Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen "pitäisi" maksaa minun matkani?

Vierailija
08.04.2013 |

Appi täyttää 60v tänä syksynä, ja on suunnitellut matkaa. Hänellä on kolme lasta ja on luvannut maksaa jokaisen lapsensa ja lapsenlapsensa (3kpl) matkan. Minun ja vävyn pitää maksaa itse, miehen toisella siskolla ei ole puolisoa. 

Vävy on töissä ja pystyy maksamaan helposti oman osansa, minä olen työtön. En usko että pääsen matkaan koska miehellänikään ei ole hirveästi ylimääräistä. Onko tämä sitten reilua? Tuntuu vähän suunnitellulta jutulta. Joku halpishotelli halpislennolla jonnekin halpaan etelänkohteeseen onnistuisi meiltä, mutta minä tuskin saan vaikuttaa hotellivalintaan.

Eli meiltä matkaan lähteen mies ja lapset. Minä jään kotiin. Toivon toki että saan töitä ennen tuota, mutta saanko sitten lomaa? 

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kehtaisi ottaa vastaan appivanhemmilta etelänmatkaa, eläkeläisiä ja kaikki..

Itse maksaisin tietysti . Sinun kohdallasi mies saa raottaa kukkaroa jos olet varaton. Koittakaa säästää tai ottakaa lomaluotto, se ei ole mahdoton yhden hengen matkaa ajatellen.

Muuten miehesi lähtee lapsien kanssa, tietysti, kyseessä on hänen isänsä ja lasten isoisä.

Vierailija
22/102 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap haluaa lähteä niin kyllä ap:n kuuluu matkansa maksaa. On se nyt ihmeellistä, että jos joku haluaa lapsilleen jotakin antaa, niin miniät ja vävyt on kerjuulla tyyliin: mulle kans, kun meidän ydinperheen napanuora, varsinkin aviopulosoiden välillä on niin tiukka, ettei sitä edes verisiteet saa sotkea!

Mun mielestä ap:n vuodatus jo sinänsä on ala-arvoista teinin puhetta.

Ole aikuinen ja lähde vaikka viikonlopuksi Pariisiin tai nauti yksinolosta, jos et pääse mukaan. Vai mitäs mieltä olet, pitäisikö sinun isäsi maksaa miehesi matkat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ilkeilyä on tosiasioissa? Kukaan ei ole velvollinen maksamaan sun matkaasi. No ehkä miehes voisi osallistua kustannuksiin.

Vierailija
24/102 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kädestä suuhun ihmiset oikein elää...

Vierailija
25/102 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä miehesi on?

Miltä sinusta tuntuisi sitten lähteä tuolle matkalle, jos maksat itsesi? Onko sulla kivaa siellä?

Eikö tule tunne, ettei sua sinne haluttu ollenkaan?

Vierailija
26/102 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 18:43"]

Kuinka kädestä suuhun ihmiset oikein elää...

[/quote]

No yllättäen ihmiset, joilla on pienet tulot, eivät juuri saa pantua juurikaan säästöön, ja jos rahasta on tiukkaa, niin tuskin niitä säästöjäkään ensimmäiseksi just matkusteluun käytetään.

Suomessakin on elintaso jo liian korkea, kun "kaikilla" muka on varaa matkustella ja ostaa ihan mitä haluaa. Maapallon tulevaisuuden kannalta aika paska juttu.

Vierailija
27/102 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä miehesi on tästä kaikesta? Lähtisikö ihan tyytyväisenä matkaan lasten kanssa ilman sinua? 

Me oltiin kerran matkalla, jonka maksoivat anoppi ja appi kaikille lapsille JA puolisoille. Miehen perheessä ei koskaan ole tehty tuollaista jaottelua, että vain ne omat lapset ja lapsenlapset kuuluvat perheeseen. Kun luen tällaista, huomaan taas miten kiitollinen saa olla näistä omista sukulaisista, ts. miehen. 

Vierailija
28/102 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaus kysymykseen kuuluu...sinun matkasi tulisi tulla teidän pussista...eli jos sinulla ei ole varaa niin miehesi maksaa. Tietysti jos sitten on niin ettei teillä ole varaa maksaa  yhdenkään henkilön matkaa, niin lähetä ihmeessä muu perhe matkalle.  Vaikka toki varmasti sinustakin oliis kiva päästä matkaan niin onhan siin kotiin jäämisessäkin se hyvä puoli, että voisit viettää ihan rauhallisen yksinäisen viikon itseksesi.

Se nyt olisi tylsin vaihtoehto että oman rahapulanne vuoksi peruisitte ilmaisen matkan myös lapsilta...

Vierailija
29/102 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole kerinneet vielä asiasta paljoa jutella. Kertoivat matkasta viikonloppuna. 

En oikeasti ymmärrä miten saatte minut kuulostamaan noin kauhealta. Laitoin otsikkoonkin että kenen "pitäisi" maksaa... tästä nyt vain tuli paha mieli, kun ei ole mahdollisuuksia samalla tavalla kuin muilla. Aina olen ollut pienituloinen, vanhempanikin ovat joten en osaa edes ajatella, että olisi sellainen tilanne että minun vanhempani miettisivät koko perheen etelänlomia. 

Minä olen paljon tehnyt pätkätöitä, maksamme lainaa pois. Elämme muuten ihan säästeliäästi, lapset on 2 ja 4v joten heitä ei voi laittaa matkaan ilman meitä. 

Vierailija
30/102 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Tosi omituista, että sinun ja muiden puolisoiden matkaa ei makseta. Jos on rahasta kiinni heillä, niin luulisi, että olisivat sitten valinneet jonkun halvemman kohteen, että kaikki pääsevät mukaan.  

Vierailija
31/102 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa ymmärtää, että lapset ja lapsenlapset ovat verisukua, heidän puolisonsa eivät. Meillä on ihan tavallista, että isäni maksaa minun ja siskoni ja siskoni lapsen matkat, ei meidän puolisoittemme. Mieheni on minun perhettäni, ei ole koskaan ollut isäni perhettä. Eikä isäni ole koskaan maksanut puolisonsa (äitipuolen) lasten reissuja minnekään edes silloin, kun olimme pieniä. Eikä äitipuoli olettanut, että hänen exänsä olisi vienyt minut ja siskoni Tukholmaan, vaikka äitipuolen lapset isänsä kanssa sinne menivät.

Olet puoliso miehellesi, et appiukon tytär.

Vierailija
32/102 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestäsi minä tässä ihmettelen. Oikeastiko se olisi lähdössä ja vilkuttaisi vain sinulle kun sinulla ei ole varaa? Yhteiseti perheenne on pienituloinen etkä vain sinä ja tällaiset päätökset teette tottakai yhdessä. Jos sinusta tuntuu pahalta jäädä rannalle ei perheesikään varmasti halua matkustaa, tai jos haluaa, niin sitten te kerta kaikkiaan revitte ne sinun matkarahasi jostakin.

Vierailija
33/102 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap.n ja hänen miehensä tulisi maksaa itse ap:n matka. Jos ei ole varaa niin sitten ap jää pois reissusta ja antaa miehelleen ja lapsilleen mahdollisuuden nauttia papan/ vaarin synttäreistä ja kunnioittaa papan/vaarin syntymäpäiviä läsnäolollaan.

Meillä oli vastaava tilanne kun olin vielä hoitovapaalla. Mulle ei tullut mieleenikään vaatia miestäni tai lapsiani jämään pois reissusta kun heille on sellaiseen tarjottu mahdollisuus. Ja kotiin jääminen  ottikin päähän. Olin iloinen heidän puolestaan. Yritin pitää myös suuni soukemmalla lasteni kuullen, ettei heidän tarvitse harmitella minun kotiin jäämistäni.

Kerrottiin sitten mieheni kanssa appivanhemmilleni rehellisesti, että rahatilanteemme ei tällä hetkellä anna myöden minun matkustaa mukana. Mieheni kysyi vanhemmiltaan rahaa meille lainaksi. Saatiin rahat, tehtiin velkakirja ja päästiin kaikki reissuun. Kivaa oli.

Onneksi appivanhemmat maksoivat kaikkien ruoat aina kun oltiin yhdessä syömässä, eli joka päivä 1 ateria. Mieheni vielä vannotteli minulle, ettet sitten kysy paljonko olen ruuista velkaa. Vanhemmat pyytävät kyllä rahaa jos kokoevat, että olen heille aterioista jotain velkaa. Minua sellainen vieraanvaraisuus vähän nolotti, mutta eipä he pyytäneet mieheni veljen vaimoltakaan mitään ruuista. Se vähän helpotti tuskaani.

Maksoimme velan sitten pois suunnitellun mukaisesti kun palasin takaisin töihin.

Vierailija
34/102 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti appivanhempasi ajattelevat, että heidän lapsillaan ei ole omaa perhettä. Puhuvatko kenties miehellesi tyyliin "milloin tulet kotiin" kun tarkoittavat, että milloin miehesi menee kylään heille? Anoppini harrasti tätä jonkun aikaa, mieheni aina vastasi, että hän on jo kotona, kun tarkoitti siis että oli kotonaan, meidän asunnossa. Sitten anoppi vihdoin tajusi. Joo, ihan meni nyt asian vierestä mutta pointti on siis se, että appivanhempiesi perheeseen kaiketi edelleen kuuluu omat lapset ja sitten on tulla tupsahtanut niitä lapsenlapsia, joidenkin puolisoiden kanssa, joista ei nyt niin väliä. 

Vierailija
35/102 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä meillä maksamme myös miniän loman siinä kuin omien lastenkin jos haluamme että tulevat mukaan (maksoimme viimeksi tammikuussa). Ja miniälläkin kuitenkin hyvä palkka.

Perhe on perhe, jokainen siinä eikä vain osa.

Vierailija
36/102 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apella on outo ajatusmaailma, ettei lasten puolisot olisi perhettä. Törkeetä mun mielestä noin rajata ulkopuolelle.

Hän olisi voinut hoitaa asian hienotunteisemmin, että hän maksaisi esim koko perheen reissun puoliksi ja te puolet! yms.

Kun ei tykätä, niin ei tupata. Mä jäisin kotiin nauttimaan olostani. En todellakaan maksaisi reissusta, johon mua ei edes haluta.

Vierailija
37/102 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 19:05"]

Miestäsi minä tässä ihmettelen. Oikeastiko se olisi lähdössä ja vilkuttaisi vain sinulle kun sinulla ei ole varaa? Yhteiseti perheenne on pienituloinen etkä vain sinä ja tällaiset päätökset teette tottakai yhdessä. Jos sinusta tuntuu pahalta jäädä rannalle ei perheesikään varmasti halua matkustaa, tai jos haluaa, niin sitten te kerta kaikkiaan revitte ne sinun matkarahasi jostakin.

[/quote]

Onko ap niin läheisriippuvainen, että kulkee miehen kanssa kuin apita ja peppu? Jos ap:ta ei ole kutsuttu mukaan, ei mieskään voi mennä? Ei edes oman isänsä synttäreille?

Tuo reissu maksaa muutaman satasen, mutta sekin on liikaa säästettäväksi. Täytyy sanoa, että jos mieheni kieltäytyisi lähtemästä isänsä juhliin, koska minä en pääse mukaan, nin halveksisin miestäni hänen ämmämäisyydestään!

Vierailija
38/102 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

33:lla on hyvä systeemi. Sopisi ehkä ap:llekin.

Vierailija
39/102 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökeröä toimintaa. Appi järjestäköön sellaiset juhlat että kaikki voivat osallistua taloudelliseen tilanteeseen katsomatta, tässä tapauksessa olisi sopivaa maksaa myös sinun ja vävyn matkat. Tyhjätasku tuskin on jos yleensäkin tuollaista matkaa suunnittelee.

Toivottavasti tämä on provo.

Vierailija
40/102 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minusta on vähän kummallista, että appiukko maksaa omana syntymäpäivänään aikuisten lastensa matkan.

Jos sitten maksaakin, minusta on omitusta, ettei omien lasten perhettä kohdella yhtenä yksikkönä, vaikkapa niin, että appiukko tarjoutuisi maksamaan puolet kunkin perheen kuluista. Tuntuu jonkinlaiselta vallankäytöltä, että yksittäisiä ihmisiä perhekokonaisuudesta jätetään tällä tavalla ulkopuolisiksi. Ei ihan ensimmäisenä tule mikään lämminhenkinen perheyhteisö mieleen tästä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi