KickUp -energianuuska, mikä on sen ikäraja?
Meillä päin pikkupoikien kauhea villitys, oletteko törmänneet?
Mistään ei vaan löydy tietoa ikärajasta ja minun käsitykseni mukaan se on nikotiinitonta ja näin sallittua kaiken ikäisille. Hermo vaan menee, kun työpaikalla kaikki väittävät kivenkovaan sen olevan K18.
Kommentit (21)
Alaikäinenkin saa ostaa nikotiinitonta nuuskaa. Se luokitellaan makeiseksi.
Suositus ikäraja on 15. Jossain kaupoissa myydään vain 18 vuotiaille kun taas joissaim kaikille. Kauppa kohtaista
Ostin energianuuskan R-kioskilta ei vi**u ku oli hyvää
Vierailija kirjoitti:
Alaikäinenkin saa ostaa nikotiinitonta nuuskaa. Se luokitellaan makeiseksi.
Juuri näin. Se nostaa verenpainetta aivan kuten myös salmiakkikin.
Niimpä saako keski suomen alueelta
jos sieltä r-kioskeja löytyy niin eiköhän saa.
Myyäkö 15-vuotiaille r-kioskeilla?
Hei ostin juuri yhden energianuuska kiekon R-Kioskilta ja olen 15v ikääbei kysytty eikä mitään ihmetelty myivät ihan normaalisti elikkä ei muuta ku rohkeesti R-Kioskin kassalle ostamaan:)
Olen koittanut ostaa jo parista r-kioskista kysyivät ikää (olen 15v) eivätkä suostuneet myymään
Ei kannata ostaa, sivuvaikutuksena kasvaa karvoja suun sisäpuolelle. Ja poskiin paiseita.
Pitkäaikainen käyttö aiheuttaa, että karvat roikkuu suupielistä.
Onko ittelläs vaan tullu vai tutuillaki?
Pitääkö esimerkiksi R-kioskilla mennä kysymään kassalta näitä energianuuskia vai löytääkö niitä jostain hyllystä normaalisti ja myyvätkö 13-vuotiaalle?
kävin r kioskissa kysymässä energianuuskaa sanoivat että laissa ei ole virallista ikärajaa mutta heillä on k18 olen 15
olen 15v olen ostanut yhden kiekon kick uppia. Käsitykseni ennen ostoa oli ettei sille olla säädetty ikärajaa. Menin r-kioskille ja siellä myyjä sanoi että tuote on k18, mutta myi sen kuitenkin koska esimies ei ollut paikalla.