Kutsu sukulaisen lapsettomiin häihin..
Miten olette järjestäneet lastenhoidon, kun sukulaiset, jotka lapsia ovat aina hoitaneet ovatkin siellä häissä? (isovanhemmat yms.) Eritoten te, joilla useampi lapsi.
Kommentit (15)
Vittu kun on vaikeeta, jää kotiin kuraperseiden kanssa tai palkkaa hoitaja, vai pitäiskö yhteiskunnan tulla apuun?
Meille tuli juuri kutsu lapsettomiin häihin, emme valitettavasti voi sitten mennä. On pienet lapset ja häät ovat monen sadan kilometrin päässä, emme halua jättää lapsia yöksi jonkun tuntemattoman palkatun hoitajan hoiviin. Sääli, mutta minkäs teet, toisaalta ymmärrän kyllä lapsettomat häät, mutta silti harmittaa kun emme pääse osallistumaan.
Ja sulla ei itellä yhtään leikkaa mistä voisi saada lastenhoitajan? No soitat tietenkin ähtärin eiläinpuistoon, jos sieltä tulisi par marakattia hoitamaan lapsianne.
Tänne tuli kaksi ketjua tästä. Toiseen tarkensin, että häät toisella puolella suomea ja tuolla paikkakunnalla ei asu tuttuja, jonka voisi palkata lastenhoitajaksi. Kaikki siellä asuvat tutut ovat sukulaisia, jotka kaikki menevät häihin. Ihan vierasta ihmistä en halua lapsille hoitajaksi palkata ja aika hankala saada mukaan ketään tuttua täältä meidän. Kun ei ole sitten ihan parin tunnin reissu kyseessä, kun ajettavia kilometrejä tulee 600km/suunta.
-ap-
Hotellihuone ja sinne mll:n hoitaja.
Tai teidän jomman kumman vanhemmat tai sisarukset. Sun kaverit tms.
Uusavuton jättää nyt ne häät suosiolla väliin.
miten olis vaikka lapset päiväksi Hoploppiin. Ota yhteyttä sun entisiin luokkakavereihin ja ihan taatusti joku tuntee jonkun, joka voi keikkaa tehdä. Jos ei ole tuttuja, kysy vaikka hääparilta jne jne, ihan taatusti onnistuu.
Mä en aina ymmärrä näitä kädettömiä äitejä. Miten on mahdollista että voi pukata maahan 8 lasta, mutta ei yksinkertaista asiaa osaa hoitaa ?
No, hääpari on tyytyväinen, ei noin tyhmiä vieraita edes haluakaan.
Me oltiin viime kesänä 300 km päässä häissä miehen kanssa kaksin. Mun hyvä ystävä tuli meille edellisenä iltana ja käytiin lasten kanssa läpi mitä tehdään ja ystävä lähti kotiin. Aamulla lähdettiin, lapset saivat nukkua niin pitkään kun halusivat ja kun heräsivät lähtivät rannalle ja olivat siellä päivän. Tulivat kotiin syömään ja iltapäivällä lähtivät vielä Hoploppiin. Kun tulivat takaisin, tilasivat pizzat ja sitten nukkumaan. Ystäväni nukahti olohuoneen sohvalle ja mieheni heitti hänet vielä kotiin, heräsi kun tultiin kotiin.
Maksettiin ystävälle 10 euroa tunti, enempää ei suostunut ottamaan ja tietenkin maksettiin kaikki kulut. Tein ruuat valmiiksi. Ja ystäväni sanoi tulee milloin tahansa uudestaan.
Tuntisiko joku siellä asuva sukulaisenne jonkun luotettavan aikuisen, jota voisitte pyytää hoitamaan? Monesti pienen mietinnän jälkeen löytyy joku tuttu, jolla on kokemusta ja halua.
Eihän tämä mikään optimiratkaisu ole. Lapsille tuntematon hoitaja hoitaa heitä vieraassa paikassa, mutta eivät lapset tästä mitään traumoja saa. Toisaalta voi olla lapsista hienoakin, jos suunnittelette jutun hyvin. Pienet yllärit ja lahjukset toimivat, jos lapset eivät ole ihan vauvaikäisiä.
Itsen muistan omasta lapsuudesta miten hauskaa oli kun vanhemmat lähtivät juhlimaan ja saatiin lastenvahti hoitamaan meitä(n.3 kertaa vuodessa). Saatiin silloin aina pienet paketit, jotka sai avata kun vanhemaat oli lähteneet (paketissa pieni lelu tai peli) ja hyvää syötävää iltapalaksi (esim. pitsaa ja jätskiä). Sitteen vielä lupa valvoa tavallista pidempään. Eli tämän kummempia lahjuksia ei tarvita, että vanhempien lähdöstä tulee odotettu tapahtuma ja asian muistaa vielä yli 20v päästäkin.
Siis eikö teillä ole ystäviä joita voisi pyytää??
mä olen itse tosi usein ystävilleni ilmaiseksi lapsenvahtina, itsellä kun on kaksi lasta niin pari ylimääräistä menee ihan helposti siinä sivussa ja kaikilla on kivaa.
sekä tämän vuoksi myös mulla on AINA lapsenvahtina kun jonnekhakkuualueen mennä ja vielä ilmainen. Niin mestä vastaa kun sinne huudetaan:)
jos mun sukulaisen juhlat anoppini hoitaa ja toisinpäin
Oletteko miehen kanssa sukua keskenänne vai miksi sekä sinun vanhempasi että miehesi vanhemmat ovat menossa samoihin häihin?
Me on viety asuntoauto lähelle hääpaikkaa, sinne lapset ja mun paras kaveri hoitajaksi. Ihan ei hääpaikan pihaan sentään mennä, mutta sen verran lähelle, että voi käydä varmistamassa, että kaikki OK.
Ystävät? Toisen puolen sukulaiset?
Jos ei muu onnistu, niin vaan se, jonka sukulaisesta on kyse, menee ja toinen jää kotiin lasten kanssa. Avioliitto ei tarkoita sitä, että muututaan siamilaisiksi kaksosiksi ja tuskin siellä ilman puolisoa tylsää tai yksinäistä tulee jos kerran kyse on sukulaisen häistä, joissa siis vieraista suuri osa omaa sukua ja perhettä.
lapsiperheiden kanssa on kurja juhlia kun ei voi koskaan puhua aikuisten juttuja, aina täytyy olla niin fiksusti ettei lapset vaan kuule mitään tuhmaa. en ole ollut missään sukujuhlissa 20 vuoteen missä olis voinnut puhua ihan normaalisti, niin ärsyttävää, en viitti edes mennä niihin lastenjuhliin enään. olisi hienoa tosiaan päästä tuollaisiin aikuisten häihin, mulla ei valitettavasti ole muita ideoita kuin palkata lastenhoitaja kotiin.