Tajusin juuri sanan KESKIVIIKKO!
Minulle keskiviikko on aina ollut outo nimi. Tajusin juuri, että keskiviikko on keskellä viikkoa ja siitä varmaan on tullutkin nimeksi keskiviikko! Aivan uskomaton ahaaelämys?
Onko minulla kohtalotovereita?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele sanaa URHEILU
Olen ajatellut usein että todella osuva sana. Urhot yrittelevät urheilla.
Samoin, ollaan urheita isänmaan puolesta! Tattadattattaa*fanfaari*
Rokotus, rokote, rokottaminen = rokon istuttaminen. Tajusin vasta äsken lukiessani uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele sanaa URHEILU
Sinäpä sen sanoit, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen....
Urkistahan tuo sana juontuu!
Vierailija kirjoitti:
Oikeusjakohtuus kirjoitti:
Puhelin = puhe-elin
Elokuva = elävä kuvaSuomen kieleen voitaisiin nykyäänkin keksiä omia sanoja eikä aina ottaa suoraan englannista.
Ja omia olemassaolevia sanoja pitää hyödyntää! Miksi sanomme smuutie, kun meillä on ihana sana pirtelö? Pirtelö sanana viittaa mielestäni kivasti siihen, että juoma on pirteä.
Ei puhe-elin, vaan puhelin on väline puhelemiseen. Kuten kaulin on kaulimiseen ja siitin siittämiseen.
Televisio päätettiin omaksua sellaisenaan, näköradio ta kaukokatselin ei jäänyt käyttöön.
Onhan radiokin suora laina.
Sähkö-sana osoittaa melko mielikuvitusta kun elektrisiteetille keksittiin suomenkielistä vastinetta.
Suosikkivastineeni on lieke.
Ihana oivallus keskiviikosta.
Itse järkeisin tuon aikanaa itselleni kun ensin muiden tavoin mietin että onpa pölö kun keskiviikko ei ole siinä keskellä vaan torstai. Mutta sitten tosiaan kolahti. Se on keskellä viikkoa erotuksena viikonlopusta. Eli tuo ahaa-elämys on joskus tullut pohdittua.
Joskus voi vain kiittää onnea, luojaa tai karmaa mitälie, että lainasana jäi käyttöön.
Naapuri on soittanut 30 vuotta rock- yhtyeessä.
Ajatelkaapa, jos hän olisi soittanut 30 vuotta ketkuta ja jyrää- yhtyeessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeusjakohtuus kirjoitti:
Puhelin = puhe-elin
Elokuva = elävä kuvaSuomen kieleen voitaisiin nykyäänkin keksiä omia sanoja eikä aina ottaa suoraan englannista.
Ja omia olemassaolevia sanoja pitää hyödyntää! Miksi sanomme smuutie, kun meillä on ihana sana pirtelö? Pirtelö sanana viittaa mielestäni kivasti siihen, että juoma on pirteä.
Ei puhe-elin, vaan puhelin on väline puhelemiseen. Kuten kaulin on kaulimiseen ja siitin siittämiseen.
Joten emätin on väline emättämiseen. What?
Nainen = emä lapselleen. Siitä tulee tuo emätin.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele sanaa URHEILU
Saksasta Ur Heil! Kunniasta
Armeija sanaa tulee Arminiuksesta ja varuskuntakin Varuksesta , roomalaisilta päälliköiltä Saksassa, muinoin.
Vierailija kirjoitti:
Wow, tiesitkö että N Y T=NYT?
(Itse hoksasin parikymppisenä...)
En ole ikinä ymmärtänyt tätä. Miten ihmiset on puoli elämää hokenut random kirjaimia tajuamatta minkä sanan ne muodostaa? Vähän niin kuin sanoisi M-G-Q - NYT!