Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peppukuvien tarkoitus, kertokaa mulle mikä se on, mä en tiedä.

Vierailija
27.03.2019 |

Miksi jotkut ihmiset, lähinnä naiset, kuvaavat peilin kautta ahteriaan ja laittavat sitten kuvan esim. Instagramiin? Multa on nyt "hieman" hukassa näiden arsekuvaajien tarkoitusPERÄT. Seurasin IG:ssä erästä n. 40-v. naista, oli kivoja kuvia, sisustusta, matkoja, juhlia jne, mutta sitten alkoi ilmestymään näitä peppukuvia enkä enää jaksanut seurata häntä. Noloa ja tyylitöntä kuvata peppuaan ja lätkäistä kuva sitten kaikkien nähtäville. WTF?

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippuu on se, kun joku läskiperse laittaa kuvansa ja oikeesti luulee, et se on upea😂 Hyi vit.u!

Vierailija
82/123 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa.. kirjoitti:

Tyhmään kysymykseen tyhmempi vastaus: joku laittaa kuvan herkullisesta ruuasta, joku kuvan kauniista kodista/maisemasta, joku kuvan hyvännäköisestä pyllystä. Päällimäisenä tarkoituksena kaikissa varmaan on joko mainostaa jotain tai jakaa se myös muiden ihailtavaksi. Kaikkia voi ihailla, tai olla ihailematta.. päätösvalta on jokaisella itsellään. Itse en ymmärrä miksi laittaa joka päivä kuvia omasta lapsestaan ja kertoa samalla kaikille kuinka monta kakkavaippaa ja puklua on päivän aikana tullut. Onneksi ei tarvitse seurata, kun ei itseäni miellytä.

Kyllä väännät asian kummalliseksi. Onhan sillä eroa kun esittelee ruumistaan ja miksi kuin että näyttää elämästään muita asioita jos niitä on pakko esitellä kaikille. Miksi pitää kuvat itseään ja elämäänsä koko ajan. Narsismi? Moni esittelijä ajattelee aika varmasti, että olen yhtä näyttävä ja kaikkea kuin joku julkkis jota esitellään ja kehuskellaan. Vaikka se julkkis ja julkisuuskuva on kaikki keksittyä ja valhetta, ehkä jotain totta siellä välissä, mutta yleensä asioista valehdellaan. 

Sitä mietin itsekki että miksi pitää jatkuvalla syötöllä laitella kuvia itsestään, ruoistaan, matkoistaan tai ylipäätään mistään... mut onko sillä loppupeleissä mitään merkitystä mistä sen kuvan laittaa? Aina joku pahottaa mielensä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olis, mutta vain ja ainoastaan alfoille.

Vierailija
84/123 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto.

Toisilla ihmisillä on erittäin voimakas vietti keimailla ja yrittää olla viehättäviä.

Siinä missä jollekin riittää vain suihkunraikkaus, puhtaat vaatteet ja hiusten laittaminen siististi niin joidenkin tarvitsee esitellä berberiään.

Ja tokihan jos sen pepun eteen on nähnyt hirveästi vaivaa niin kyllähän sitä sitten haluaa esitellä.

Tässä pitää olla enemmän ihmeseissään siitä millaisen kuvan ihmiset antavat itsestään ihmisinä ja miksi tätä tehdään niinkuin se olisi ihan normaalia ja kaikkien silmien eteen saatavana. Se mahdollisuus. Miksi nainen ei esittele takapuoltaan vain sille miehelleen. Tai kavereilleen? Kiinnostaisiko heitä kovin pitkään? Tai sitten he kaikki keskenään esittelevät toisilleen, takapuoltaan?? Eli on tarkoitus esittää itseään kaikille mahdollisille katsojille itseään. Jos ei näe ihmisestä mitään muuta kuin kuvia ja suurin osa niistä on takapuolia, sukupuolielimiä MITÄ IHMETTÄ! HYVÄT IHMISET? Kuinka monella on enää mitään järkeä päässään, MEDIA MUKAAN LUKIEN. JA MAINOSTAJAT JA YRITYKSET. Kaikki yhtä s''aatanan markkinointikoneistoa ja ihmiskauppaa, eikä ihmiset ymmärrä olevansa osa sitä tai sitten esittävät tyhmää ja siitäkin huolimatta haluavat jonkun hyötyosan tästä sotkusta. Luulevatko kaikki jotenkin rikastuvansa tällä pelillä jotenkin? Tämä ei ole vain kuva netissä vaan tähän liittyy huolestuttavia asioita siellä taustalla ja osa haluaa vain ottaa kuvan takapuolestaan tai mistä ottaakaan, että en minä tee mitään pahaa!

