Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen uskovainen ja lapseni kävi..

Vierailija
28.03.2019 |

.. kerhossa, jossa opetettiin yllätyksekseni jotain luontouskontoa, siis nämä Ahti ja metsänvaltiaat ja auringonjumalat. Nyt lapsi puhuu näistä kuin nämä olisi totta! Lapsi sanoo että Ahti päättää onko aaltoja ja kuka saa kalaa ja hukkuuko mereen joku. Pelkään että lapsi menee kokeilemaan veteen, vaikka ei osaa uida, koska pitää Ahtia kaverinaan. Mitä kerrotte lapsillenne tällaisista?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Kun älykäs uskonto (kuten kristinusko) jätetään pois, tilalle tulee älytön uskonto (kuten luonnonuskonnot ja uuspakanuus).

Siirrä lapsesi vaikka kristilliseen kerhoon tai muuten johonkin ei-vihreään kerhoon Porvoon ulkopuolelle.

Uskonnoista ja älykkyydestä ei voi puhua samassa lauseessa. Suosittelen siirtämään lapsesi ihan tavalliseen kerhoon, mielestäni on nimittäin sairasta, että lasta aletaan aivopesemään jo lapsuudessaan. Parempi antaa lapsen varttua ilman agnostisesti ilman uskontoja ja sitten, kun hän on tarpeeksi vanha päättämään omasta maailmankatsomuksestaan niin sitten päättäkööt uskooko johonkin vai eikö usko.

Vierailija
22/48 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Kun älykäs uskonto (kuten kristinusko) jätetään pois, tilalle tulee älytön uskonto (kuten luonnonuskonnot ja uuspakanuus).

Siirrä lapsesi vaikka kristilliseen kerhoon tai muuten johonkin ei-vihreään kerhoon Porvoon ulkopuolelle.

On sitten pitänyt raahata lähi-idästä jumala ja uskonto. Mitä vikaa esim. Ahdissa, joka on muinaissuomalainen jumala?

Lähi-idässä on hyväkin jumala ja uskonto, miksi nyt alkuun otitte tuon huonomman?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sitten pitänyt raahata lähi-idästä jumala ja uskonto. Mitä vikaa esim. Ahdissa, joka on muinaissuomalainen jumala?

Lähi-idässä on hyväkin jumala ja uskonto, miksi nyt alkuun otitte tuon huonomman?

Islam ja Allah tulevat kyllä vielä. Ja siinä saa Ahtikin kyytiä. Voi tulla vielä sitä kristinuskoakin ikävä.

Vierailija
24/48 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse välitän lapsestani niin paljon, että otan etukäteen selvää siitä mihin olen lapseni hoitoon jättämässä. Tällaista apn kuvailemaa tilannetta ei siis voisi meille tulla.

Vierailija
25/48 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskovainen ja minulla on PMS päällä ja muutenkin huono päivä, ja tänään mua VI TUT TT AA tälläiset typerät avaukset suorastaan HEL VE TIN paljon, SAA TA NA.

Vierailija
26/48 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse välitän lapsestani niin paljon, että otan etukäteen selvää siitä mihin olen lapseni hoitoon jättämässä. Tällaista apn kuvailemaa tilannetta ei siis voisi meille tulla.

Jep. Eihän sitä nyt lapsille saa oman kotimaansa historiasta puhua.

Vierailija
27/48 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei saisi? Kyllä kaikki oppi on aina hyvästä. Se vain ei tulisi minulle yllätyksenä mitä kerhossa opetetaan.

Vierailija
28/48 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen uskovainen ja minulla on PMS päällä ja muutenkin huono päivä, ja tänään mua VI TUT TT AA tälläiset typerät avaukset suorastaan HEL VE TIN paljon, SAA TA NA.

Tästä ei nyt ollut apua :/ Pahoitin nyt mieleni, tuntuu kuin ihan haukkuisit uskonveljeä.

"

Herra ei katso titteliin, hän pyytää ainoastaan työskentelmään rinnallaan. Jokaiselle löytyy tehtävää omassa arjessaan, kun muistaa pitää silmät auki. Ajattelemme: "Saan auttaa lähimmäistäni!", emmekä näin: "Nyt minun pitää taas auttaa, taas sitä joutuu tukemaan ja kuuntelemaan!".

"

Ap

Vierailija
29/48 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Kertoisin lapselle, että Ahti on satua ja että on vaarallista mennä veteen uimataidottomana. Tuollaiset jututhan yleensä menevät ohi.

Heti perään tietysti kertoisit, että jeesus kuitenkin käveli vetten päällä.

Hoitaisin Ahti-jutut erikseen.

Mutta ehkä jossain vaiheessa kertoisinkin, että Jeesus, ihmiseksi syntynyt Jumala, käveli vetten päällä, mutta kun Pietari yritti samaa, hän meinasi hukkua.

Kunhan muistat kertoa, että nekin ovat vain satuja, kuten tarinat Ahdista.

Vierailija
30/48 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, uskovainen. Olen ateisti ja minulla on PÄÄSÄRKY ja muutenkin huono päivä, ja tänään mua NAU RA TT AA tälleiset typerät avaukset suorastaan JU MA LA N paljon, KRIS TI TTY OL KOON SI NU N NI ME SI

No, nyt meni päänsärky ohi...

Vierailija
31/48 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei saisi? Kyllä kaikki oppi on aina hyvästä. Se vain ei tulisi minulle yllätyksenä mitä kerhossa opetetaan.

Ei oppi kreationismista tai litteästä maasta ole hyvästä. Ei uskonnolliseen radikalisoitumiseen opettaminen ole hyvästä. Ei rassistiksi opettaminen ole hyvästä.

Kaikki oppi ei ole hyvästä.

Vierailija
32/48 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oppi kreationismista tai litteästä maasta ole hyvästä. Ei uskonnolliseen radikalisoitumiseen opettaminen ole hyvästä. Ei rassistiksi opettaminen ole hyvästä.

Kaikki oppi ei ole hyvästä.

Oppi siitä, että joku voi noihin uskoa on hyvästä. Ja historiasta on aina hyvä oppia.

Vierailija
33/48 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Islam ja Allah tulevat kyllä vielä. Ja siinä saa Ahtikin kyytiä. Voi tulla vielä sitä kristinuskoakin ikävä.

Itselläni ei ainakaan tulisi kristinuskoa tuollaisessa tilanteessa vähääkään ikävä, mutta yleistä vapaamielisyyttä, yksilönvapautta ja yleistä liberalismia kyllä tulisi todella paljonkin. Kristinusko yhtälailla islamin kanssa ovat vapautta kokonaisuudessaan vihaavia ja vastustavia uskontoja. Toki se syy miksi meillä "kristityillä" on ihmisoikeudet paremmassa kunnossa kuin lähi-idässä johtuu lähinnä valistusajasta, jolloin uskonnollisten poliittisten aatteiden merkitys väheni yhteiskunnissa jolloin tilalle tuli järkeä ja tiedettä. Esimerkiksi islamilaisissa maissa ei ole ollut valistusaikaa ja siksi ne ovatkin tuollaisia mitä ne nyt ovat.

Mainittakoon toki tässä, että en vihaa uskovaisia. Minulla on uskovaisia kavereita ja minä kyllä kunnioitan heidänkin oikeuksiaan. Oikeastaan aivan kaikkeen pitäisi ihmisillä olla yksilönvapauksien puolesta olla oikeus niin kauan kun ei vahingoita muita. Mainittakoon, että uskonnolliset kaverini ei myöskään halua sekoittaa uskontoa politiikkaan.

Vierailija
34/48 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ei varmaan hahmota tuota lähi-itää ja väkisin tuotua ulkomaanuskontoa tuossa ollenkaan. Jeesuskin varmaan ajatellaan jotenkin suomalaiseksi :D

Vierailija
35/48 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tiedättekö jotain kerhoja missä ei lapsille kerrota satuja tai valehdella? Rehellisyys on meille tärkeä arvo.

Vierailija
36/48 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan lapselle sanoisin että nuo ovat kansantaruja eivätkä totta, ja kerholle sanoisin että en hyväksy kansantarujen opettamista lapsille tosiasioina.

Vierailija
37/48 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös kristitty uskovainen ja tuossa tilanteessa sanoisin, että ne Ahdit yms. on vaan satuja. Jeesus on todellinen Jumala.

Vierailija
38/48 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan lapselle sanoisin että nuo ovat kansantaruja eivätkä totta, ja kerholle sanoisin että en hyväksy kansantarujen opettamista lapsille tosiasioina.

Luomiskertomuksen ja "raamatun opetukset" hyväksyt kuitenkin totena?

Vierailija
39/48 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saa pysymään poissa rannoilta perinteisellä Suomalaisella kikalla. Opetetaan, että vedestä tulee näkki ja vie.

Vierailija
40/48 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko todistaa, että eivät ole totta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi