Heini Maksimainen, 33, ei ehkä koskaan halua lasta – Prismaperheen arki olisi paha painajainen.
Mitäpä siihen sanotte prisma-mammat?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006050549.html
Kommentit (402)
Heh, jokainen nuorikin vela tosiaan kuvittelee olevansa joku lapsettoman elämän asiantuntija ja unohtaa että moni perheellinenkin on joskus vela tai ainakin tietää mitä se lapseton elämä on.
Se on järki suhde jossa kumpikin saa harrastaa mitä lystää eikä ole pakotettu mihinkään muottiin.
Kerron lisää ja tämä on lempi aiheeni.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen mitenkä pedofiilit saavat uhreja koko ajan jos vanhemmat rakastavat lapsiaan ja huolehtivat niistä.
Miksi tehdä lapsia ja huijata kaikkia että on muka kiinnostunut.
Rehellinen lapseton ei kuseta ketään mutta lapsiperheellisillä on huijausta ja kusetusta muka välittää lapsesta mutta tosiasiassa ei kiinnosta pätkääkään. Pedofiilit pääsee sinne välittömästi kun he esittävät huolehtivaa aikuista.
Jos sinut valitaan kohteeksi, niin kyllä sinusta kohde ja uhri saadaan. Luuletko, että rikosten tekijät ovat jotain hölmöjä, joiden otsassa lukee rikoksentekijä? Heillä voi olla takana vaikka kuinka monta huonoa yritystä ja kun taidot karttuvat, niin lopulta he onnistuvat. Pedo voi olla sen lapsesi rakastaman ratsastusharrastuksen valmentaja. Tai ehkä rippikoulu isonen. Tai koulukaverin isä tai koulun vahtimestari. Et sinä voi lastasi 24h vuorokaudessa, vuodet ympäri vahtia. Joskus hän tulee olemaan jonkun aikuisen kanssa kahdestaan., koska se sairas aikuinen järjestää niin, että niin tapahtuu.
Hän sitten vaikka järjestää lintubongauskurssin lapsille ja pyytää siitä jopa maksun vanhemmilta ja hänen omat lapsensa saattavat osallistua jopa kurssille.
Kerran perheellinen niin aina yläpuolella perheettömiin nähden. Jos ei rällätä lapsilla niin sitten alkaa lapsenlapsien voohottaminen.
Mun äitini sekosi kokonaan lapsenlapsistaan niin että vei niitä työpaikalleenkin näytille ja mun mielestä ne olivat helvetin rumia ja ihan mitäänsanomattoman näköisiä ohut tukkaisia rääpäleitä.
Eivät ne kakarat osanneet yhtään mitään mutta esitellä niitä piti kun luuli niitä erikoisiksi. Äitini työkaverit kun valittivat että voi helvetti kun on kuultu niistä rumista kakaroista niin äitini ei välittänyt yhtään mitään.
Minä en jaksaisi koko ihmistä vaan haluaisin että se kuolisi pois kun niin hävettää se ja äitini huijasi minut kuvittelemaan että meillä olisi rahaa mutta meillä ei ollut yhtään mitään. Se varasti mulle jotkut rytkyt päälle. Jouduin naurunalaiseksi kavereitten nähden kun se vahti minua mukamas. Se nolasi minut joka paikassa ja tuli haukkumaan kaveritkin.
Kaikki kaverit sanoivat että sun äitisi on mielenterveysongelmainen ja niin se oli mutta en voinut sille mitään. Äidilleni oli oma elämä tärkeintä niin ettei lapset pilaa sitä ja kun olin tiellä liian kauan niin heti se haukkui että olin pilannut sen elämän.
Olin karkoittanut sen miehen minkä se oli baarista löytänyt ja nyt se haukkui minut huoraksi ja ajoi pois kotoa. Löysin asunnon ja äitini tuli sinne koko ajan valittamaan elämästään ja tuli työpaikallenikin. Äitini sekopäiset sukulaiset kuolivat missä se riippui kuin tauti ja sen jälkeen ripustautui minuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuo on nyt vähän erikoista kun joku 30 v (tai jopa alle) vela alkaa julistaa perheelliselle että et tiedä mitä menetät, et voi olla vapaa jne.
Heh, minä olin lapseton ja "vapaa" yli 30-vuotiaaksi, miten niin en siis tiedä mitä lapseton elämä on?
Tiedät mitä on olla lapseton noin kolmekymppiseksi asti. Mutta et tiedä mitä on olla kokonaan lapseton. Et tiedä mitä se on, kun elämänsä voi rakentaa sellaisten palikoiden mukaan, mihin lapsi ei koskaan kuulu eikä tule koskaan kuulumaan. Pitkän aikavälin palikoita, ei mitään 20-30-vuotiaiden alkutaipaleen haparointia ja elämäntavan etsimistä.
Vähän kuin että sanoisin että olin minäkin vuoden työtön, joten tiedän millaista on pitkäaikaistyöttömien elämä. No en tiedä. Tai että minulla olisi koira hoidossa, joten voisin sanoa että tiedän mitä on koiranomistajan elämä. En tiedä. Tai että sanoisin, että nyt 40 vuoden kypsässä iässä tiedän kyllä mitä koko elämäni on, vaikka sitä on vielä yli puolet jäljellä. Eihän minulla ole aavistustakaan.
Eihän se velakaan mitään tiedä mitä on olla 45-vuotias lapseton jos on vasta 30 v. Miten tuo siis liittyy mihinkään? Olennaista nyt vain on että jos saat lapsen vaikka 35-vuotiaana niin sulla on varsin pitkä kokemus lapsettomasta aikuiselämästä. Velalla taas ei ole mitään kokemusta vanhemmuudesta.
Kyllä lapsen 35-vuotiaana saanut tietää siis oikeasti paljon enemmän lapsettomuudesta kuin 27- vuotias vela. Onhan hänellä 8 vuotta enemmän kokemusta lapsettomana olemisesta, kuin tuolla 27 vuotiaalla velalla on. Mutta sen jälkeen hänellä on ehkä vielä muutama vuosi kokemusta, mitä on, kun on lapsia ja kykenee vertailemaan asioita keskenään. Turhaan siis väheksyä, jonkun perheellisen kokemuksia lapsettomasta ajasta.
Mutta mielenkiintoista tulee olemaan kun tämä velasukupolvi tulee eläkeikään. Miltähän se kokemus silloin tuntuu? Silloin he tosiaan voivat sanoa, ettei perheelliset voi ymmärtää miltä se tuntuu.
Itse tekisin kuprun jos olisin seukannut vuosia yhdessä ja miehellä olisi ennestään lapsi ja ei enää halua niin jättäisin ehkäisyn pois ja filmaisin että miten nyt näin kävi. Meillä ei tarvinnut tehdä kuprua koska mies lupasi kun menimme naimisiin että lapsi saa tulla. Siinä meni muutama vuosi, ei tärpännyt. Sitten kun tärppäsi niin ihmetteli miten saan vielä vauvan, ikää oli.
Miksiköhän tällä palstalla kaikki saavat olla vapaasti ihan kusipäitä, mutta jos jossain mainitaan persu ihan asiallisestikkin, niin koko keskustelu poistetaan heti?
Miksi tehdä lapsia eikä kykene niitä edes pedofiileiltä suojelemaan? Pedofiili voi olla omassa lähipiirissä ja suvussa niin ettei kaukaa tarvitse hakea. Suurin osa suojelee kaukaisilta uhkilta kun se uhka on ihan lähellä. Omaa sisarusta kukaan ei hevillä uskoisi mutta suurimmassa osassa tapauksissa se on ollut oma sisarus jossa ikäero on ollut merkittävänä.
Jonkun vanhemman pojan on ollut helppoa koittaa vähän nuorempaa sisarusta ja vanhemmat eivät ole huomanneet mitään. Perheissä suojellaan toisiaan vaikka mitä kamaluuksia tapahtuisi .
Äijällä kun on kakara niin kohta lähdet ja alussa on niin ihanaa kunnes
tosiasiat valkenevat ettei se äijä ole kiinnostunut sinusta eikä siitä kakarasta
kuin sen vähän.
Et kysynyt miksi se entinen lähti ja tuskin ihan helposti.
On hyvä muistaa,että nämä yksineläjät ei edusta kaikkia.Meitä on monenlaisia ihmisiä ihan kuten Prismassa kävijä ei ole ainoa perheellinen.33v on nuori siinä mielessä, että perheettömyyden todellisuus iskee vasta 40 jälkeen.Harvalla yksineläjällä on varaa käydä Prismassa.
Elämässä ei pidä luottaa kehenkään sillä kaikilla ihmisillä on jotain kieroutuneita seksi fantasioita lasten tai vastakkaisen sukupuolen kanssa. Tai nuorempien kanssa mitä itse on.
Vierailija kirjoitti:
On hyvä muistaa,että nämä yksineläjät ei edusta kaikkia.Meitä on monenlaisia ihmisiä ihan kuten Prismassa kävijä ei ole ainoa perheellinen.33v on nuori siinä mielessä, että perheettömyyden todellisuus iskee vasta 40 jälkeen.Harvalla yksineläjällä on varaa käydä Prismassa.
Ei tarvitse elää nelikymppiseksi asti huomatakseen, että elämä voi olla kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse elää nelikymppiseksi asti huomatakseen, että elämä voi olla kivaa.
Tai yksinäistä ja ankeaa.Yhden hengen tuloilla ja aikanaan eläkkeellä on heikommassa taloudellisessa asemassa.Kavereiden määrä oikeasti vähenee ja samoin sukulaisten ja lähiomaisten viimeistään siinä vaiheessa kun vanhemmat kuolee.Aikuinen yksineläjä on myös yhteiskunnallisessa keskustelussa ja politiikassa täysin arvoton ja unohdettu.30-vuotiaan idealismi muutui 40v jälkeen karuksi todellisuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä, miksi kuvitellaan, että sille Prismassa asioivalle perheelle se Prisma-hetki olisi joku elämän kohokohta. Ja ettei elämässä sitten muuta olekaan. Ei se sen hohdokkaammalta tunnu, kuin sinkun pakollinen ruokakaupassa asiointi. Kyllä meillä lapsiperheessä ne onnellisimmat hetket on ihan toisaalla.
Meille miehen kanssa on aina jotenkin hauskaa ku käydään yhdessä prismassa :D ollaan varmaan tosi rasittavia muiden mielestä. Jos meillä ois lapsia oltas vielä rasittavampia. Lapset on makukysymys.. en itsekään aina ole ollut varma. Välillä tuntuu että elämä olisi helppoa ilman lapsia mutta samalla kai se biologinen tarve vie eniten että niitä lapsia haluaa. On vaan terve lisääntyä. Ja ei sitä tiedä mikä maailman pelastava nero mun lapsesta tulee joten siksi en koe että on ekologisestikään väärin hankkia lapsia. Mutta ei sen pitäs olla outoa tai jutun aihe jos lapsia ei halua.. jos ei halua niin ei halua.
Ei pidä paikkaansa sillä minulla ei ole koskaan ollut.
Jonain ihan persaukisena en kävisi prismassa mutta kun ei tarvitse centtejä laskeskella eikä ole aikaa juosta tarjousten perässä niin Prisma on suosikki kauppani. Mistä pitää nopeesti saada kaikki tarvittava.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ihmettelen, että on halunnut johonkin iltapäivälehteen selittämään, että ei ehkä halua lapsia.
Ja tuo, että parikymppisenä olisi ollut optimaalinen ikä synnyttää, mutta hänpä opiskeli ja juhli. Onko se jotain erikoista. Itse ja tuttavani pitivät ihan luonnollisena, että parikymppisenä opiskellaan ammattia ja juhlitaan. Erikoisia oli ne, jotka siinä iässä jätti ammatin hankkimatta ja teki lapsia.
Voi voi, tätä erikoisuuden tavoittelua ja halua päästä lehtiin. Tikusta tehdään asiaa.
Tuo jutun nainenhan oli kirjoittanut asiastaan ihan kirjankin. 33v, mieli voi muuttua vielä monta kertaa tai sitten ei, sama mulle. Kyllästyttää todella paljon tämä vaüaaehtoinen lapsettomuus-trendi, joka lehdessä on juttua siitä, miten hienoa on kun on valinnu lapsettomuuden. Taidanpa minäkin kirjoittaa kirjan vapaaehtoinen autottomuus ja seuraavaksi vapaaehtoinen kissattomuus. Ja ehdottomasti haluan sitten vähintään iltikses ja me naisissa kertoa suomen kansalle, miten hieno ja ilmastoystävällinen olen, kun olen vapaaehtoisesti jättänyt auton ja kissan hankkimattaö
Vierailija kirjoitti:
Oon 37-vuotias lapseton sinkkunainen ja nautin siitä kun saan elää itselleni: teen arkisin paljon töitä ja tienaan hyvin;)
Viikonloppuisin nautinnolliset yöunet, aamupalaksi croisanttia ja itsejauhetuista pavuista tehty espresso. Sitten salikäynti kera kuuman PT:n, tykkään pitää kroppani timminä. Ehkä päiväunet ja palautumista, hellivä kasvonaamio ja kylpy luksustuotteilla. Illalla laitetaan korkkarit kattoon muiden aikuisten kissojen kanssa. Luxuslaukkuja täytyy ulkoiluttaa myös :D Juodaan shampanjaa ja Cavaa ja puhutaan työasioista, mikään nuhjuinen kotiäiti ei tässä timanttisessa seurassa pärjää ulkonäkönsä tai juttujensa kanssa.
Sunnuntaina Stockan Herkun kautta ja kokkaillen jitain ihanaa, esimerkiksi viime sunnuntaina haudutin aikuiseen makuun sopivaa täyteläistä Burgundin pataa ja suunnittelin ensi kesän kolmen viikon sukellyslomaa Malediiveille.
Elämästä kuuluu nauttia ja kannattaa elää itselleen! Älä lähde siihen perheroskaan mukaan, valitse mieluummin Dolce Vita!! :)
En osannu päättää että pitäiskö oksentaa vai nauraa :,D
Lapsettomat ovat harvinaisen tyhmiä ja tunnekylmiä ihmisiä. Kaikki.
Ihmettelen mitenkä pedofiilit saavat uhreja koko ajan jos vanhemmat rakastavat lapsiaan ja huolehtivat niistä.
Miksi tehdä lapsia ja huijata kaikkia että on muka kiinnostunut.
Rehellinen lapseton ei kuseta ketään mutta lapsiperheellisillä on huijausta ja kusetusta muka välittää lapsesta mutta tosiasiassa ei kiinnosta pätkääkään. Pedofiilit pääsee sinne välittömästi kun he esittävät huolehtivaa aikuista.