Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain selville että tapailemani mies ei ole kutsunut kotiinsa koska asuu yhdessä vanhempiensa kanssa

Vierailija
24.03.2019 |

Olisitteko enää kiinnostuneita miehestä tämän jälkeen? Mies on tienannut paljon ja ostanut yhteisen talon, jossa asuu vanhempiensa, siskonsa ja isovanhempiensa kanssa.

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta monien aisasta vaahtoaminen ketjussa kuulostaa huvittavalta. Kyllä suomessakin asutaan välillä isommilla porukoilla.

Synnyin perheeseen jossa vanhempieni rakentamassa talossa asui silloin vanhempani, kolme isoveljeäni, isosiskoni, isäni vanhemmat ja isäni sisko. Alkuun kaikilla yhteinen keittiö jne. Myöhemmin erotettiin osasta taloa tädille ja isovanhemmille oma osa jonne tehtiin heille keittiöt ym.

ollessani teiniikäinen tuossa talossa asui vanhempani, neljä isosisarustani ja kahden isoveljeni tyttökaverit.

Kieltämättä ei tuo isolla porukalla asuminen aina ole niin ihanaa mutta toisaalta kyllä käytännöllistä.

Itse asun ihan ydinperheessä mutta jo taloa suunniteltaessa huomioitiin että anoppi saattaa muuttaa jossakin kohden meille asumaan jos ei enää pärjää omassa talossaan.

Vierailija
42/144 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä nigerianprinssi tai joku sulttaani? :D koko suku asuu palatsissa, sisaruksilla yhteisiä bisneksiä, ja vältellään skandaaleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen koti on? Voihan se olla useamman asunnon koti. Itse olen ollut vieraisilla italialaisessa kodissa, omakotitalossa, jossa oli asunto keittiöineen ja pesutiloineen jokaisessa kolmessa kerroksessa.

Vierailija
44/144 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö äitimuori siellä sapuskat koko perheelle? Jos tekee, niin kyllä sinä tiedät mihin rooliin sinä joudut jos muutatte yhteen. Ja meinaatteko nyt sitten oleilla vain sinun luonasi tästä eteenpäin?

Miehen äiti on hyvä tekemään ruokaa, olen päässyt maistelemaan hänen tekemiään ruokia. Äiti kokkaa joskus mutta mies tekee myös itse ruokaa. Tässä perheessä en joudu orjaksi keittiöön. Odotan mieheltä kutsua käymään hänen luonaan, kun on luvannut esitellä kotinsa ja perheensä minulle.

Siis mies on tuonut sinulle äitinsä tekemää ruokaa?

Vierailija
45/144 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ristiriitaista tarinaa. Mies ei voi viedä kotiinsa, koska asuu vanhempiensa kanssa, mutta kuitenkin palatsissa on useita asuntoja. Ap. syyttää suomalaisia lapsuuden perheen ja vanhempiensa hylkäämisestä, mutta kuitenkin on mennyt ulkomaille hyläten vanhempansa. Mies ei halua esitellä naista perheelleen, mutta ap. on kuitenkin syönyt hänen äitinsä valmistamaa ruokaa. Nainen ei ole tavannut miehen perhettä, mutta tietää kuitenkin, ettei hän joudu passaamaan miestä ja perhettä. Mies on asemassa, että seurustelu ulkomaalaisen kanssa voi aiheuttaa skandaalin. Aika hyvä tarina.

Jos on totta, niin mies on joko varattu tai ei muusta syystä halua esitellä sinua julkisesti eli olet se salainen valkipano nyt ja ilmeisesti jatkossakin.

Vierailija
46/144 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu itse ostamassaan talossa, eikä kyse ole mistään vanhemmilla loisimisesta, niin en heti heittäisi pyyhettä kehään. Erilaista toki näin Suomessa, yleisempää sitten jossain toisessa kulttuurissa. Miten arki siellä muuten pyörii? Itse en näkisi pahana asiana. Tietysti sitten jos teidän juttu etenee, niin onko mies halukas perustamaan yhteisen oman perheen uuden katon alla? Mutta kuten sanoin, avoimin mielin vaan tunnustelet miten heidän elämä siellä muuten soljuu.

Toi loisimisen konnotaatio on vähän harhaanjohtava. Ei meistä kukaan voi suoraan sanoa miksi joku asuisi vanhempiensa luona aikuisenakin. On kuitenkin niitäkin tapauksia, joissa oma vanhempi voi olla sairas ja jatkuvaa hoitoa vailla. Suomessa usein järjestetään kyllä ulkopuolista ammattitaitoista hoitoa, mutta kyllä niitäkin on, jotka mieluiten itse hoitaa vanhempiaan kun vielä voi ja osaa. Henkilökohtaisesti itse yrittäisin ensin ottaa selville miksi sellaisen järjestelyn on tehnyt ylipäätänsä, voi kertoa ihmisestä paljonkin.

Vierailija
47/144 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme peräkammarin uuvatti

Vierailija
48/144 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole suomalainen, niin aika monissa muissa kulttuureissa on ihan normaalia, että asutaan yhdessä.  miksi miehen pitäisi asua yksin, kun voi asua yhdessä ja on aina seuraa. tulee säästöäkin, vs kun asuu yksin ja pahimmillaan erakoituu. 

varmasti voi keksiä uuden ratkaisun kun olette naimisissa, silloin ihan ok jo muuttaa erilleen. ehkä sinun pitäisi kertoa ja jutella kulttuurieroista ja mitä ajattelet niistä. 

Vierailija
49/144 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on jotenkin vaikea ottaa vakavasti ihmistä, joka kysyy keskustelupalstalla, et hei pitäiskö mun dumpata toi...tulee ihan mieleen 15-vuotiaat...

Mieskin voisi siis ajatella, että: sain selville, että tapailemani nainen kysyy parisuhdeneuvoja vauva-palstalla, kannattaakohan tätä jatkaa...

Et nyt oikein hoksannut pointtia, joka oli miehen mahdollinen epäitsenäisyys. Vanhemmissa roikkuminen ennustaa huonoa parisuhteelle.

Neuvon tai mielipiteen kysyminen on hyvä asia.

Vierailija
50/144 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo mies kovin hyvä saalis ole, jos kylkiäisenä tulee samassa huushollissa asuvat appivanhemmat.

Eikä ole tosissaan, kun ei sua OMAAN KOTIINSA näytille vie.

Ettei siellä asuisi miehen nykyinen vaimokin, onko varma?

Vierailija
51/144 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostus loppuisi. On sitä tapahtunut pienemmistäkin syistä noin tapailuvaiheessa. Ja kun ikää on päälle 40v ja kokemustakin jonkin verran niin en jaksaisi tuohon lähteä. Pehekeskeisyyttä arvostan kyllä, mutta jotain rajaa!

Miksi et jaksaisi lähteä? Mitä perhekeskeisyys on sinulle? Ai sitä, että juhannus ja joulu vietetään kerran vuodessa pakosta naamat irvessä mykkäkoulua ylläpitäen suvun kesken? Perheestä riippumatta, mutta täällä perhe ja suku on tiiviimpi yksikkö ja vanhempia ihmisiä arvostetaan.

Vierailija
52/144 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vanhempien ja isovanhempien kanssa yhdessä asuminen on vielä pientä.

Mutta se, että seurustelu ulkomaalaisen kanssa on automaattisesti SKANDAALI.

Haluaisitko ap kertoa, missä maassa on näin vuonna 2019?

Vierailija
53/144 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kun otat ihan vaan suomalaisen miehen itsellesi. Täällä kun on ihan yleistä ettei sukulaisiin liiemmin pidetä yhteyttä, vanhemmat elelee issekseen, siirtyvät sitten sujuvasti hoitokotiin jossa ei tarvi vierailla, lapset itsenäistyvät jo 7 vuotiaina jne niin pääset sinäkin vähemmällä päänvaivalla ja voit keskittyä kirjoittelemaan vauva palstalta neuvoja että mitä tehdä kun mies ei pidä mitään yhteyttä sukulaisiin..

Vierailija
54/144 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä hyvä. Skandaaleja ja bisneksiä ja mammanpoika, joka pitkin hampain on nyt esittelemässä vanhemmilleen.

Vierailija
55/144 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, ettei tuo suhteen jatkuminen edes ole sinun ongelmasi, vaan siitä voi päättää miehen äiti.

Vanhemmilla on täällä sananvaltaa ja äidillä on mielipiteensä, mutta sydän on toisinaan eri mieltä. Minun ei tarvitse huolehtia imagon puhdistamisesta, koska olen jo valmiiksi kunnollinen. Kulttuurillisia taustoja en voi muuttaa, mutta osaan kielen ja kulttuuri arvoineen on lähellä sydäntäni. Katsotaan nyt ensin tapaaminen miehen perheen kanssa, miten äiti reagoi ja mietitään sitten miten jatketaan suhteen rakentamista.

Vierailija
56/144 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asut eri kulttuurissa ja haluat asua edelleenkin? Miksi kyselet meiltä, jotka ovat aina asuneet vain Suomessa? Eihän me tajuta mitään tuosta kulttuurista vaan peilataan sitä Suomen olosuhteisiin.

Mistä tiedät, että mies on itse talon rahoittanut? Hän on sanonut niin?

Mikä on isovanhempien terveys nyt? Joskus noi vanhuuden sairaudet periytyvät lapsille eli sinä kohtaat miehen vanhempien "höppänyydet" aikanaan, jos jatkat.

Muuten hyvää jatkoa!

Asun ja haluan asua edelleen eri kulttuurissa. Mies on itse rahoittanut talonsa, olen nähnyt kauppakirjat ja mies on niin itse sanonut. Miehen koko perhe vanhempia ja isovanhempia myöten ovat kaikki hyväkuntoisia ja terveitä. Odotan jännityksellä, että minut esitellään perheelle ja pääsen juttelemaan heille.

Vierailija
57/144 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies salailee ja piilottelee. Oletko varma, ettei hän ole naimisissa?

Älä nyt liikaa innostu luomaan uusia juonikäänteitä Salattuihin elämiin. Miehellä on tietty julkikuva, mutta tuskin itsekään huutelet kaduilla yksityisasioitasi. Mies ei ole naimisissa eikä hänellä ole vaimoa, avioliitosta ei ole merkintää perherekisterissä eikä ole sormusta sormessa.

Vierailija
58/144 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä pikkukylän mafioson pauloihin ap on joutunut, kun tavata pitää ulkomailla asti, ettei miehelle tule skandaalia?! Vai onko ukko varattu...

Voi voi, kuulostaa hurjalta, mutta joudut nyt pettymään koska mies ei ole pikkukylästä eikä kuulu mafiaan. Mies on sen verran varattu, koska on sitoutunut minuun ja ulkomailla kävimme kun molemmilla oli sinne työmatka jonka aikana tapasimme toisemme ja vietimme laatuaikaa yhdessä. En tiedä miten hoidatte tapailut ja parisuhteen Suomessa vai hoidatteko lainkaan.

Vierailija
59/144 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä nigerianprinssi tai joku sulttaani? :D koko suku asuu palatsissa, sisaruksilla yhteisiä bisneksiä, ja vältellään skandaaleita.

:D Mies on ulkomaalainen, mutta ei ole kotoisin Nigeriasta (ei ole tumma) eikä ole sulttaani (ei ole muslimi) eikä asu palatsissa vaan isossa talossa, omassa kodissaan perheensä kanssa.

Vierailija
60/144 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen koti on? Voihan se olla useamman asunnon koti. Itse olen ollut vieraisilla italialaisessa kodissa, omakotitalossa, jossa oli asunto keittiöineen ja pesutiloineen jokaisessa kolmessa kerroksessa.

En ole käynyt sisällä, mutta kuvia olen nähnyt ja pihalla odottanut. Talo on moderni ja hieno omakotitalo, joka on rakennettu paikallisen kulttuurin mukaan. Ei ole mikään tyypillinen suomalainen omakotitalo keittiöllä ja neljällä makkarilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi