Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hauskaa olette askarrelleet miehen kanssa tyhjistä oluttölkeistä?

Vierailija
09.04.2013 |

Nyt ois hyvät ideat tervetulleita! Ajattelin houkutella miehen pois tietsikan äärestä tekemällä hänen kanssaan jotain hauskaa, ja tää askartelu on sitten meidän juttu. Tulee oltua vähän enemmän läsnä ja kuunneltua rauhassa miehen tarinoita päivän kulusta. Jospa miehellä vähän samalla sorminäppäryyskin paranisi.

Tähän mennessä ollaan askarreltu pärinälätkä miehen polkupyörään (ei saa moottoripyörää ennen kuin täyttää 50. Onneksi vähän lohduttaa, kun polkupyörästä saa sentään komean pärinän aikaiseksi, niin malttaa odottaa ;). Lisäksi mies tekaisi noista tölkin avausvetimistä mulle ihanat korvakorut, joita on töissäkin ihasteltu.

Joten kertokaapa mitä askartelua muut olette keksineet oman hanipumpelimussukan kanssa iltojen iloksi! 

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 12:22"]

Meillä tulee aika paljon tuota tölkkitavaraa mutta ei olla mitään askartelijoita. Varmaan on niitäkin jotka himoitsee tölkkejä mut ei tykkää juoda. Mitä vois tyhjistä tölkeistä pyytää huutiksesta? Euron per pänikkä? 

[/quote]

http://www.huuto.net/kohteet/karjala-olut-tolkki-1997/254012915

http://www.huuto.net/kohteet/lapin-kulta-olut-tolkki-special-1996/259605502

Vierailija
22/69 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeesti. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D ei waude mikä idea!! Saako lainata?

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 22:26"]

Ajateltiin tossa kesäloman jälkeen alkaa suunnitteleen pihalle sellaista vähän kuin Sibelius-monumenttia tölkeistä.

Hirvee homma niissä tyhjissä tölkeissä, mutta vaiva kannattaa. Ei olla päätetty, tuleeko punainen, vai musta vai maalataanko sit hopeella.

Laitetaan erimittaisii tikkuja maahan ja pujotellaan tölkit niihin. Hirvee suunnittelu ja kaljaa menee. Mut hei, mitäs sitä ei tekis viihtyisän ja elecantin pihan eteen.

[/quote]

Vierailija
24/69 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei suostu ottamaan oikein askarteluohjeita vastaan. =( Siis mä en tiedä mikä siinä on, mutta ei se vaan jotenkin osaa. Siis musta tuntuu ettei sen sorminäppäryydessä ole mitään vikaa, kun oluttölkin se osaa tyhjentää todella näppärästi ja nopeasti. Jopa yhdellä kädellä tai hampailla aukasee. 

Mutta sitten kun pitäisi alkaa askarrella oikeasti jotakin  niin se vaan yrittää sieltä tyhjästä tölkistä ryystää ja alkaa hirvee kiukuttelu, kun ei ole enää. Ihan kuin se ei ymmärtäisi, että se olut loppui ja nyt pitäisi tehdä muuta. Se niinkun jumittaa siihen juomiseen vaan. Voiko se olla jotain neurologista?? 

Mä en oikeesti tiedä liittyykö tämä ikäkauteen (täytti just 38) vai onko se vaan, että ihan kaikilla miehillä ei ole taipumusta askarteluun. On jotenkin epäonnistunut olo kun kannan sille kaupasta olutta koko ajan, mutta ei ne askartelut etene. Kaupan tuttu rouvakin katsoo mua vähän silleen säälien kun samoja tölkkejä ladon palautukseen ja uutta tilalle. Eikä ikinä ole mitään konkreettista näyttää että tämmösen hienon se Olli osasi tehdä. 

Mua on alkanut huolestuttaa että entäs jos se ei ikinä opi askartelemaan niistä tölkeistä mitään. Juo vaan. 

Mutta rakas se on silti, vaikka ei osais.

Vierailija
25/69 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon oottanut, että tulis jotain ryhmämuotoista toimintaa tähän liittyen. Mut ei täällä pienellä paikkakunnalla oo mitään, pitäs lähteä 20km päähän autolla ja on siinä oma hommansa, pukea kaikki ja hankkia lastenhoitaja tmv. Kävin kerran tässä lähellä, missä lähimammat ja miehet askarteli ja vaikka siellä oli joku vetäjäkin tälle toiminnalle niin tuli tosi ulkopuolinen olo ku muut tunsi toisensa ja me Tapanin kanssa oltiin kahdestaan siellä sivussa tosi nolona omien tölkkien kanssa. Ollaan muutettu muualta, niin ei oo niin helppoa päästä piireihin. Et me sit kotona ollaan askarreltu, mut alkaa ideat loppua. Voisko kunnalta saada johonki vaikka virikepaikkaa?? Minkälaisen lausunnon siihen tarvii?

Vierailija
26/69 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 13:17"]

Mä oon oottanut, että tulis jotain ryhmämuotoista toimintaa tähän liittyen. Mut ei täällä pienellä paikkakunnalla oo mitään, pitäs lähteä 20km päähän autolla ja on siinä oma hommansa, pukea kaikki ja hankkia lastenhoitaja tmv. Kävin kerran tässä lähellä, missä lähimammat ja miehet askarteli ja vaikka siellä oli joku vetäjäkin tälle toiminnalle niin tuli tosi ulkopuolinen olo ku muut tunsi toisensa ja me Tapanin kanssa oltiin kahdestaan siellä sivussa tosi nolona omien tölkkien kanssa. Ollaan muutettu muualta, niin ei oo niin helppoa päästä piireihin. Et me sit kotona ollaan askarreltu, mut alkaa ideat loppua. Voisko kunnalta saada johonki vaikka virikepaikkaa?? Minkälaisen lausunnon siihen tarvii?

[/quote]

Siis eikö siellä ole mitään kansalaisopistoa tms.? Nyt reippaasti kyselemään, onko heillä tällaista kurssia, tai voisivatko järjestää. Varmasti on muitakin joilla nämä taidot ovat vähän hakusessa.

Jos opisto järjestäisi tällaisia iltamia vaikka paikallisessa kuppilassa, sieltä löytyisi varmasti monia innokkaita näpertelijöitä, jotka eivät vain ole päässeet itsekseen tölkin tyhjentämistä pidemmälle, kun mielikuvitus on loppunut siihen ja väsy tullut.

Vierailija
27/69 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on täällä kansalaisopisto, mut sielläkin mua katsotaan jotenkin oudosti. Se kanslisti-sihteeri katto mua tosi kierosti kun kävin kyseleen viulukurssista. Mut luulen että se oli tradenomi ja mä oon kuitenki KTM. Se oli ehkä jo kuullu jostain.

Mut kuulin, että joku on ihan kelaltakin saanut tukea tukea, joku lomake siihen piti täyttää, että sillä saa taksimatkat ja sitte siihen olueenkin vähän rahaa. Eihän se paljon oo ku kokonaistilannetta miettii, mut jos vähän sais. Varmaan soittamalla selviää.

Vierailija
28/69 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukea tukea.. Tuli kirjoitusvirhekin, kun oon nyt niin liikuttunut täällä, että jos tää vielä tästä jotenkin.

Vierailija
29/69 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me askarreltiin itkuhälytin. Sillai niinkun ennen vanhaan jugurttipurkeista puhelin. Me vaan laitettiin kahden tölkin väliin pitkä silikoniletku, uskon että ihan esim. puutarhaletkukin käy. Nyt mies voi itkeä tyhjään tölkkiin kun haluaa että tuon lisää. Toimii myös sisäpuhelimena. Esim tänään mies huikkas mulle yläkerrasta, että anoppi tulee. Ehdin sulkea sälärit niin ei tajunnu et ollaan kotona.

