Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua mun tietsikasta kuului yhtäkkiä ihan kuin kameran klikkaus!

Vierailija
10.04.2013 |

mitä helvettiä... ottiko joku musta kuvan tai jotain mun omalla webbikameralla? Ei se kyllä oo ees päällä, enkä tehnyt mitään silloin kun tuo klikkaus kuului, lueskelin netissä juttuja.

Hämärää ja pelottavaa...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yyh..

Inhottavaa. itse olen tietokoneiden kanssa ihan käsi, ja tuollaisessa tilanteessa kyllä irrottaisin webbikameran johdon ja laittaisin kameran laatikkoon :D

On kai niitä toisen koneelle ujuttautumisia oikeastikin tapahtunut, joten mikä ettei voisi olla mahdollista?

Vierailija
2/9 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laastari kameran päälle. Lukuisissa medioissa on varoitettu, että koneihin pääsee käsiksi ihan pikkulapsetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoturva-asiantuntijan mukaan hakkerit voivat hallita web-kameraa, ilman että tietokoneen käyttäjä huomaa sitä, kertoo Turun Sanomat torstaina.

Tietokoneiden web-kameroita yritetään jatkuvasti kaapata hakkereiden käyttöön myös Suomessa.

- Ei tämä kovin yleistä ole, mutta on tapauksia, joissa web-kamera on otettu haltuun. Kun kameroita kaapataan rikolliseen tarkoitukseen etäohjelmilla, niin siinä samalla menevät kamerat ja mikrofonit. Vakoilu- ja haittaohjelmia liikkuu paljon, ja ne ovat lisääntyvä riski, kertoo F-Securen tietoturva-asiantuntija Erkki Mustonen Turun Sanomille.

Mustosen mukaan osa hakkereista pystyy hallitsemaan kaapattuja web-kameroita niin, ettei käyttäjä edes huomaa sitä. Web-kameran valo ei välttämättä pala, vaikka hakkeri käyttäisikin web-kameraa.

Turun Sanomien haastattelema Mustonen kehottaa tietokoneen käyttäjiä peittämään web-kameran aina, kun kamera ei ole käytössä.

Tietokoneen hakkerointi on mahdollista estää ajantasalla olevilla viruksentorjuntaohjelmilla ja -suojauksilla.

Väärinkäytöksiä Habbo Hotellissa

Web-kameroiden hakkerointi on Mustosen mukaan todellinen uhka.

Maailmalla hakkerointi on yleisempää, mutta myös Suomessa on tapauksia, joissa hakkeroitujen web-kameroiden kautta on seurattu tietokoneen käyttäjää.

Nuorten suosiman Habbo Hotellin käyttäjien koneita saastutettiin haittaohjelmilla vuosina 2009 ja 2010, kertoo Turun Sanomat.

Hakkeri keräsi itselleen arkiston naisten intiimikuvista. Parikymppinen mies avasi uhrien tietokoneiden web-kamerat käyttäjien tätä havaitsematta.

Hakkerilta takavarikoitiin 22 000 valokuvaa, joista tunnistettiin 24 eri henkilöä.

Vierailija
4/9 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glup, tätä ajattelinkin.

Joko ap laittoi kameran laatikkoon?

-2-

Vierailija
5/9 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä voi laittaa laatikkoon, se on kiinteänä tuossa läppärin ylälaidassa, siis sellainen pyöreä silmä vaan.

hyi olkoon jos joku otti musta kuvan! Mä olen täällä kaikessa hiljaisuudessa, eikä siitä äänestä voinut erehtyä. Kameran klikkaus se oli, tiedättekö sellainen keinotekoinen, joka kuuluu vaikka kun kännykällä ottaa kuvaa.

No onneks on ja vaatteet päällä... ja meikit naamassa :) laitoin siihen nyt teipillä paperilapun eteen.

ap

Vierailija
6/9 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tai muuten vaan turha. Jos joku laittaisi vakoiluohjelman koneelle, miksi hän laittaisi siihen keinotekoisen kameran äänen? Jos kone on sammutettu, ei se muutenkaan ota kuvia. teippi kuitenkin auttaa...

Vierailija
7/9 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En provoile.

Voi tuohon varmasti olla joku muukin selitys (mikä? joku mainossivusto tms mikä ei ole edes auki?), ja ihan totta puhut... että miksi vakoilja laittaisi äänet päälle... mutta tosiasia on se, että kameran klikkaus mun koneeltani äsken kuului, vannon sen. Enkä aiheuttanut sitä itse.

ap

Vierailija
8/9 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap vielä tässä, siis tietsikka on päällä, tarkoitin että se webbikamera ei ole päällä. Vai onko se automaattisesti jotenkin aina päällä, kun tuossahan se vaan olla möllöttää se silmä. En edes ikinä käytä sitä mihinkään.

ap

Vierailija
9/9 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva kaappaus. Uusimmissa koneissa on nappi, jolla saa otettua näytöstä kaappauksen ja siitä kuulu ikään kuin räpsähdys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi