotaan telkkaria, käydään kävelyllä, harrastetaan seksiä? Ööh, 20-vuotiaalle tuo voi riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pistät jutun poikki nyt. Siihen loppuu selittelyt. Jos et sitä tee, niin turha valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän mahtaa olla, pettikö se sen ex-tyttis oikeesti, vai onko kuitenkin vain tän herran sulle kertoma tarina? Totuus on joko se, että kaveri itse petti sitä tyttöä, tai sitten se, että äijä on sairaalloisen mustasukkainen kontrolloija ja sen mielestä lähtökohtaisesti kaikki naiset pettää. Ota yhteys siihen ex-tyttikseen, saatat kuulla monta piristävää faktaa. Hyvässä lykyssä jopa uskot ne.
Mistäköhän tämän entisen tyttiksen voisi löytää erittäin yleisen etunimen perusteella? Olen tätäkin vaihtoehtoa miettinyt mutten tiedä, kuka olisi oikea taho kysyä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktahan on, että nykyajan naiseen ei voi luottaa. Se on fakta. Sun mies tietää tämän ja siksi ei pysty olemaan rauhassa. Minä pystyn olemaan rauhassa kun en anna sydäntäni yhdellekkään naiselle tuhottavaksi. Ei vaan pysty luottamaan teihin sori.
Mikä ihmeellinen katkeruus teitä miehiä vaivaa? Millaisten naisten kanssa te oikein olette seurustelleet?
Minä en ole menossa ottamaan osaa porauslauttakulttuuriin vaan kaipaan maiseman vaihtamista hetkeksi ja kevätaurinkoa laskiessani mäkeä alas. Aiemmin mies veti pultit kaverin kanssa tehdystä päiväristeilystä Tallinnaan. Ostin miehelle tuliaisiakin, sain syytteet niskaani siitä, etten lähtenyt hänen kanssaan. Minulla ei tuolloin ollut oikeasti ylimääräistä rahaa ja satanen ruokiin+laivalippuihin oli minulta itseltänikin panostus joulun jälkeen.
Olisin erittäin mielelläni lähtenyt jo aiemmin miehen kanssa jonnekin lomalle. Mies on halunnut paikkoihin, jonne en itse lähtisi (mm. Marokkoon halvalla ja siellä vuokra-autolla ajelemaan >> minusta liian vaarallista puuhaa kahdelle vaaleahiuksiselle skandinaaville). Olen ehdottanut ihan vain halpalomaa irtiottana esim. Gran Canarialla. Ei ole kelvannut koska "liian turistikohde".
No sun tarina on vähän eri juttu ja sun mies kuulostaa joltain viherpeippo hipiltä. Ota itselles Mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahani riittävät omiin matkoihini ja ruokailuihin. Esim. viikonloppuloma Euroopassa. Mutta ei minulla ole varaa miehen matkojakin maksaa.
Parhaimmat asiat? Viikosta ja viikonlopusta toiseen ollaan kotona, katsotaan telkkaria, käydään kävelyllä, harrastetaan seksiä? Ööh, 20-vuotiaalle tuo voi riittää.
Minkä jumalan tähden roikut sitten jonkun rahattoman kanssa? Oletko syntymätyhmä? Sinä haluat elää vaihdevuosiasi matkustellen ja törsäten ja hengaat mustasukkaisen tyhjätaskun kanssa?
Semmosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäydyt kuin teini. Jos olet kerran aikuinen, niin varmaan voit lopettaa huonon suhteen ilman enempiä selittelyjä. Miksi ihmeessä roikut tyypissä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä jumalan tähden roikut sitten jonkun rahattoman kanssa? Oletko syntymätyhmä? Sinä haluat elää vaihdevuosiasi matkustellen ja törsäten ja hengaat mustasukkaisen tyhjätaskun kanssa?
Semmosta.
Täällä huudetaan yleensä lompakkoloiseksi, jos rahaton mies ei kelpaa. Miehen taloudellinen tilanne on ollut huono mutta toivottavasti paranee. En etsi miehestä rahoittajaa mutta minulla ei tällä hetkellä ole varaa kustantaa kahden aikuisen vapaa-ajanviettoa. Asuminen lohkaisee jo tuloistani 1000 €/kk. En elä törsäten, koen pienten matkojen olevan ihan normaalia arkea ja koen silloin tällööin ulkona syömisen senkin ihan normaaliksi, arkiseksi virkistykseksi.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, ei kukaan nainen epäluuloista kyylää haluaisikaan.
Muhun voi luottaa, yhdessä puolison kanssa yli 20 vuotta ja naimisissa 17, en ole koskaan pettänyt. Meillä on kummallakin omia menoja yhteisten lisäksi, kumpikaan ei kyttää ja kyräile eikä tunne siihen tarvetta. Meillä on terve ja normaali kahden aikuisen parisuhde.
En määritellyt seurustelua. Tapailu tarkoittaa, ettei ole vielä päätetty kelpaako toinen suhteeseen... tai sitten kyseessä on lähinnä seksihalujen/läheisyyden tarpeen tyydytys-suhde. Kirjoitit tapailusta, et parisuhteesta. Siitä tiedän, että "suhteenne" ei voi olla kovin vakavalla pohjalla. Kun kumppaaniin on tyytyväinen, oli yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia tai ei, voi ylpeänä sanoa seurustelevansa. Ehkä kun olette vielä tutustumassa (aviopuolisoillakin voi tosin mennä vuosia oppia tuntemaan kunnolla) pohdit, onko hän liian sitovan tuntuinen?
Vaikeinta on ehkä oppia suhtautumaan rennosti siihen, että sinä itse päätät vapaa-ajastasi, ja kumppani tykkää siitä tai ei tykkää. Miehessä voi olla paljon hyvääkin, inhimillisine puutteineen.
Mutta älä hemmottele miestä luulemaan, että hänen reaktionsa on myös elämäsi laki.
Mutta tärkeämpää kuin hänen asenteensa miettiminen, on mielestäni sen harjoittelu, että pystyy positiivisin mielin ja sanomaan mitä itse haluaa. Se ei ole välttämättä kovin helppoa!