PK-seutu, tarviin apua
Pitäisi muuttaa työn perässä alueelle. Työ on Pasilassa.
Mistä alkaa katsomaan asuntoa? Vuokra tai aso. Tulisi olla rauhallinen alue, hyvät lenkkimaastot koiralle. Pelkään herkästi levottomuuksia niin oikeasti rauhallinen paikka tarvitaan. Lisäksi lähijunalle olisi hyvä olla nopea pääsy. Työmatka itsessään saa kyllä kestää, eli ei haittaa jos on vähän kauempaa.
Onko tällaista olemassakaan?
Kommentit (28)
Pohjois-Haaga on vastauksesi. Älä ainakaan Pasilaan muuta.
Espoossa on semmonen Kauklahti, jossa ehkä juna.
Radan varresta joku rauhallisempi lähiö. Vinkkinä, että Helsingissä ja Vantaalla M-alkuisia kaupunginosia välttelemällä pääsee jo pitkälle.
Junalla pääset pasilaan eli käytännössä kaikki paikat radanvarrelta aina järvenpäähän saakka. Vältä Koivukylää, Rekolaa ja Korsoa.
Riihimäeltäkin pääcee IC:llä nopeasti Pasilaan. Siellä kämpät ovat paljon halvemmat kuin Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Junalla pääset pasilaan eli käytännössä kaikki paikat radanvarrelta aina järvenpäähän saakka. Vältä Koivukylää, Rekolaa ja Korsoa.
Lisään listaasi vielä Malmin. Itse asun viereisessä kaupunginosassa Tapaninvainiossa, joka on rauhallinen.
Asuin muinoin Kirkkonummen Masalassa n. 20 vuotta ja se oli oikein ihana paikka. Sieltä pääsee junalla suoraan Pasilaan.
Olen asunut myös Itä-Pasilassa eikä minulla ole mitään pahaa sanottavaa siitäkään. Rauhallinen paikka. Länsi-Pasila on rauhallinen kuten joku jo mainitsi, kunhan vain välttää Esterinporttia.
Ilmala on myös rauhallinen, mutta sinne rakennetaan paljon, joten rakennusmeteliä on nyt ja tulevina vuosina. Jos baareja ei tule kivijalkoihin, niin on varmasti rauhallisempaa. Itse käyn töissä siellä, joten on omin silmin todistettu. Siellä on myös keskuspuisto ihan vieressä koiraa ajatellen.
Keski-Pasila on kriteerit täyttävä.
Onnea työpaikasta ap:lle, jos kukaan ei vielä ole tajunnut sanoa sitä! 😊👍
Mikset kokeile Pasilaa. Keskuspuisto vieressä lenkittää koiraa ja juna-asema vieressä.
Jokainen juna pysähtyy Pasilassa. Joten itse lähtisin katsomaan sopivan hintaista ja mukavaa asuntoa radanvarresta omalle budjetille. Oulunkylä, Tapanila vaikka.
Länsi-Pasila on hyvä, keskuspuisto vieressä, lyhyt matka junalle jos haluaa,lähteä mihin vaan. Triplan ostosparatiisi ihan lähellä.
Jos junalla pitää päästä, niin minun valintani olisi Kauniainen, Kauklahti tai Kirkkonummi.
Länsi-Pasila on puiston vieressä.