Vierailija
30/69 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/69 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on askarrellut uuden miehensä kanssa tölkeistä sellaset hyttyskarkottimet: laitetaan tuikku sisään siihen pohjaan sivuun tehdystä reiästä ja sen suuaukon päälle yksi  pistorasiaan laitettavan hyttyskarkottimen karkote tyyny. Ja se tuikun lämpö saa sit sen karkotteen höyrystymään samallail, kun et se olis siin pistorasiaan tuikattavassa jutus.

Ja nyt on tosi kivaa, kun mökillä on noita kaljatölkkiaskarteluita sit riposteltu kaikille oleskelupaikoille ja pysyy hyttyset loitolla.

Mun oma mies vasta juo tölkkejä tyhjäksi , mut koitan innostaa sitä askartelemaan äitinsä kanssa...

Vierailija
32/69 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin et tää ketju oli vitsi, mut ei...

http://www.iltalehti.fi/muoti/2013062417186581_mu.shtml

Vierailija
33/69 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että. Jos mun mies tois mulle kaljatölkistä tehdyn tuulikellon, niin silmät liikutuksesta kosteina pistäisin sen parvekkeelle paraatipaikalle! Tuulikellon helinä olisi meidän rakkauden symboli, kaunista.

Vierailija
34/69 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohis: mutta yritin opettaa miestä kutomaan. Se siirteli yhtä silmukkaa puikolta toiselle ja luuli saaneensa jotain aikaisin.

Mutta kaljatölkeistä voisi tehdä marakasseja tai helistimiä tai jotain soittimia.

Vierailija
35/69 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajateltiin tossa kesäloman jälkeen alkaa suunnitteleen pihalle sellaista vähän kuin Sibelius-monumenttia tölkeistä.

Hirvee homma niissä tyhjissä tölkeissä, mutta vaiva kannattaa. Ei olla päätetty, tuleeko punainen, vai musta vai maalataanko sit hopeella.

Laitetaan erimittaisii tikkuja maahan ja pujotellaan tölkit niihin. Hirvee suunnittelu ja kaljaa menee. Mut hei, mitäs sitä ei tekis viihtyisän ja elecantin pihan eteen.

Vierailija
36/69 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13; aivan! Rytmimuna vetää miehen kuin miehen suun messingille.

Vierailija
38/69 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oookei 16, sä voitit. Onko nyt hyvä mieli? Kiva kun täällä tavismammat yrittää keksiä jotain virikettä miehelle, ihan kotikutoista ja vaatimatonta vaan, ja sitten joku pro tulee brassailemaan. Kyllä minä nyt mieleni pahoitin. :***(

Vierailija
39/69 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti: me ollaan askarreltu, tai siis oikeastaan mies on askarrellut oluttölkeistä lampun keittiöön. En todellakaan tajunnut otsikkoa vitsiksi vaan ajattelin kertoa meidän kokemuksen:D 

lamppu on vieläpä hieno! 

Vierailija
40/69 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 22:34"]

Oookei 16, sä voitit. Onko nyt hyvä mieli? Kiva kun täällä tavismammat yrittää keksiä jotain virikettä miehelle, ihan kotikutoista ja vaatimatonta vaan, ja sitten joku pro tulee brassailemaan. Kyllä minä nyt mieleni pahoitin. :***(

[/quote]

On. Kyllä mä näen miehen kanssa puuhastelun, ja sen askarteluharrastuksen tukemisen tärkeäksi sen kehitykselle. Mutta vapaasti voitte matkia, en tule kirjoittamaan täällä että joku heti kopioi mun hienoa sisustusta.

Kyllähän se joskus meinaa mennä vähän pitkälle tuo miehen harrastuneisuus, kun autotallissa kuluu useampi päivä. Mutta joskus sillä on kivoja kavereitakin askartelemassa, kun toisten vaimot eivät suostu harrastamaan miestensä kanssa, niin että mulla jää aikaa ihan itselle silloin.