Vierailija
85/123 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa.. kirjoitti:

Tyhmään kysymykseen tyhmempi vastaus: joku laittaa kuvan herkullisesta ruuasta, joku kuvan kauniista kodista/maisemasta, joku kuvan hyvännäköisestä pyllystä. Päällimäisenä tarkoituksena kaikissa varmaan on joko mainostaa jotain tai jakaa se myös muiden ihailtavaksi. Kaikkia voi ihailla, tai olla ihailematta.. päätösvalta on jokaisella itsellään. Itse en ymmärrä miksi laittaa joka päivä kuvia omasta lapsestaan ja kertoa samalla kaikille kuinka monta kakkavaippaa ja puklua on päivän aikana tullut. Onneksi ei tarvitse seurata, kun ei itseäni miellytä.

Kyllä väännät asian kummalliseksi. Onhan sillä eroa kun esittelee ruumistaan ja miksi kuin että näyttää elämästään muita asioita jos niitä on pakko esitellä kaikille. Miksi pitää kuvat itseään ja elämäänsä koko ajan. Narsismi? Moni esittelijä ajattelee aika varmasti, että olen yhtä näyttävä ja kaikkea kuin joku julkkis jota esitellään ja kehuskellaan. Vaikka se julkkis ja julkisuuskuva on kaikki keksittyä ja valhetta, ehkä jotain totta siellä välissä, mutta yleensä asioista valehdellaan. 

Sitä mietin itsekki että miksi pitää jatkuvalla syötöllä laitella kuvia itsestään, ruoistaan, matkoistaan tai ylipäätään mistään... mut onko sillä loppupeleissä mitään merkitystä mistä sen kuvan laittaa? Aina joku pahottaa mielensä..

Saako pahoittaa mielensä? Kestävätkö ihmiset enää mielen pahoittumisen mahdollisuuden ja että joku oma tekeminen on oikeasti ristiriidassa sen kanssa mikä on oikein ja joku pahoittaa omista tekemisistäsi oman mielensä sinun puolestasi. Sillä se mielen pahoittaminen on yleensä merkki omantunnon äänestä, mille tietenkin yleisesti naureskellaan ja se halutaan hävittää kaikkialta se oikea ihmisten käytös ja toisen ihmisen huomioon ottaminen. Sivistynyt käytös ja oikeustajuinen käytös halutaan kitkeä näkyviltä, kun se on hankalaa ja se on sitten sitä jonkun mielen pahoittamista keiden mielistä ei niin tarvitsisi oikeasti välittää. Kaikki on sallittua ja tee mielellään itsestäsi p+ornokatalogia muistuttava esittely nettiin ja tee kaikkea elämässäsi, se on nykyaikaa, on se kehitys jonka mieltä minä haluan pahoittaa. Ikäviä asioita ei saa tuoda esille, vaikka se rehottaa kaikkialla kaikkien silmien edessä, koska iso jengi haluaa että kaikki on kahleissa niin mieleltään kuin sosiaalisesti, keholtaan ja taloudellisesti ajateltuna. Yksilö voi tehdä muutoksen parempaan tekemättä siitä mediaspektaakkelia, joka ei koskaan aja todellista hyvää muutosta eteenpäin! 

Vierailija
86/123 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huippuu on se, kun joku läskiperse laittaa kuvansa ja oikeesti luulee, et se on upea😂 Hyi vit.u!

Laittakaa vaan läskipeppuja, saa tulemaan nopeammin.  Mälli lentää ainakin kahteen metriin.

Vierailija
87/123 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa.. kirjoitti:

Saako pahoittaa mielensä? Kestävätkö ihmiset enää mielen pahoittumisen mahdollisuuden ja että joku oma tekeminen on oikeasti ristiriidassa sen kanssa mikä on oikein ja joku pahoittaa omista tekemisistäsi oman mielensä sinun puolestasi. Sillä se mielen pahoittaminen on yleensä merkki omantunnon äänestä, mille tietenkin yleisesti naureskellaan ja se halutaan hävittää kaikkialta se oikea ihmisten käytös ja toisen ihmisen huomioon ottaminen. Sivistynyt käytös ja oikeustajuinen käytös halutaan kitkeä näkyviltä, kun se on hankalaa ja se on sitten sitä jonkun mielen pahoittamista keiden mielistä ei niin tarvitsisi oikeasti välittää. Kaikki on sallittua ja tee mielellään itsestäsi p+ornokatalogia muistuttava esittely nettiin ja tee kaikkea elämässäsi, se on nykyaikaa, on se kehitys jonka mieltä minä haluan pahoittaa. Ikäviä asioita ei saa tuoda esille, vaikka se rehottaa kaikkialla kaikkien silmien edessä, koska iso jengi haluaa että kaikki on kahleissa niin mieleltään kuin sosiaalisesti, keholtaan ja taloudellisesti ajateltuna. Yksilö voi tehdä muutoksen parempaan tekemättä siitä mediaspektaakkelia, joka ei koskaan aja todellista hyvää muutosta eteenpäin! 

Tottakai saat pahottaa mielen ihan mistä itse haluat :) Silloin kun mielensä pahoittaa siitä, että aikuinen ihminen julkaisee itsestään mitä lystää, on kyllä niin pienet murheet, että tulen itse kateelliseksi..

Vierailija
88/123 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, just eilen kävin piiiiitkästä aikaa vilkasemassa kalastajan exän blogia, ja ihmettelin ihan samaa. Ei se perän esittely mikään teinipissisten etuoikeus ole, mutta kumminkin vähän ihmetyttää mitä keski-ikäinen perheenäiti saa perä pitkällä poseeraamisesta. Oikeesti joka postauksessa kankut esillä sellasella notkoselkä-keekoilulla. Miksi? Uus ehana rakkaus ja kaikkee, noinko ihanaa on ajatella jotain anonyymejä kuolaajia ruudun taa?

Samaan just kiinnitin huomiota, aina pitää olla se kuva, jossa ollaan peba edellä.

Vierailija
89/123 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten pääsee ku teet niitä asioita mitkä tekee sut onnelliseksi, pidät sellaiset ihmiset lähellä ketkä tekee sut onnelliseks ja keskityt omaan elämään muitten sijasta! Ei sellasille asioille kannata antaa painoarvoa, joka sun mieles pahottaa tai mitä et itte hyväksy/ ymmärrä. Niin kauan jokanen saa tehä mitä itte huvittaa, kuhan se ei vahingoita muita.

Vierailija
90/123 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa vaan läskipeppuja, saa tulemaan nopeammin.  Mälli lentää ainakin kahteen metriin.

Peräkammarinpoika huutelee, kun muuta ei saa kun läskejä🤣

Vierailija
91/123 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei peppukuvat mitään jos on priva itsestä kertova insta. Mutta yökötys kun erään julkkiksen tyttöystävä kuvaa vuorotellen ruoka-annoksia ja omaa pehvaansa instaan joka toimii mainoksena hänen kahvilaketjulle. Kuvavirta on sellainen että oma peppu - smoothie - oma peppu - hedelmiä - oma peppu - aamiaskulho - oma jalkoväli - cappucino - oma peppu - raakakakku - jne. jne. jne.

En söis. 

Tämän idean voisi vielä jatkojalostaa istumalla suoraan muusilautaselle ja ottamalla kuvan. Itse asiassa mämmilautanen olisi vielä parempi.

Vierailija
92/123 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on oikein hyvä keskustelu ja tärkeä aihe. Oon jo pidempään ihmetellyt nykyistä somekäytöstä. Mä ymmärrän hyvän maun rajoissa olevat kuvat, oli aihe mikä hyvänsä, mutta itsensä esineellistämistä/esittelyä mä en oikein tajua. Miksi niin tehdään? Mietitäänkö kuvaa minkä se antaa? Ja puhun nyt nimenomaan paljastelusta, rintojen ja pepun kuvaamisesta. Mikä siinä on logiikkana? Eipä ihme että kommentitkin ovat sitten sen mukaisia, älä itke niitä. Mä en koskaan huolisi miehekseni ihmistä joka esittelee itseään somessa, jakaa selfieitä lihaksistaan tms. Kertoo paljon siitä ihmisestä.

Ja vielä. Aikuiset ihmiset, kun jaatte herutuskuvianne somessa, mietittekö YHTÄÄN sitä minkä kuvan annatte nuorille? Kenties omille lapsillenne. Tässä kerran huomasin kun yksi tuttu perheenäiti jakoi lomamatkaltaan kuvia bikinien peittämästä häpykummustaan, pakaroistaan jne....Ja lapsista muutama jo teini-iässä.....mahtoi hävettää äidin kuvat. Kavereita aika paljon tällä naisella FB:ssa.

Vierailija
93/123 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on oikein hyvä keskustelu ja tärkeä aihe. Oon jo pidempään ihmetellyt nykyistä somekäytöstä. Mä ymmärrän hyvän maun rajoissa olevat kuvat, oli aihe mikä hyvänsä, mutta itsensä esineellistämistä/esittelyä mä en oikein tajua. Miksi niin tehdään? Mietitäänkö kuvaa minkä se antaa? Ja puhun nyt nimenomaan paljastelusta, rintojen ja pepun kuvaamisesta. Mikä siinä on logiikkana? Eipä ihme että kommentitkin ovat sitten sen mukaisia, älä itke niitä. Mä en koskaan huolisi miehekseni ihmistä joka esittelee itseään somessa, jakaa selfieitä lihaksistaan tms. Kertoo paljon siitä ihmisestä.

Ja vielä. Aikuiset ihmiset, kun jaatte herutuskuvianne somessa, mietittekö YHTÄÄN sitä minkä kuvan annatte nuorille? Kenties omille lapsillenne. Tässä kerran huomasin kun yksi tuttu perheenäiti jakoi lomamatkaltaan kuvia bikinien peittämästä häpykummustaan, pakaroistaan jne....Ja lapsista muutama jo teini-iässä.....mahtoi hävettää äidin kuvat. Kavereita aika paljon tällä naisella FB:ssa.

Voi tsiisus sentää. Mitä te täällä mesootte jonkun ihmisen somekäyttäytymisestä? Ihan selvästi monta kommentoijaa häiritsee joku tietty tyyppi joka tätä sontaa harrastaa. Laittakaa asiallinen palaute henkilölle itselleen.. vois toimia paremmin ku se, että täällä anonyymina haukutaa toisia ihmisiä. Ja mitä väliä sillä on mitä sen lapset ajattelee? Ne on hänen, ei sinun.

Vierailija
94/123 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tsiisus sentää. Mitä te täällä mesootte jonkun ihmisen somekäyttäytymisestä? Ihan selvästi monta kommentoijaa häiritsee joku tietty tyyppi joka tätä sontaa harrastaa. Laittakaa asiallinen palaute henkilölle itselleen.. vois toimia paremmin ku se, että täällä anonyymina haukutaa toisia ihmisiä. Ja mitä väliä sillä on mitä sen lapset ajattelee? Ne on hänen, ei sinun.

Taisi osua. Voisitko siis kertoa miksi heruttelet?

Vierailija
95/123 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa en itse harrasta. Osui siinä nähden, että ihmiset haukkuu muita ihmisiä anonyymisti netissä ja trollaa, ku vois sen verta munaa kasvattaa, että sanois päin naamaa jos nyt elämä kaatuu pariin peppukuvaan. 

Vierailija
96/123 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa en itse harrasta. Osui siinä nähden, että ihmiset haukkuu muita ihmisiä anonyymisti netissä ja trollaa, ku vois sen verta munaa kasvattaa, että sanois päin naamaa jos nyt elämä kaatuu pariin peppukuvaan. 

Melko normaalia mielipiteiden jakamistahan tässä lähinnä... Itse ihmettelen vain mitä tällaiset henkilöt saavat kuolaustykkäyksistä. Millaista tarkoitusta ne palvelevat?

Vierailija
97/123 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät esittele "etupyllyään", miksi takapuoli on se juttu? Kaikki miehet janoaa enemmän anaalia, koska se on tiukempi?

Kaikki miehet on homoja. 

Vierailija
98/123 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

digitalisaatio oli se viimeinen naula ihmisyyden ja ihmiskunnan arkkuun.

Vierailija
99/123 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tietenkin näyttää persettä, kun ne haluaa esitellä niiden housuja. Paitaa esitellessä taas pitää olla tissit esillä.

Vierailija
100/123 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne lapset ovat jo herutelleet hyvissä ajoin ennen kuin mamma keksii tehdä samaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi