Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

opettajat huuhtavat ja karjuvat oppilaille

Vierailija
27.03.2019 |

Lasteni koulussa on tavallista että, jos joku lapsi on unohtanut läksyt, opettaja saattaa huutaa lapselle kurkku suorana että läksyt pitää tehdä. Ei vain yksi opettaja vaan näitä on useampia.
Tämä ongelma on tullut monen vanhemman suusta jo tietooni. Itsekin kun kyselin lapseni kertoivat saman tarinan, opettajat huutavat ihan pienistä asioita. Eikä kyseessä ole edes mitenkään rauhattomia luokkia, vaan päinvastoin.
Missä välissä jostain läksyjen teosta tai tunnilta minuutin myöhästymisestä on tullut niin kamala asia että siitä pitää lapsille huutaa naama punaisena? Muistan itse 90-luvun alussa alakoulun käyneenä että ei me mitään rauhallisia oltu koulussa, läskyt saattoi olla tekemättä ja myöhästymisiä tulla, mutta kyllä opettajat silloin pinnansa pitivät, kyllä olisi ollut erikoista, jos opettaja olisi läksyjen takia huutanut.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kouluissani taas kyllä huudettiin niin ala-yläasteella kuin lukiossakin vuosina 91-2002

Vierailija
2/23 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten mielestä kaikki epämiellyttävä (muu kuin kehu) puhe aikuiselta on ”huutamista”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että edes joku koittaa ojentaa kakaroita

Vierailija
4/23 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksyt pitää tehdä, tunnilta ei saa myöhästyä, aikuisia totellaan ja kunnioitetaan.

KASVATA se kakarasi.

Vierailija
5/23 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat voi esittää monella tavalla. Huutaminen ei kuulu opetukseen.

Vierailija
6/23 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se todella säälittävää erityisesti, jos alakoulun opettaja huutaa lapselle. Tulee mieleen että ei ole sellainen aikuinen järjissään. Se tekee lapselle niin pahaa ja sen lapsi muistaa loppuelämän.

Yleensä nämä on sellaisia opettajia, jotka toistuvasti huutaavat samoille ja toiset on niitä lellikkejä. Onhan opettajissa aina ollut ilkeitä yksilöitä ja toisiin kouluihin tulee niitä enemmän, hakeutuvat kaltaistensa seuraan.

Jotenkin nykyään osa alakoulun opettajista valittaa koko ajan työn raskautta. Ei kestetä enää työntekoa edes siten että on suora työaika on puolet muiden työssäkäyvien normaalityöajasta ja lomia on reilusti yli  kolme kuukautta vuodessa. Mielestäni lomat on luksusta, mutta olenkin tehnyt ennen opettajaksi ryhtymistä vuosia muita töitä, joten osaan näitä arvostaa.

T. ope

Vierailija
7/23 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Neiti voisi jatkossa kiinnittää huomiota siihen, että tulee ajoissa tunnille."  = Opettaja huusi ja raivosi.

Vierailija
8/23 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti huudettu vai vaan "huudettu"? Ja on mahdollista että oikeasti raivotaan, niin lapseni luokan opettaja teki. Useita valituksia oli ollut muttei mitään muutosta tapahtunut. Nuori vastuuntunnoton ja lyhytpinnainen, ammattitaidoton ja välinpitämätön miesopettaja. Kävi alakoulun opettajan  töissä että ehti harrastaa. Tuli myöhässä tunneille ja aina valmistautumattomana. Vanhempainilloissa selitti ettei läksyjä EHDI tarkistaa tunneilla, voisikos vanhemmat ? Eikä siisti käsiala ja vihkotyöskentely ole tärkeää, jos vanhemmat haluaa opettaa mm. marginaalin vetämistä, niin siitä vaan mutta hän ei usko että käsialaa/siisteyttä missään tarvitaan kun koneet jatkossa hoitaa kaiken. Ja raivosi jos läksy tekemättä, lapseni melkein pissasi kauhusta housuunsa kun huomasi yhden matikantehtävän unohtuneen kun vein häntä kouluun. Ehti laskea sen autossa onneksi mutta kauhu oli suunnaton. Varsinainen ope.

Vierailija
9/23 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läksyt pitää tehdä, tunnilta ei saa myöhästyä, aikuisia totellaan ja kunnioitetaan.

KASVATA se kakarasi.

Omat lapseni eivät myöhästele, ovat usein jo tuntia liian aikaisin koulussa, kun ovat koulukyydityksessä. Läksytkin ehtivät viimeistään siinä aamulla ennen koulun alkua tehdä, jos ovat edellisenä päivänä unohtaneet. Kyseessä on muut lapset, joille huudetaan, mutta siinähän lapseni saavat siinä vieressä huudot osakseen. Pelottavaa se kuulemma on. En ihmettele, jos aikuisen kokoinen ihminen huutaa.

Huutavaa aikuista ei kunnioita kukaan, eikä tarvitsekaan. Hyvää ja asiallista opettajaa kyllä kunnioitetaan. Lapset eivät ole kakaroita, itse sanoisin että huutava opettaja on se kakaran tasolle jäänyt. Onhan se outoa, jos opettaja huutaa läksyjen takia, miten sellaisesta voi pinna palaa? Jos sellaisen takia huutaa niin mitä tekee, jos on jostain vakavammasta kyse?

Ap

Vierailija
10/23 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorten mielestä kaikki epämiellyttävä (muu kuin kehu) puhe aikuiselta on ”huutamista”.

Juuri tämä. Oma teini-ikäinen lapseni sanoo minulle aina kotona, että "älä huuda", kun minulla on jotain negatiivista sanottavaa. En kuitenkaan silloin korota ääntäni.

Vierailija
11/23 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Ja raivosi jos läksy tekemättä, lapseni melkein pissasi kauhusta housuunsa kun huomasi yhden matikantehtävän unohtuneen kun vein häntä kouluun. Ehti laskea sen autossa onneksi mutta kauhu oli suunnaton. Varsinainen ope.

Tällaista juuri olen kuullut muilta vanhemmilta, ja nyt lapsiltani, että niin paljon jotkut lapset pelkäävät että eivät uskalla kouluunkaan välillä tulla, kun pelkäävät että jos ovat jonkun läksyn unohtaneet (vaikka olisi tarkistettu että läksyt on tehty). Lasteni koulussa huutavat opettajat ovat kokeneita, keski-ikäisiä. Sehän siinä vielä on että vaikka lapsi ei olisi koskaan edes unohtanut läksyjä tehdä, niin rupeaa pelkäämään että jos vaikka nyt olisi unohtanut ja opettaja huutaa.

ap

Vierailija
12/23 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä. Oma teini-ikäinen lapseni sanoo minulle aina kotona, että "älä huuda", kun minulla on jotain negatiivista sanottavaa. En kuitenkaan silloin korota ääntäni.

Tässä on kyseessä nyt monta lasta, joilta sama tarina on tullut. Ja vielä eri luokkien lapsia. Kun samoista opettajista kyse ja toiset opettajat eivät kuulemma huuda, niin on mielestäni luotettavaa.

ap

Vierailija
13/23 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaikka keskustelisit asiasta koululla?

Vierailija
14/23 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Neiti voisi jatkossa kiinnittää huomiota siihen, että tulee ajoissa tunnille."  = Opettaja huusi ja raivosi.

Just joo. Koska opettajathan eivät koskaan voi huutaa. Lapset vain keskivät kaiken... Vai olisko kuitenkin niin että opettaja huusi, kirosi ja raivosi, kun neiti oli vaikka vain minuutin myöhässä ja opettaja itse oli saman verran myöhässä.

Vierailija
15/23 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on monta lasta ja eri luokilta, voisitteko vanhempina lähestyä koulua kimpassa. Voisi olla helpompaa, kuin yksin. Laittakaa yhteisviesti vaikka rehtorille, jos kyseessä kerran on monta opettajaa, ja allekirjoitatte se koko joukko. Ilmaiskaa huolenne koululle.

Vierailija
16/23 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku kakara täällä yrittää trollata tai sitten vanhempi joka jostain syystä on jäänyt vajaaksi ja siksi vihaa auktoriteetteja. Lapset ja nuoret vievät tänä päivänä aikuisia, kuin kuoriämpäriä ja siitä on turha syyttää niitä jotka yrittävät edes hiukan kasvattaa. Puhutaan asioista uudelleen kunhan saavutat hieman henkistä kapasiteettia lisää.

Vierailija
17/23 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä alakoulussa, jossa opettajat huusivat lapsille. Ei ollut yksi opettaja vaan useampi, tietyt, jotka huusivat ihan pienimmästäkin asiasta. Näki jo aamulla niistä opettajista millainen päivä on tulossa. Purkivat sitä omaa pahaa päiväänsä huutamalla niille lapsille. Siitä sanoin rehtorille muutamaan otteeseen, no eipä jatkunut sijaisuus siinä koulussa.

Vierailija
18/23 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläulise kirjoitti:

Taas joku kakara täällä yrittää trollata tai sitten vanhempi joka jostain syystä on jäänyt vajaaksi ja siksi vihaa auktoriteetteja. Lapset ja nuoret vievät tänä päivänä aikuisia, kuin kuoriämpäriä ja siitä on turha syyttää niitä jotka yrittävät edes hiukan kasvattaa. Puhutaan asioista uudelleen kunhan saavutat hieman henkistä kapasiteettia lisää.

Huutaminen on kasvattamista? Opettajan pakkomielle se on, jos ei kestä että jollakin on joskus läksy tekemättä... Opettajat eivät itse onneksi koskaan unohda mitään.

Vierailija
19/23 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se todella säälittävää erityisesti, jos alakoulun opettaja huutaa lapselle. Tulee mieleen että ei ole sellainen aikuinen järjissään. Se tekee lapselle niin pahaa ja sen lapsi muistaa loppuelämän.

Yleensä nämä on sellaisia opettajia, jotka toistuvasti huutaavat samoille ja toiset on niitä lellikkejä. Onhan opettajissa aina ollut ilkeitä yksilöitä ja toisiin kouluihin tulee niitä enemmän, hakeutuvat kaltaistensa seuraan.

Jotenkin nykyään osa alakoulun opettajista valittaa koko ajan työn raskautta. Ei kestetä enää työntekoa edes siten että on suora työaika on puolet muiden työssäkäyvien normaalityöajasta ja lomia on reilusti yli  kolme kuukautta vuodessa. Mielestäni lomat on luksusta, mutta olenkin tehnyt ennen opettajaksi ryhtymistä vuosia muita töitä, joten osaan näitä arvostaa.

T. ope

Lapseni opettaja on nyt vajaassa kolmessa vuodessa murentunut lapseni itsetunnon. Hän uskoo että on tyhmä ja hidas eikä tule koskaan oppimaan. Kyse on juuri tuosta silmätikuksi ottamisesta.

Kun wilmassa on jatkuvasti tullut viestjä milloin mistäkin pikkuasiasta olen ajatellut että ne on aiheellisia mutta kun lapseni kengätkin ovat tänä vuonna olleet väärät opettajan mielestä olen alkanut käydä läpi mitä kaikkea on tullut ja puhunut muiden vanhempien kanssa. Kukaan muu ei saa vietejä liittyen lapsen vaatteisiin (joissa ei siis mitään vikaa) ja vapaa-ajan viettoon (lapseni on kuulemma hylätty yksin koska käyn töissä kuten kaikki muutkin vanhemmat).

Nyt kolmannella luokalla lapsi ei enää etene ollenkaan tämän opettajan tunneilla. Toisten opettajien kanssa ja kotona menee vauhdilla ja oppii. En tiedä miten veisin asiaa eteenpäin kun kyse on niin pienistä asioista lopulta mutta niitä on paljon. Ihan jo lapseni koulunkäynnin editymisen takia haluisin hänet pois tuon ihmisen läheltä.

Vierailija
20/23 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverille jäänyt kammo, kun englanninopettaja aina huusi sille, kun se oli lapsi. Kaverilla oli kotitausta sellainen etteivät kyenneet auttamaan englannin läksyissä ja kun hän ei ymmärtänyt ja oppinut niin hyvin kuin opettaja olisi halunnut niin aina se opettaja huusi.  Nykyään tämä sama kaveri käyttää työssään englantia oikein sujuvasti.

Opettajan pitäisi ymmärtää että jollakin lapsella voi olla vaikka alkoholistivanhemmat tms. eikä ihan oikeasti saa tukea ja apua läksyihin. Tällainen lapsi saa sitten vielä huudot koulussa, kun opettajan pitäisi selvittää mitkä asiat siihen vaikuttavat että lapsi ei saa läksyjä tehtyä.

Muutenkin sitä huutoa on kamala vierestä kuunnella, itse pelkää ja pelkää ja ahdistuu kaverin puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi