Millainen on Helsingin Tapulikaupunki?
Moro. Oon siis 18-vuotias opiskelija kundi kuka on muuttamassa vuokralle joko Käsityöläisentielle, Palovartijantielle tai Hatuntekijänkujalle. Mikä noista olis paras vaihtoehto? Kertokaa kaikki ketkä tapulissa asuu tai muuten usein käy, millainen paikka se on? Oon lukenu että aika hyvät palvelut jne... mutta huono on se että turvatonta ja narkkeja paljon, pitääks paikkaa? Kiitos kaikille jo ennakkoon ketkä auttaa mua :). Oon ite vasta kerran käyny tuolla tapulissa ja sillonkin kävin vaan Valintatalossa ja siellä kuntosalilla Activella.
Kommentit (37)
Kaisa kirjoitti:
Onko jollain kokemuksia kyseisistä paikoista? Sinne olis tarkoitus muuttaa yhden lapsen ja miehen kanssa. Lapsi ekalla.
En muuttaisi Tapuliin lapsen kanssa. Asuin siellä vuoden, ja sekin oli liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaisa kirjoitti:
Onko jollain kokemuksia kyseisistä paikoista? Sinne olis tarkoitus muuttaa yhden lapsen ja miehen kanssa. Lapsi ekalla.
En muuttaisi Tapuliin lapsen kanssa. Asuin siellä vuoden, ja sekin oli liikaa.
Lapsen kanssa en muuttaisi, liian rauhattomia enkä usko että koulut hyviä oppimisen kannalta.
Opiskelija-asunnon sieltä voi ottaa ihan hyvin.
Mä käyn Tapulissa hierojalla kerran viikossa. Onhan siellä juoppoja, mutta niitä on ihan joka paikassa Suomi täynnä. Keskenään ne siellä rähisee, tavallinen kaduntallaaja saa olla ihan rauhassa.
Mä olin vuosi sitten vaihtamassa stadin asuntoa ja Tapuli oli mulla yksi ehdokas johon oisin voinut muuttaa. siellä on luontoa ja puistoa ja kauniita maisemia ihan lähellä ja hyvät liikenneyhteydet. Valitettavasti en osaa enempää auttaa. Onnea muuttoon:).
18- vuotias opiskelijakundi voi olla tyytyväinen että saa asunnon ylipäätään mistään Helsingistä:). Sad but true.
Järkky paikka. Rumempi kuin Kontula ja ostari samaa tasoa. Talot rumia ja ahtaasti rakennettu toistensa viereen. Tosin vuokralla asujalle varmaankin on ihan OK jos olet opiskelija. Ei siellä kuole ja voit myöhemmin muuttaa muualle.
Vierailija kirjoitti:
Kävin pitkästä aikaa kaupassa tapulissa ja karseata sekakäyttäjäporukkaa kassajonossa, teen ihmisen habituksesta jo työn puolesta pikaisen tilannearvion. Ja täytyy sanoa, että miten voi ollakin noin iso keskittymä tuollaista roskasakkia yhessä kaupunginosassa, mustilaiset roikku autonromuineen kävelyteillä ja muu roskasakki päivystää pihalla.
jos sun ei oo pakko asua siellä, muuta muualle, malmikin on paljon parempi.
masentavaa katella tollasia luusereita, kävin joskus siinä karseassa pitseriassakin ja en viittiny oottaa siellä pitserian sisällä noutoani, kun oli karseata porukkaa siellä paikassa kännäämässä.
Minäkin näen työni puolesta jo kaukaa kuka käyttää mitäkin ainetta jne. Mutta mitä sitten?? Näitä juoppoja, narkkeja, sekakäyttäjiä on kaupan kassajonossa, so what? Ei heidän kanssa tarvii leiriytyä puistoon tai käydä juttusille tms. Roskasakkia on ihan koko Helsinki täynnä, sinun kriteereillä.
Vierailija kirjoitti:
Hei! Itse käyn joka aamu ja ilta tapulissa kun töistä tulen. En osaa sellain kunnolla sanoo mutta aika perus lähiö kyseessä, ei hyvä muttei ihan hirveä. Tosin en asu siellä joten en osaa sanoa perusteellisesti
Kannattaako ylipäätään vastata mitään, jos viestissä ei ole käytännössä mitään sisältöä?
Ihan paskaa aluetta, jos suoraan sanotaan. Narkkeja, juoppoja, mielenvikaisia ja häiriköitä suhteellisesti liian iso määrä, ja se vaikuttaa todella negatiivisesti. Ne, jotka tuolla tykkäävät asua ja joille häiriköt eivät ole ongelma, ovat yleensä sitä porukkaa, joka tykkää wt-tyyppisestä paskadraamasta ympärillään. Itse haluan nauttia olostani ja olla rauhassa, enkä jaksa yhtään mitään paskajengin heilumisia, joten en kusisi tuonne päinkään.
Itse koko lapsuuteni siellä viettäneenä en tosiaan suosittelis paikkaa ainakaan lapsiperheille... Paikka mennyt vuosi vuodelta pahemmaks. Paljon porukkaa jotka tippunu yhteiskunnan kelkasta pois: paljon narkkeja, juoppoja, mamuja( jotka ei minua kyllä sinänsä haittaa toisin kuin nuo edelliset), yms. Todella kurjaa aluetta.Takaisin en menis vaikka maksettais! Nuorena aina kadehdin, kun radan toisella puolella Vanhassa Puistolassa asui kaverit omistusasunnoissa. Selkeä ero siis näillä kahdella , Tapulissa asuu köyhät ja Puistolassa rikkaat. En siis suosittele, kuin korkeintaan opiskelijalle ja vain väliaikaisesti! Ihme, että ei ole jäänyt tämän kummempia traumoja siellä asumisesta. Olen kuitenkin suht pitkälle päässyt tuosta kurjasta lähiöstä, monelle tutulle on kuitenkin käynyt huonosti huumet/rikokset vieneet mennessään. Vieläkin muistan kuinka romanit hyppivät erään paikallisen puliukon vatsan päällä keskellä kaunista kesäpäivää K-kaupan edessä :(
Onhan se alueena vähän perseestä. Melkein asuisin mieluummin vaikka Kontulassa tai Myllypurossa
Tjaa, olenkohan 5 vuotta asunut noin 700 m päässä asemasta. Rauhallinen kerrostalo ja tavallisia ihmisiä, osa käy töissä osa ei, en tiedä kun en ole asiasta sen kummemmin kiinnostunut. Taloyhtiössä on pääasiassa omistusasunnoissaan asuvia ihmisiä. Ainakin hintalaatu suhteessa ihan OK. Aseman seutu on aseman seutua, kuten muillakin asemille, enkä sinne ehkä muuttaisi. Juna on kuitenkin nopea yhteys keskustaan. Olen minä huonomillakin seuduilla asunut.
Hirvee mesta. 100 x hirveempi ku Myllypuro. Järkkyy pazcasakkii. Ostarilla ei mitään kunnon palveluita. Jopa kirjastokin on pieni perzreikä.
Enemmän keskustassa on nistejä ja sekopäitä ku lähiöissä. Asunu 5v tapulis ja vähä liian rauhallinen omaan makuun. Tosin en asu vuokra-alueella. Muutaman kerran käyny lähikuppilassakin (A Hana), niin rauhassa on oluet saanu juoda.
Vieläkö löytyisi uusia kommentteja Tapulin alueesta? Alueella sijaitsee kuitenkin myös useita omistus- ja asumisoikeusasuntoja. Sellaista kerrostaloasuntoa olemme tässä puolisoni kanssa harkinneet, koska on huomattavasti edullisempi kuin monella "trendikkäällä" alueella. Asumme tälläkin hetkellä varsin lähellä (alle 2km) Tapulin keskustaa, joten tulee ajettua aseman ohi viikoittain. Jopa olen joskus apteekissa ja kaupassakin ostarilla käynyt. Mitään kovin hurjaa en ole nähnyt, toki niitä sekopäitä on jo alkuillasta heilumassa siinä R-kioskin kulmilla. Olemme lähempänä eläkeikää oleva tavallinen työssäkäyvä pariskunta ja alue kiinnostaa hyvien liikenneyhteyksien vuoksi. Emme liiku iltaisin pahemmin muuta kuin kävelylenkeillä, eikä baarissa ole ikinä tullut vietettyä iltoja...Kesäaikana varsinkin tulee pitkät viikonloput vietettyä mökillä, tuosta kun on näppärä liikkua kehälle ja moottoritielle. Joten välillä olisi kiva kuulla tavallisten siellä asuvien ihmisten kommentteja. Joistakin kommenteista tulee sellainen kuva, että tuolla ei uskalla liikkua ovesta ulos - pitäneeköhän täysin paikkaansa?
Itse olen tänne tapuliin muuttanut jonkin aikaa sitten ja en kyllä pidä tätä mitenkään huonompana kun muitakaan lähiöitä. Saman tyylinen ostari, kulkuyhteydet on hyvät eikä minua ainaskaan kiinnosta minkä näkösiä naapureita minulla on. Mukavia ovat olleet etnisyydestään riippumatta. Levottomampi olo on keskustassa välillä kun täällä.