Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset kissat tappavat noin miljoona eläintä kuukaudessa

Vierailija
24.03.2019 |

Miksi kissojen omistajat pitävät kissojaan vapaana antaen niiden kiduttaa ja tappaa mm. lintuja ja oravia? Ovatko nuo ihmiset sadisteja, jotka nauttivat nähdessään pienten eläinten hädän ja kärsimyksen vai muuten vain täysin kyvyttömiä tuntemaan empatiaa? En voi käsittää.

https://seura.fi/ilmiot/tiede-ja-luonto/tutkimus-selvitti-nain-paljon-v…

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

95 % uhreista on hiiriä, rottia ja myyriä.

Kissat tappaa tutkimusten mukaan keskimäärin

3,7 miljardia lintua vuodessa, pelkästään USAssa, miljardi on yhtäkuin tuhat miljoonaa.

Se luku on ihan hatusta vedetty. Voit laittaa tutkimukseen linkin, niin ammun sen tutkimuksen alas. 

Ei niita kissoja jenkeissakaan nyt monia satoja miljoonia ole. Vaikka lintuja on satoja ja satoja miljardeja, ja bakteereja taas miljoonia kertoja enemman.

Vierailija
122/122 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissaihmisille asia on ilmeisen vaikea ymmärtää. Suomessa on n 1,3 miljoonaa kissaa, jotka tappavat keskimäärin 40 pikkulintua vuosittain, 50 miljoonaa lintua.

Minulla itsellani on ollut tyttokissa, joka toi saaliinsa kotiin. Niihin saaliisiin kuului hyvin harvoin lintuja, paasiassa myyria. Eika 40 vastarakkia etenkaan. Eika siina ole mitaan pahaa, jos kissa ottaa linnun. Minka ihmeen vuoksi se ei saisi? Itse et elaisi 40 pikkulinnulla kuin hetken, syot itse lihaa paljon enemman. Mika ero siina on mita lihaa kukin sattuu syomaan.

Tyttokissa nyt tuo saaliinsa ylpeana kotiin, hyva ettei nyt sentaan keittion poydalle, tai kylla se toisi/olisi tuonut, jos vain antaisi luvan tai olisi antanut.......Mutta kun ei niin kiinnostanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla