Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on valkosoluarvo eli leukosyytit liian korkealla.

Vierailija
08.04.2013 |

Tänään sain verikokeiden tulokset (työterveystarkastus).

Arvo oli melkein 12, kun viitearvot on  3,4–8,2 E9/l. Nyt olen ihan paniikissa kun pelkään että mulla on syöpä, leukemia tms!

Uusinta verikoe on 3 viikon päästä.

Pelottaa oikeesti!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma ja allergiat voivat nostaa myös.. Minulle on ainaskin niin sanottu.. 

Vierailija
2/31 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitään, mutta eikös ne olisi ottaneet valkosolujen erittelyn heti, jos leukemiaa tai muuta pahaa veritautia olisi epäilty. Eli ei oltaisi vaan tyydytty uusimaan tuo tavallinen valkosoluarvo, vaan tehty heti erittely. En siis tosiaan mitään tiedä asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata pelätä, vaikka kannattaakin kontrolloida arvo. On varmaan tuhat eri syytä, miksi valkosolut voivat olla lievästi koholla! Esimerkiksi liikunta nostaa arvoa joksikin aikaa. Ehkä kiirehdit labraan ja sait vähän hikeä pintaan? Tai tupakoitko, sekin saattaa hyvin nostaa arvon tuonne 12 tuntumaan.

Vierailija
4/31 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on NIIN pieni korotus, että ei ole mikän hätä. Sinulla saattaa olla joku pieni tulehdus jossain, mutta huomaisit kyllä jos olisit oikeasti sairas. 

Vierailija
5/31 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on leukkarit aina koholla, olleet jo nuoruudesta asti. Perusterve olen, fysiikaltani itseasiassa keskiarvoa kestävämpi.

Vierailija
6/31 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ollut joku tulehdus, flunssa? Itselläni on leukkarit aina koholla, 8-9. Se on kai mulle ihan normaali arvo, yksilöllistähän se on.

Älä nyt heti pahinta pelkää, koita rauhoittua.

Vierailija
7/31 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten tunnen itseni terveeksi, mutta selän nivelrikko aika ajoin kipuilee. Joskin nyt on ollut kuukausia hyvä tilanne. Flunssaa tms ei ole ollut aikoihin. ap

Vierailija
8/31 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea arvo ainakin on 16,6. Niin mulle sanottiin. Mulla tulkittiin sen johtuvan kovasta kiputilasta.

Vierailija
9/31 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea arvo ainakin on 16,6. Niin mulle sanottiin. Mulla tulkittiin sen johtuvan kovasta kiputilasta.

Vierailija
10/31 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on leukkarit aina tuon verran. Eikä sitä ole sen suuremmin tutkittu. Parikymmentä vuotta ollut ja vielä olen hengissä.

Vierailija
11/31 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää! Luen just veritauteja (opiskelen lääketieteellisessä) ja voin referoida sinulle hieman tätä Veritaudit-kirjaa koholla olevien korkeiden valkosoluarvojen syiden kohdalta:

-fyysinen rasitus voi nostaa arvoa jopa tasolle 30 x 10^9/l (kun sinulla ei ollut edes 12)

-psyykkiset ja tunnekokemukset, kuten stressi, kipu, pelko, viha ja ilo, voivat hieman lisätä valkosolujen määrää

-pahoinvointi voi nostaa arvoa

-ateriointi nostaa

-tupakointi voi nostaa valkosoluarvoa n. 20%:lla

-raskaus voi nostaa noin tasolle 15 x 10^9/l

-tietysti myös infektiot, tulehdukset jne voivat nostaa.

Vaarattomia syitä on siis hyvin paljon enkä sinuna stressaisi asiasta ollenkaan! Luultavasti arvo on kontrollissa matalampi ja vaikkei olisikaan, on siltikin epätodennäköistä, että tuollainen lievä koholla olo johtuisi leukemiasta.

Vierailija
12/31 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis en luetellut tuossa ollenkaan kaikkia syitä, joitakin esimerkkejä vain :) joten älä huolestu silloinkaan, jos mikään noista ei sopinut sinuun.

11

Vierailija
13/31 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas liian matalat 2,3. Mulle tulee herkästi mustelmia, mutta en kyllä ymmärrä mistä voi johtua nuo arvot.

Vierailija
14/31 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos googletat, niin huomaat että syövissä ne arvot ovat todella paljon korkeampia. Minulla nousi leukosyytit nopeasti 18:sta ja crp:t oli yli 100. Silti vaikka lääkärit suhtautuivat vakavasti, niin minä ainakin rauhoituin, kun kaivoin hitusen tietoa. Nuo minunkaan arvoni eivät olleet niin pahoja, isompi ongelma taisi kuitenkin olla siihen liittyvät selittämättömät vatsakivut.

Vierailija
15/31 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Espanjassa normaali Leukosyytti arvot ovat 3,5-11!!! Eli luulisi ettei syytä huoleen.

Vierailija
16/31 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nousi leukosyytit ja trombosyytit ja kolesteroliarvotkin kohosivat, sitä ennen verenpaine oli huippulukemissa. Maksa-arvot myös koholla. Ym.ym. Palelua ja kaikenlaisia vaivoja. Syykin siihen selvisi: kilpirauhasen vajaatoiminta. Äidillä samanlaisia arvoja, ei vaan usko että hänellä on myös se. Nukkuu päivälläkin eikä jaksa mitään. Kilpirauhasen vajaatoiminta on perinnöllinen sairaus.

Vierailija
17/31 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin muutama viikko sitten sairaalaan ja diagnoosiksi sain tia-kohtauksen jonka kanssa yhtä aikaa iski raju migreeni. Viikon pötköttelin sairaalassa. Tulehdusarvot oli 13, ja leukkarit 18.3 kun sairaalasta pois pääsin. Nyt olen käynyt verikokeissa kerran viikkoon ja nyt 3 viikkoa sairaalassa olon jälkeen leukkarit ovat 20.3. Tulehdus arvot on 8. Paperit lähti sisätautien lääkärin tutkittavaksi. Hassua sinänsä etten tunne oloani mitenkään kipeäksi, ehkä vähän väsyttää. Mikäköhän vois olla? Eipä täältä vauva.fistä mitään oikeaa diagnoosia voi saada, mutta vähän huolestuttaa. Ei kellään olisi ollut samoja oireita koskaan?

Ja tosiaan olen vasta 21v vuotias nuori nainen enkä edes tupakoi. Alkoholia käytän noin kerran 2kuukaudessa.

Vierailija
18/31 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne vajaa vuosi sitten. En jaksanut mennä uusintakokeisiin ja vielä tässä porskutellaan. Ei kannata stressata

Vierailija
19/31 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 onpa sulla kumma. Pää varmaankin kuvattiin, kun tiasta puhuttiin. (Sehän ei kuvissa näy.

Vierailija
20/31 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomatkaa, että.aloitus on vanha. Huomatkaa toki myös, että.jitkut on laittanu kiintoisia uusiakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä