Ylipainoinen lapsi on tosi nirso ja laiheliini kaikkiruokainen. Hassua.
Miten se voi noin mennä? Meillä tytär rakastaa oliiveja, juustoja, rapuja, kasviksia, maistelee mielellään uusia makuja ja syö reippaasti niin hoidossa. Kuin kotona. hän on normaalipainoinen tai vähän laihan puoleinenkin. Serkkutyttö ei maista mitään uusia makuja, ravintolassa jättää syömättä kun muusi on eri makuista kuin kotona tms. Ruokavalio on aika makkara-ranskanleipä-hese-painotteinen. No, sehän se syy varmasti selvään ylipainoon on.
Kommentit (7)
Hassua tosiaan naureskella lapsen painolle, näillä mennään! On se teidän tyttö niin paljon parempi, voi että.
Ja hei, mieti tätä, miten hassua on:
Mä sain lapsena vain terveellistä ruokaa, säännösteltyinä annoksina tiettyinä kellonaikoina. Olin silloin jo punkero. Miten voi olla? Tosi hassua!
(Arvaa mikä laardi oon nykyään?)
No mutta niin se yleensä menee että lapsi jolla on ylipainoa on vääränlaisten ruokatottumusten uhri. On tottunut ns. einesruuan makuun niin ettei mikään muu enää kelpaa.
Mun lapset myös normaalipainoisia ja erittäin kaikkiruokaisia (saavat kehuja hoidosta, koulusta ja kyläpaikoista)
Minä olin lapsena kaikkiruokainen. Meillä piti syödä se, minkä otti. Olin ylipainoinen.
Molemmat lapseni ovat kaikkiruokaisia ja syövät niin hampurlaisia kuin katkarapujakin. Ei ole pakko syödä kaikkea lautaselta. Eivät ole ylipainoisia.
Ehkä voisit löytää jonkin muun tekijän selittämään ylipainoa kuin nirsoilu tai kaikkiruokaisuus.
Minusta se suurin syy lihavuuteen on liikkumattomuus. Ainakin omassa kehossa näkyy kun elämänvaihe on että syö enempi kuin kuluttaa niin lihoo ja toisinpäin. Lapseni liikkuu paljon ja hänellä on kauniit lihakset.
Kokki
Vaikka moni väittää ettei aineenvaihdunta ja geenit vaikuta painoon niin ainakin meillä vaikuttaa.
Molemmat lapset ovat kaikkiruokaisia ja syövät hyvin.
Meillä syödään kotiruokaa, kouluruokaa, eineksiä, pikahömppäruokaa ja " juhlaruokaa".
Kaikenlisäksi lapset syövät joka päivä herkkuja kuten pullaa, keksiä, vanukkaita ja jätskiä.
Viikonloppuisin vedetään vielä karkkia, limsaa ja shipsejä.
Ja molemmat lapset (nyt jo teinejä) ovat aina olleet hoikkia...jopa vähän alipainoisia.
Ja hassua on se että täällä vertailet omaa tyttöäsi ja tytön serkkua. Voi voi. Hihihihi.