opettajat huuhtavat ja karjuvat oppilaille
Lasteni koulussa on tavallista että, jos joku lapsi on unohtanut läksyt, opettaja saattaa huutaa lapselle kurkku suorana että läksyt pitää tehdä. Ei vain yksi opettaja vaan näitä on useampia.
Tämä ongelma on tullut monen vanhemman suusta jo tietooni. Itsekin kun kyselin lapseni kertoivat saman tarinan, opettajat huutavat ihan pienistä asioita. Eikä kyseessä ole edes mitenkään rauhattomia luokkia, vaan päinvastoin.
Missä välissä jostain läksyjen teosta tai tunnilta minuutin myöhästymisestä on tullut niin kamala asia että siitä pitää lapsille huutaa naama punaisena? Muistan itse 90-luvun alussa alakoulun käyneenä että ei me mitään rauhallisia oltu koulussa, läskyt saattoi olla tekemättä ja myöhästymisiä tulla, mutta kyllä opettajat silloin pinnansa pitivät, kyllä olisi ollut erikoista, jos opettaja olisi läksyjen takia huutanut.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Äläulise kirjoitti:
Taas joku kakara täällä yrittää trollata tai sitten vanhempi joka jostain syystä on jäänyt vajaaksi ja siksi vihaa auktoriteetteja. Lapset ja nuoret vievät tänä päivänä aikuisia, kuin kuoriämpäriä ja siitä on turha syyttää niitä jotka yrittävät edes hiukan kasvattaa. Puhutaan asioista uudelleen kunhan saavutat hieman henkistä kapasiteettia lisää.
Huutaminen on kasvattamista? Opettajan pakkomielle se on, jos ei kestä että jollakin on joskus läksy tekemättä... Opettajat eivät itse onneksi koskaan unohda mitään.
Paljastat palautteessasi passiivisaggressiivisyytesi, sinun ei kannata edes yrittää ennen kun vähän kehität itseäsi lisää. Manipulointi ja huomion siirtäminen noin läpinäkyvästi seikkoihin jotka eivät ole prioriteettejä paljastaa sinut heti, harjoittele lisää niin ehkä opit 👋.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverille jäänyt kammo, kun englanninopettaja aina huusi sille, kun se oli lapsi. Kaverilla oli kotitausta sellainen etteivät kyenneet auttamaan englannin läksyissä ja kun hän ei ymmärtänyt ja oppinut niin hyvin kuin opettaja olisi halunnut niin aina se opettaja huusi. Nykyään tämä sama kaveri käyttää työssään englantia oikein sujuvasti.
Opettajan pitäisi ymmärtää että jollakin lapsella voi olla vaikka alkoholistivanhemmat tms. eikä ihan oikeasti saa tukea ja apua läksyihin. Tällainen lapsi saa sitten vielä huudot koulussa, kun opettajan pitäisi selvittää mitkä asiat siihen vaikuttavat että lapsi ei saa läksyjä tehtyä.
Muutenkin sitä huutoa on kamala vierestä kuunnella, itse pelkää ja pelkää ja ahdistuu kaverin puolesta.
Siis opettajan vika kun lapsella on alkoholisti vanhemmat, taitaa suurin osa täällä olla samaa mieltä. Kirjoitusvirheet loistavat jo aloittajan kirjoituksessa ja delirium tremensis paukku jo aamupäivällä.
Näin ne jotkut opettajat juuri toimii, laittavat vanhemmille viestiä ja vanhempi luulee että oma lapsi on se ongelma. Aina kannattaa hyvin nopeasti tuollaisessa tilanteessa alkaa tiedustella muilta vanhemmilta ovatko kuulleet mitään ja miten oma lapsi käyttäytyy. Näissä saattaa olla taustalla juuri se että opettaja on ottanut lapsen silmätikuksi ja joku muu luokan oppilas tajuaa asian ja kertoo vanhemmilleen. Eli opettajassa voi olla se ongelma, ei lapsessa.