Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummilapset muistaminen - Mitä tekisitte tilanteessani?

Vierailija
21.05.2026 |

Olemme opiskeluaikaisen kaverini kanssa ristiin kummeja toistemme lapsille. Oma poikani on jo iso teini, kaverini lapsi pieni alakoululainen. 

Monista eri syistä ja pitkän välimatkan takia yhteydenpito on hiipunut viime vuosina. Suoraan sanottuna opiskelukaveriini on aika vaikeaa pitää yhteyttä, sillä hän ei välttämättä vastaa mitään viesteihin. Sitten yhtäkkiä sieltä tulee joku avautuminen, kuinka kaikki on kauheaa, selkä on kipeä ja töissä yyteet ja deitti teki oharit. Sitten taas radiohiljaisuus. 

Olen vähäisestä yhteydenpidosta huolimatta muistanut hänen lastaan, siis kummilastani, jouluna ja synttäripäivinä. Sen sijaan siltä suunnalta ei ole vuosiin ollut mitään muistamista minun lapselleni, ei edes onnitteluviestiä. Viime kesänä lähetin kutsun rippijuhliin. Kummilta ei tullut mitään vastausta. Nyt en ole kuullut hänestä mitään sitten viime syksyn. 

Täytyykö minun muistaa edelleen hänen lastaan? Synttärit ovat taas tulossa. Ei huvittaisi, koska tämä on täysin yksipuolista ja edelleen suututtaa oman lapseni puolesta tuo, että kummi ignooraa nuorelle tärkeän juhlan aivan täysin. Toisaalta tajuan, että eihän se kummilapseni ole mitenkään syyllinen vanhempansa käytökseen. Mitä mieltä olette?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että maustaminen..

Vierailija
2/4 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jatkaisin muistamista. En alentuisi samalle tasolle kuin se oman lapsesi pönttöpää kummi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika ikävän kuuloista. Ja se että kummi ignooraa rippijuhlatkin kokonaan… Tuleeko sieltäpäin kiitosta silloin kun muistat? 

En tiedä mitä itse tekisin. Sanoisin että sinun ei ole mikään pakko muistaa kun ei teillä melkein minkäänlaista kanssakäymistä vaikuta olevan, mutta toisaalta muistamalla voit osoittaa olevasi fiksu aikuinen. Ja kuten sanoit, ei tuo ole sen kummilapsesi syy. Jos jatkat muistamista niin mielestäni se kertoo sinusta jotain positiivista mutta jos et jatka muistamista niin sekään ei kerro sinusta negatiivista.

Vierailija
4/4 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ole syyllinen siihen että äitinsä ei omista minkäänlaisia käytöstapoja. Mä muistaisin lasta, mutta en käyttäisi tähän kuitenkaa hirveästi aikaa ja vaivaa. Ehkä laittaisin paketin postiin ja ilmoittaisin että juhliin en ehdi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi