Nuorena äidiksi??
Hei! Olisiko täällä ketään 17-19 vuotiaana raskaaksi tulleita?
Miten tulitte toimeen taloudellisesti ja muuten? Miten muut suhtautuivat asiaan, vanhemmat, muu perhe, kaverit?
Itse olen pian 18-vuotias, ja ollut kohta vuoden parisuhteessa.
Ennen parisuhdetta jo alkanut vauvakuume on äitynyt aivan kauheaksi.. ajattelen päivittäin, pärjättäisiinkö? Onnistuisiko? mitä muut ajattelisivat jos jättäisin koulun kesken näin loppuvaiheilla?
Lähin ystäväni on 34-vuotias, ja hänellä on jo 2 lasta. Hänen mielestään täytyisi kuunnella omaa sydäntään.. itse kun olen vähän sellainen, että haluan miellyttää muita. Sisäinen kello vain sanoo näin, että nyt olisi aika.
Olen myös miettinyt, jos lopettaisin pillerit nyt (aloittanut 15-vuotiaana) ja antaisin vain olla, jos käy niin niin sitten käy..
AUTTAKAAA TARVIN JUTTUKAVERIA!!!! :(
Ja sanon heti ihan alkuun, en kaipaa kommentteja "ymmärrätkö kuinka paljon lapsi tuo vastuuta" ja muita "ehei olethan itsekin vielä liian nuori".. KYLLÄ olenhan aika nuori, mutta se ei sitä meinaa, että minusta ei olisi äidiksi. Olen hiukan suurinta osaa ikäisistäni henkisesti vanhemman tasolla, olen jo nähnyt baarit (vaikka 18 vasta 3viikon päästä täytänkin) ja villin opiskelijaelämän..minua ei vaan kiinnosta lähteä kuin korkeintaan kerran 2kuukaudessa mihinkään...ei siis voi sanoa, että vielä AIKAA RYYPÄTÄ JA RELLESTÄÄ.. ENTÄ JOS OLEN ERILAINEN NUORI, JA EN SITÄ HALUA??? semmosta...
Kommentit (24)
Heh, kiva kuulla :P toivotaan et täälläki menis niin hyvin..
Minä sain esikoiseni muutamaa kuukautta ennen kun täytin 18. Opiskelin tuolloin ja jäi 1,5vuotta käymättä olin vuoden kotona lapsen kanssa ja sitten jatkoin loppuun. Aina olemme pärjänneet taloudellisesti jos on tiukkaa niin menot pitää suhteuttaa sen hetkisiin tuloihin. Ainahan ihmiset kauhistelee kun nuorena saa lapsia mutta se on vaan ihan fakta että me nuoret olemme kaikki erilaisia, jotkut nuoret ihmiset ovat vastuullisempia vanhempia kuin jotkut keski-ikäiset. Vanhempani ja isovanhempani ovat aina olleet tukenani ja lapseni on heille kyllä kultaakin kalliimpaa :)
Noniin :) niin mäkin olen ajatellut, että kyllä sitä aina jotenkin toimeen tulee.. kun osaa käyttää rahat oikein. Ärsyttää vaan kun AINA ihmisillä on se ajatus että ei nuori äiti osaa olla äiti.. eihän se nyt niin mene.
Kyllä munkin isä oli aluksi aika vähäsanainen tästä asiasta, mut oletan sen johtuneen siitä, että se pohti mun pärjäämistäni kun mulla oli aika villi teini-ikä.. mutta viimeistään raskaus on mut "rauhoittanut" ja isäni innostui vauvasta kunnolla, kun näki tytön ensi kertaa :)