Tajusin juuri sanan KESKIVIIKKO!
Minulle keskiviikko on aina ollut outo nimi. Tajusin juuri, että keskiviikko on keskellä viikkoa ja siitä varmaan on tullutkin nimeksi keskiviikko! Aivan uskomaton ahaaelämys?
Onko minulla kohtalotovereita?
Kommentit (91)
Keskiviikko on mukava päivä varsinkin kuun lopussa.
Puhelin = puhe-elin
Elokuva = elävä kuva
Suomen kieleen voitaisiin nykyäänkin keksiä omia sanoja eikä aina ottaa suoraan englannista.
Ja omia olemassaolevia sanoja pitää hyödyntää! Miksi sanomme smuutie, kun meillä on ihana sana pirtelö? Pirtelö sanana viittaa mielestäni kivasti siihen, että juoma on pirteä.
Heti kuin kirjoitin De Facto niin tunisin sellaista suurta pahaa energiaa kotonani jota tuli jotta en osaisi nähdä lisää.
Kaikki on loppujen lopuksi niin miten me nähdään. Äänestäkää keskustaa!
Vierailija kirjoitti:
Wow, tiesitkö että N Y T=NYT?
(Itse hoksasin parikymppisenä...)
Mä en ole koskaan tajunnut, miten jengi ei ole hokannut tuota. Sehän on itsestään selvää!
Vierailija kirjoitti:
Heti kuin kirjoitin De Facto niin tunisin sellaista suurta pahaa energiaa kotonani jota tuli jotta en osaisi nähdä lisää.
Kaikki on loppujen lopuksi niin miten me nähdään. Äänestäkää keskustaa!
*negatiivista energiaa*
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vähän on kyllä ollut mielikuvitusta sillä joka tuon nimen on keskiviikolle keksinyt.
Selvänäköinen ihminen.
Nähnyt 5-päiväisen työviikon tulevan.
No sehän oli aluksi keskellä viikkoa, kun viikko alkoi sunnuntaista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wow, tiesitkö että N Y T=NYT?
(Itse hoksasin parikymppisenä...)Mä en ole koskaan tajunnut, miten jengi ei ole hokannut tuota. Sehän on itsestään selvää!
Siksipä juuri, on niin hoettu ja aina tietyissä tilanteissa toistettu että piti oikein perata tajutakseen :D tämän hoksaaminen siivitti tietä muunkinlaiselle ymmärrykselle, suosittelen kaikille omien pinttyneiden tapojensa tarkastelua.
-Sama
Riisi, rice... řáíšķáťá. Sunrise...
Sunrise! Äänestä keskustaan!
Que es kusta? We got costa and post(a) but not a(ei) custa.
Vierailija kirjoitti:
Pil.lunpäreet on aina mietityttänyt minua. Äidilläni oli tapana sanoa suuttuessaan, että nyt palaa pil.lunpäreet. En koskaan kysynyt ädiltäni, että mitä se tarkoittaa.
Vastakysymyksenä: mitä ihmettä on tehty per.seensudilla?
Post(i) the sun till the sunrise.
Oikeusjakohtuus kirjoitti:
Puhelin = puhe-elin
Elokuva = elävä kuvaSuomen kieleen voitaisiin nykyäänkin keksiä omia sanoja eikä aina ottaa suoraan englannista.
Ja omia olemassaolevia sanoja pitää hyödyntää! Miksi sanomme smuutie, kun meillä on ihana sana pirtelö? Pirtelö sanana viittaa mielestäni kivasti siihen, että juoma on pirteä.
Kotoisa kielemme
Finglismille sijansa, mutta suomen kielellä kikkailusta löytyy niiiiiiin paljon ammennettavaa ettei heti lopukaan.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on väärin, kun toisella puolella keskiviikkoa on 4 päivää ja toisella 2.
Viikko kestä kuitenkin sinne loppuun asti.
Saksassa keskiviikko on samaa tarkoittava Mittwoch. Mutta mitä tarkoitaa Wednesday tai onsdag?
Onsdag tulee muinaisskandinaavisesta jumalasta Odinista.
Ja torstai torsdag:ista eli Tors dagista.
Thorin päivä.
Samaa sarjaa: Fredag, Friday, Freitag - Freyan päivä, meidän...perjantai.
Freitag, frei Tag, vapaapäivä
Gaytto merkki. Heitto merkki. Keitto on köyhien ruokaa oikeiden rikkaiden keskuudessa. Kuin Trump tuli suomeen niin sanomalehdessä luki että Trump syö terveellisemmin mm. Keittoja. Kaikesta yhdynnäistä näitä keksitään mm. romaneihin jotta ķáméľíť olisivat hiljaa pahuuden lähteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pil.lunpäreet on aina mietityttänyt minua. Äidilläni oli tapana sanoa suuttuessaan, että nyt palaa pil.lunpäreet. En koskaan kysynyt ädiltäni, että mitä se tarkoittaa.
Vastakysymyksenä: mitä ihmettä on tehty per.seensudilla?
Eikö se tarkoitakaan rehevää per.svaon.karvoitusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on väärin, kun toisella puolella keskiviikkoa on 4 päivää ja toisella 2.
Viikko kestä kuitenkin sinne loppuun asti.
Ennen viikko alkoi sunnuntaista ja päättyi lauantaihin.
Ai ennen Raamatun kirjoittamista?
Padassa ennen porisi öljyä ja sitä kaadettiin ihmisten päälle, selkä kuplissa.
Mikä ihmeen sekopää tässä ketjussa on??
Oikeusjakohtuus kirjoitti:
Puhelin = puhe-elin
Elokuva = elävä kuvaSuomen kieleen voitaisiin nykyäänkin keksiä omia sanoja eikä aina ottaa suoraan englannista.
Ei puhe-elin, vaan puhelin on väline puhelemiseen. Kuten kaulin on kaulimiseen ja siitin siittämiseen.
Missä on teidän musta aukko?