Miksi äitiyspakkauksessa on aina rumaa ruskeaa ja oranssia? 70-luku on jo ohi!
Olisin värittänyt nuo kirjavat kuosit uusiksi. Ja miksi pitää olla sukkia ja bodeja jotka eivät mätsää minkään kanssa yhteen? Ulkoiluvaatteet lähes värittömiä, lapsi hukkuu hankeen.
Koska pääsen töihin Kelalle suunnittelemaan äitiyspakkausta???
Kommentit (64)
Miksi vain bodeja, kun paidat olisivat edullisempiakin?
Mietinkin milloin ensimmäinen ilmaisesta etuudesta mankuja ilmaantuu tänne.
Kyllähän se vähän harmitti kun oli niin rumaa harmaanruskeaa aikoinaan, esikoisella taisi olla haaleanvihreää, mutta enemmän harmitti se huono laatu. Aika pian olivat hajalla kaikki ne mitä tuli käytettyä. Ehkä olisi kannattanut ottaa rahana, niin vähän oli niitä tarpeellisia.
Tuo haalari on kyllä kamala. Kuluneen näköinen jo valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mietinkin milloin ensimmäinen ilmaisesta etuudesta mankuja ilmaantuu tänne.
Tuleeko nekin jostain taikaseinästä? Ei mitään väliä mihin verovaroja käytetään?
Vierailija kirjoitti:
Näyttää myös likaiselta.
Kun se on niin ihanan retroo ja oumaigaad, näistä tykkäävät eniten äidit jotka itsekin pukeutuvat säkkeihin joissa on kuosina palloja, kelloja, laivoja ja junia sinapinkeltaisen, pierunvihreän, punaisen, liilan ja kukertavankellertävän eri sävyissä.
No eihän tuo pahalta näyttänyt. Muistan joidenkin vuosien "itkun" poikaväreistä, kun olikin joku sinisävyinen paketti tarjolla.
Miten bodyn hihojen pituus vaikuttaa siihen, "jos sieltä vaipasta jotain lurahtaa"?
Minusta ovat ihan kivoja, mukava että nykyään laitetaan kuoseja. Minulla on pakkaukset 2007 ja 2018, ja molempiin olen ollut ihan tyytyväinen. Myös tuo näyttää kivalta. Ainoa miinus haalarista joka on kyllä todella vaisu.
Yleisilme väreissä sellainen kuin olisi pesty väärin. Harmaantunutta ja kulahtanutta.
Olen saanut lapset 1991, 1993, 1997, 2004 ja 2012. Aina on pakkaus ollut hyvä ja passeli. Edelleen kaikki pakkausten talvipuvut ja peitot tallessa. Osa vaatteistakin.
Luin uuden pakkauksen ilmestyneen. Heti tuli mieleen: Rutina alkaa! Se on ollut sitä aina. Olen itse siihen vähäänkin tyytyväinen mitä ilmaiseksi olen saanut. Äitiyspakkaus on hieno etu.
Kumman ottaisin mieluummin, vuoden 2018 vai 2019 pakkauksen?
Betonin harmaata vauvalle? Muutenkin epäyhtenäinen yleisilme.
Haalari oli kyllä tylsä, itse sain kuun alussa 2018 pakkauksen, toki sieltäkin puuttui tavaraa ja saa useampaan kertaan hypätä postissa niitä hakemassa. Itseä kiinnosti lähinnä vain haalari ja petivaatteet yms. Vauvan vaatteita minulla jo oli ostettuna joten pakkauksen vaatteita laitoin heti kiertoon :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää myös likaiselta.
Kamalan mitäänsanomaton harmaa! Eikö lasta voi enää pukea muuten kuin ”suomalaiseen sisustukseen sopivaksi”?
Kun sain äitiyspakkauksen, ajattelin olevani onnekas. Ilmainen minulle ja toiset maksoivat sen.
Värien kanssa on vähän se ongelma, että valitset ihan mitä vain, niin koskaan ne eivät käy kaikille. Pitää sitten itse hankkia sen värisiä vaatteita, mistä pitää.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/498dd225-0d41-4750-8627-2901b0909d73
Tässä siis linkki uuteen äitiyspakkaukseen 2019.