Sain selville että tapailemani mies ei ole kutsunut kotiinsa koska asuu yhdessä vanhempiensa kanssa
Olisitteko enää kiinnostuneita miehestä tämän jälkeen? Mies on tienannut paljon ja ostanut yhteisen talon, jossa asuu vanhempiensa, siskonsa ja isovanhempiensa kanssa.
Kommentit (144)
Tämä on varmaan kulttuurierollinen asia? Jos olisit paikallinen, et ehkä pitäisi asiaa edes erikoisena. Suomessa arvostetaan itsenäisyyttä, mutta monissa maissa pidetään surullisena, että perheet ja sukulaiset eivät ole enemmän tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
"Sait selville?"
Mies ei siis kertonut itse? Kuinka kauan tätä tapailua on jatkunut? Miksi arvelet, että mies ei kertonut sinulle asiaa heti?
Missä te olette tapailleet, aina sinun luonasi?
Onko mies toiminut samoin kaikkien aiempienkin naisystäviensä kanssa? Onko miehellä aikomustakaan solmia sellaista parisuhdetta, jossa hän asuisi puolisonsa kanssa yhdessä?
Elääkö mies kirjaimellisesti yhdessä taloudessa (eli syökö samasta jääkaapista) vanhempiensa ja sisarustensa kanssa? Jatkuisiko tilanne samanlaisena siinä tapauksessa, että mies joskus avioituisi?
Mies kertoi itse, että asuu perheensä kanssa kun ihmettelin miksei kutsu minua luokseen. En arvele vaan tiedän ettei mies uskaltanut kertoa kaikkea heti, koska joutuu olemaan varovainen teoissaan. Mies särki sydämensä pari vuotta sitten edellisen tyttöystävän takia ja ei halua joutua skandaaleihin, joten suojelee itseään ja perhettään. On toiminut samoin entisen tyttöystävänsä kanssa, joka ei kuulemma halunnut edes tulla käymään miehen luona. Mies haluaa onnellisen parisuhteen ja solmia avioliiton sitten kun on löytänyt sen oikean. Miehen vanhemmat asuvat samassa talossa, mutta eivät jaa samaa jääkaappia ja keittiötä. Vanhemmat asuvat toisella puolen taloa ja siskolla on oma huone miehen luona, jossa yöpyy jos heillä on yhteisiä asioita hoidettavana. En tiedä miten asumisjärjestelyt hoituvat jos muutan miehen luo, mutta en mene sinne päsmäröimään ja määräilemään, että vanhemmat ulos! Ei sellainen kommunikoiminen toimi täällä, jossa vanhempia ihmisiä kuuluu kunnioittaa.
Eli missä te tapailette? Aina sinun luonasi?
Ja vielä miehen isovanhemmatkin asuvat siinä samassa talossa. Mahtaa olla aikamoinen kartano. Kuulostaa merkittävän paljon tuhannen ja yhden yön saduilta. :)
Mies ei halua joutua skandaaleihin, joten hän suojelee itseään ja perhettään?
Millaisiin skandaaleihin mies on vaarassa joutua?
Missäs se siskolikka noin muuten asuu, jos hänellä on veljensä talossa vain yksi huone satunnaisia yöpymisiä varten? Millaisia yhteisiä asioita hänellä on hoidettavana miehensä kanssa?
Kuulostaa kovin kiehtovalta kulttuurilta tämä.
Italia?
Itse en tykkäisi pakkososiaalisuudesta, mutta makuasia ja kulttuuriasia. Sen sijaan kyllä vaatisin, että mies huolehtii vanhoista/sairaista vanhemmistaan, sitten kun sen aika on.
Olen ollut kahden suomalaismiehen kanssa, joilla vanhemmat asuivat lapsensa luona. Ekassa tapauksessa hyvin häiriintynyt ja ilkeä äiti, onneksi juttu loppui. Toisessa tapauksessa ihan aikuinen mies, jota vanhemmat ei edes yrittäneet komennella.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä miehen isovanhemmatkin asuvat siinä samassa talossa. Mahtaa olla aikamoinen kartano. Kuulostaa merkittävän paljon tuhannen ja yhden yön saduilta. :)
Ei ole satu vaan totta. Inhoatko todellakin noin paljon vanhoja ihmisiä ja hylkäät omat vanhemmat ja isovanhemmat? Mies on ahkera ja tekee kovasti töitä ansaitakseen rahaa ja on niillä rahoilla ostanut ison talon rakkailleen. Täällä perhearvot on eri arvoluokassa mitä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Eli missä te tapailette? Aina sinun luonasi?
Emme tapaa aina luonani, mutta paikoissa joissa saa olla rauhassa katseilta esim. ravintolassa, tenniskentällä tai ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan kulttuurierollinen asia? Jos olisit paikallinen, et ehkä pitäisi asiaa edes erikoisena. Suomessa arvostetaan itsenäisyyttä, mutta monissa maissa pidetään surullisena, että perheet ja sukulaiset eivät ole enemmän tekemisissä.
Tämä on hyvinkin kulttuurieroavaisuutta. En ole asunut täällä vuosikausia, mutta se on tarkoitus. Sopeutunut olen hyvin eikä ole valittamista. Perhe on täällä suuressa arvossa ja vanhempia arvostetaan ja kuunnellaan.
Kiinnostus loppuisi. On sitä tapahtunut pienemmistäkin syistä noin tapailuvaiheessa. Ja kun ikää on päälle 40v ja kokemustakin jonkin verran niin en jaksaisi tuohon lähteä. Pehekeskeisyyttä arvostan kyllä, mutta jotain rajaa!
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua joutua skandaaleihin, joten hän suojelee itseään ja perhettään?
Millaisiin skandaaleihin mies on vaarassa joutua?
Yksi skandaali voisi olla se, että mies seurustelee ulkomaalaisen kanssa. Miehen perheelle oli iso asia, että heidän ainoa poikansa seurustelee vakavasti ulkomaalaisen naisen kanssa, koska vanhempia mietityttää kulttuurierot. En ole tavannut miehen vanhempia vielä mutta tapaamme pian. Mies on todella perhekeskeinen ja luonnollisesti suojeleva enkä minäkään halua aiheuttaa miehelle mitään turhia skandaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Missäs se siskolikka noin muuten asuu, jos hänellä on veljensä talossa vain yksi huone satunnaisia yöpymisiä varten? Millaisia yhteisiä asioita hänellä on hoidettavana miehensä kanssa?
Kuulostaa kovin kiehtovalta kulttuurilta tämä.
Sisko asuu muuten omassa kodissa, mutta heillä on yhteisiä bisneksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyseessä eri tilanne kuin jos mies asuisi itsenäistymisen puutteen takia kotona mutta jos jäät tuohon suhteeseen niin saat asua ja jakaa keittiön, ateriat, kaikki juhlapyhät, jne. miehen suvun kanssa ja jos saatte lapsia niin jaat vanhemmuuden miehen äidin kanssa.. koska kulttuuri.
Ainakin olisi turvaverkko valmiina ja isovanhemmat tukemassa vauvanhoidossa. Lapsella olisi rakastava ja turvallinen ympäristö missä kasvaa. Ei lainkaan huono ajatus.
Täysin ok jos olet varma että ymmärrät mihin ryhdyt ja se on sinulle ok. Minulle tuo olisi pahin mahdollinen painajainen.
Miten niin ryhdyn? Erotatko ja estätkö isovanhempia näkemästä lapsenlapsiaan?
Häh, en? En vaan haluaisi missään nimessä asua vanhempieni tai miehen vanhempien kanssa, enkä todellakaan mitään laajennettua perhekuviota. Ihan ok jos joku haluaa, mutta minä en.
Voi olla, ettei tuo suhteen jatkuminen edes ole sinun ongelmasi, vaan siitä voi päättää miehen äiti.
Asut eri kulttuurissa ja haluat asua edelleenkin? Miksi kyselet meiltä, jotka ovat aina asuneet vain Suomessa? Eihän me tajuta mitään tuosta kulttuurista vaan peilataan sitä Suomen olosuhteisiin.
Mistä tiedät, että mies on itse talon rahoittanut? Hän on sanonut niin?
Mikä on isovanhempien terveys nyt? Joskus noi vanhuuden sairaudet periytyvät lapsille eli sinä kohtaat miehen vanhempien "höppänyydet" aikanaan, jos jatkat.
Muuten hyvää jatkoa!
Mies salailee ja piilottelee. Oletko varma, ettei hän ole naimisissa?
Minkä pikkukylän mafioson pauloihin ap on joutunut, kun tavata pitää ulkomailla asti, ettei miehelle tule skandaalia?! Vai onko ukko varattu...
Ei ongelmaa, ellei mies asu vanhempiensa luona uusavuttomuuden tai vastaavan takia vaan tekee osansa kotitöistä yms.
Muutin itsekin omilleni vasta 27-vuotiaana. En halunnut mihinkään kämäiseen soluun, jossa kämppikset voi olla millaisia sikoja tahansa, eikä mulla ollut sopivan samantyylistä kaveria jota kimppa-asuminen olisi kiinnostanut. Hyvällä paikalla ollut yksiö olisi ollut kallis, ja halusin sästää pesämunaa tulevaa varten.
Miten niin ryhdyn? Erotatko ja estätkö isovanhempia näkemästä lapsenlapsiaan?