"Jos ei äänestä niin ei saa valittaa" - mutta?
Jos ei äänestä niin ei saa valittaa. Mutta kai ne on ne äänestäjät jotka valittaa?
Jos joku ei välitä asioista sen vertaa että äänestäisi, niin ei kai se myöskään välitä asioista sen vertaa että valittaisi? Eli ei kai nukkujat valita?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukkujia on kahta sorttia.
Niitä joita ei sekuntiakaan kiinnosta ja sitten niitä, jotka jättää äänestämättä prostestina kökölle systeemille.
Jälkimmäinen porukka vasta osaakin valittaa ja puuttua kaikkeen. Miksi äänestää, kun ei ole yhtäkään hyvää edustajaa ja puoluetta. Vanhanaikainen systeemi!
Olen yrittänyt kertoi noille jälkimmäisille, että jollei hyvää löydy, on etsittävä huonoimman vastakohta tai ainakin vähiten huono. Parempaa systeemiäkään ei ole.
Ei ole, vaan on prostestoiva kunnes on parempi systeemi.
Sinccis
Munkin mielestä systeemi on aivan väärä. Kunpa olisi poliitikkoja jotka lupaisivat muuttaa systeemiä.
Esim vaalikoneissa on kysymyksiä että "liitytäänkö natoon", "nostetaanko veroja", "autetaanko sairaita". Aivan turhia kysymyksiä. Kaikenmaailman päätöksiä pitäisi tehdä. Mutta ensin meidän pitäisi muuttaa sitä poliittista järjestelmää jolla niitä päätöksiä tehdään.
Kunpa olisi vaalikone joka ei keskittyisi poliittisiin aiheisiin vaan poliittiseen järjestelmään. Kunpa olisi poliitikkoja jotka ei keskittyisi poliittisiin aiheisiin vaan poliittiseen järjestelmään. Tai no, kenties jokin Kommunistinen puolue lupaa muuttaa poliittista järjestelmää, mutta kyllä vähän väärällä lailla.
Tämä maa on läpimätä, ei tämä äänestämällä parane. Minä äänestän jaloillani, kävelen pois täältä heti kun mulla on siihen varaa. En tiedä onko mulla oikeutta valittaa, mutta en minä sitten enää ainakaan valita kun en enää täällä ole.
Äänestäminen on myös ihan sitä, että käydään kirjoittamassa siihen lappuun Aku Ankkaa. Se tarkoittaa ylemmällekkin taholle, että ei ole sopivaa ehdokasta tarjolla, ja samalla saa oikeuden valittaa.