Mikä tää Stockmann-juttu oikein on? Joka ketjussa missä
joku haluaa kertoa olevansa tavallista junttia ylempänä mainitaan Stockmann. Siis kauppa on jollekin niin hieno juttu että sillä pitää ratsastaa? Valaiskaa nyt vähän mikä tää juttu on?
Kommentit (115)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:04"]
Ei hitto, mä ihmettelen samaa kuin ap :D Kaupoissa käyn koska on joskus pakko, ei tulisi mieleenkään maleksia niissä aikaa viettämättä tai kuvitella että kun käyn jossain tietyssä kaupassa niin saisin siitä jotenkin paremman statuksen muiden silmissä :D
[/quote]
Minua ei kiinnosta kuka siellä käy enkä käy statuksen takia. Herkku on sopivan pieni ja sieltä saa kaikkea. Prismat ja Cittarit olen unohtanut jo kauan sitten niiden valtavan koon takia. Tavaratalossa on kivampaa asioida kuin marketissa, jossa kaikki maksetaan samalle kassalle
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 14:37"]
No siinähän se tuli. Maksetaan samoista tuotteista ja huonommasta palvelusta ylihintaa kun se on olevinaan NIIN hienoa. Stockan herkku on kuuluisa lähinnä siitä, että se myy vanhentuneita tuotteita, mutta vittuako siitä, kun se on hei niin hienoa.
[/quote]
Ap taitaa viitata minun viestiini tuossa mökkiketjussa, joten tässä lyhyt selitys:
Mulla on vilpitön rakkaussuhde Helsingin keskustan Stockmanniin. Se on perinteikäs paikka, josta löytää aina jotain mielenkiintoista katseltavaa, vaikka ei mitään ostaisikaan. Tykkään maleksia siellä, tarkkailla turisteja, käydä teellä ja nauttia yleisesti tunnelmasta. Monesti kyllä ostankin sieltä jotain.
Miten niin Stockalla on huono palvelu?
[/quote]
Joo huvinsa kullakin :D
[/quote]
No etkö sä mitään nasevampaa keksinyt?
[/quote]
No en todellakaan, olen aivan sanaton tällaisten ajanvietteiden kanssa :D
Mihin mökkiketjuun tässä viitataan?
t. Tapiolan Stockan tyytyväinen asiakas
24, sinä et sitten koskaan shoppaile? Kävele kaupungilla ikkunaostoksilla tai maleksi ostarilla?
Ihme vittuilua vittuilun vuoksi.
Ap:lle sen verran, että en ole tuollaiseen koskaan törmännyt. Siis että joku mainitsisi Stockalla käymisen leuhkimisen vuoksi. Miksi ihmeessä sillä kukaan leuhkisi, kauppa mikä kauppa. Sinne pääsee kuulkaa ihan persaukinenkin sisään, ei ole ovella portsaria...
Minä käyn Stockalla silloin, kun etsin jotain vähän harvinaisempaa tuotetta ja tarvitsen asiantuntevaa myyjää. Ja silloin, kun haluan kertakäväisyllä ostaa suht huokealla ison kasan seuraavan sesongin vaatetta lapsille + ehkä lentoliput kesälomareissulle (kuten tällä viikolla) Hullareilta.
Mutta ei se minua rassaa, että joku tuonkin tulkitsee leuhkimiseksi tai pröystäilyksi. Ihan rauhassa, kertoo siitä "jostakusta" aika paljon, tuollainen tulkinta!
Stocka on oikein hyvä vaihtoehtoinen kauppa S-ketjun ja K-ryhmän kartellille. Siellä pidetään esillä se joka on aidosti hyvää, kun S-ryhmässäkin tarjotaan väkisin jotain heidän ketjutuotteensa tavaraa pitämällä sitä tai jotain isompaa brändiä enemmän hyllyissä ja antamalla pienempien, usein parempien tuotteiden välillä hävitä hyllyistä vähän pidemmäksi aikaa. Viimeisin kokemus paikallisesta mehusta, jonka toimitusvälit olivat pidentäneet, eivätkä korjanneet tilausmääriään harventuneeseen toimitukseen nähden.
Kannatan ehdottomasti tuollaista, jossa hyvät tuotteet ovat tärkeämmät kuin myymälän kassavirtojen optimointi omiin tuotenimiinsä.
Tapaan katsoa kyllä päivämäärät (ja aikanaan Punavuoren Kukkura-kaupoista opitusti myös niiden vuosiluvut) ja en tosiaankaan koskaan ole saanut meidän Stockalta vanhentunutta tavaraa sen paremmin hyllystä kuin tiskistäkään. Ehkä he myyvät ne kaikki tuolle valittajalle.
[/quote]
Olethan muistanut tarkistaa myös, ettei ole päällekkäin liimattuja hintalappuja;)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:17"]
24, sinä et sitten koskaan shoppaile? Kävele kaupungilla ikkunaostoksilla tai maleksi ostarilla?
Ap:lle sen verran, että en ole tuollaiseen koskaan törmännyt. Siis että joku mainitsisi Stockalla käymisen leuhkimisen vuoksi. Miksi ihmeessä sillä kukaan leuhkisi, kauppa mikä kauppa. Sinne pääsee kuulkaa ihan persaukinenkin sisään, ei ole ovella portsaria...
Minä käyn Stockalla silloin, kun etsin jotain vähän harvinaisempaa tuotetta ja tarvitsen asiantuntevaa myyjää. Ja silloin, kun haluan kertakäväisyllä ostaa suht huokealla ison kasan seuraavan sesongin vaatetta lapsille + ehkä lentoliput kesälomareissulle (kuten tällä viikolla) Hullareilta.
Mutta ei se minua rassaa, että joku tuonkin tulkitsee leuhkimiseksi tai pröystäilyksi. Ihan rauhassa, kertoo siitä "jostakusta" aika paljon, tuollainen tulkinta!
[/quote]
No en tosiaan "maleksi" jossain kaupassa ihan vaan huvin vuoksi. On mulla parempaakin ajanvietettä kuin kuapoissa pyöriminen jos en jotain oikeatsi tarvitse. Tai että olisi jokin pakottava tarve päästä Stokkalle tai johonkin muuhun kauppaan säännöllisin väliajoin.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:18"]
Tapaan katsoa kyllä päivämäärät (ja aikanaan Punavuoren Kukkura-kaupoista opitusti myös niiden vuosiluvut) ja en tosiaankaan koskaan ole saanut meidän Stockalta vanhentunutta tavaraa sen paremmin hyllystä kuin tiskistäkään. Ehkä he myyvät ne kaikki tuolle valittajalle.
[/quote]
Olethan muistanut tarkistaa myös, ettei ole päällekkäin liimattuja hintalappuja;)
[/quote]
Totta kai, Kukkura-akatemian käyneenä!
[/quote]
Ja olisiko sinulla esittää tuosta mitään muuta kuin tyhjänpäiväinen panettelusi?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:17"]
[/quote]
Aika harva sanoo että on mökiltä pakko päästä nopeasti Motonettiin tai että ostaa kaikki vaatteet Cittarista. Ymmärrät kai mitä nuo Stockan hokijat ajavat jutuillaan takaa ;) Huvittavaa se ainakin minusta on.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:10"]
No siinähän se tuli. Maksetaan samoista tuotteista ja huonommasta palvelusta ylihintaa kun se on olevinaan NIIN hienoa. Stockan herkku on kuuluisa lähinnä siitä, että se myy vanhentuneita tuotteita, mutta vittuako siitä, kun se on hei niin hienoa.
[/quote]
Ap taitaa viitata minun viestiini tuossa mökkiketjussa, joten tässä lyhyt selitys:
Mulla on vilpitön rakkaussuhde Helsingin keskustan Stockmanniin. Se on perinteikäs paikka, josta löytää aina jotain mielenkiintoista katseltavaa, vaikka ei mitään ostaisikaan. Tykkään maleksia siellä, tarkkailla turisteja, käydä teellä ja nauttia yleisesti tunnelmasta. Monesti kyllä ostankin sieltä jotain.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ihmiset on erilaisia: toiset viihtyvät mökillä maata kuopsuttaen ja aurinkoa ottaen, toiset taas kaupungin ytimessä. Mulle keskustan Stocka ja sen ympäristö on se paikka, jossa pääsen kaikkein lähimmäs sellaista urbaaniutta, josta todella nautin. Aivan sama, mitä sinä siitä ajattelet - halusin kuitenkin oikaista sen väärinkäsityksen, että Stockalla käymisessä olisi automaattisesti kysymys hienostelusta.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:10"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ihmiset on erilaisia: toiset viihtyvät mökillä maata kuopsuttaen ja aurinkoa ottaen, toiset taas kaupungin ytimessä. Mulle keskustan Stocka ja sen ympäristö on se paikka, jossa pääsen kaikkein lähimmäs sellaista urbaaniutta, josta todella nautin. Aivan sama, mitä sinä siitä ajattelet - halusin kuitenkin oikaista sen väärinkäsityksen, että Stockalla käymisessä olisi automaattisesti kysymys hienostelusta.
[/quote]
Mitään muuta muotoa mökkeilylle ei ole? Aika rajoittunut sun maailmankuvasi on, kannattaisiko tehdä muutakin kun dallailla Stockalla?
[/quote]
En ole tuo Tapiolan Stockalla kävijä, mutta kommentoin silti: kun olen löytänyt Stockan Herkusta vanhentuneen tuotteen ja kertonut siitä myyjälle, olen saanut kiitokseksi ilmaiskuponkeja Stockan kahviloihin ja kerran jopa 100 euron lahjakortin. Vastaavassa tilanteessa Prisman myyjä on todennut "aha", ja vanhentuneet tuotteet ovat löytyneet hyllystä vielä seuraavanakin päivänä.
[/quote]
Myös minä olen löytänyt Tampereen Stockan herkusta vanhentuneen tuotteen hyllystä enkä saanut "kiitokseksi" yhtään mitään :-(
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:21"]
[/quote]
Ja olisiko sinulla esittää tuosta mitään muuta kuin tyhjänpäiväinen panettelusi?
[/quote]
Etkö oikeasti ole näistä uutisista tietoinen, vai haluatko vain yllyttää...:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Stockmann+myi+j%C3%A4lleen+vanhentunutta+lihaa/1135238200002
tai
[/quote]
Tämä oikeastaan kuvaa hyvin koko Stockman periaateen. Selvä se, että vanhentuneita tuotteita myydään, sehän on ihan oikeain - kunhan ei myydä sisäpiiriin vihkiytyneille.
Aikoinaan Stockmann olikin ns. parempi kauppa. Jos jotakin tarvitsi, sen tiesi varmasti löytävänsä Stockmannilta. Palveluakin tiesi aina saavansa. Tämä kaikki on kuitenkin jäänyt historiaan jo vuosikausia sitten. Samalla tavalla siellä säästetään henkilökunnasta kuin muualtakin, ei tahdo myyjää löytyä, kun tarvitsisi sitä kuuluisaa palvelua. Siellä myydään täsmälleen samoja tuotteita, kuin Prismoissa ja Citymarketeissa, mutta niissä tarjoushintakin on selvästi jälkimmäisten normaalihintoja korkeampi, eikä sille hinnanerotukselle mielestäni saa mitään vastinetta puitteissa tai palvelussa.
Niitä päivämääräongelmiakin siellä oli, eikä edes yhdestä kiinnijäännistä otettu opiksi, vaan edelleen jatkettiin ja jäätiin uudestaan kiinni. Ei oikein herätä luottamusta.
Minusta Stockmann on niiden ihmisten kauppa, jotka luulevat, että Stockmannilla asioinnissa on jotakin hienoa. Se heille suotakoon.
Mun kaveri oli kesätöissä Stockan herkkukeittiössä. Ne kuhmuiset hedelmät ja osittain pilaantuneet salaatit käytetään siellä ja myydään herkkutiskistä monikertaisella kilohinnalla. Hän ei suostu ostamaan mitään Stockalla valmistettua.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:31"]
Etkö oikeasti ole näistä uutisista tietoinen, vai haluatko vain yllyttää...:
[/quote]
Tuota juuri tarkoitin. Uutiset ovat neljän vuoden takaa. Aika harvassa kaupassa vanhentuneen tuotteen löytyminen on uutinen.
Ei ole kahta viikkoakaan, kun K-kaupassa minulla oli vanhentunut tuote, jonka myyjä huomasi ja pyysi hakemaan uuden.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:27"]
Mitään muuta muotoa mökkeilylle ei ole? Aika rajoittunut sun maailmankuvasi on, kannattaisiko tehdä muutakin kun dallailla Stockalla?
[/quote]
Varmasti mökillä voi tehdä vaikka mitä, se ei vain ole mua varten - asia, jota monien pikkusieluisten ihmisten on vain niin vaikea ymmärtää. Päätetäänkö tämä tyhmä jankkaus sopimalla, että sä saat kiertää kaikki maailman tavaratalot kaukaa ja mä puolestani saan vaikka muutta kellon alle asumaan, jos huvittaa?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 14:36"]
Meille Stockmann on tällä hetkellä kylän ainoa sellainen ruokakauppa
[/quote]
Suhtautumatta mitenkään alentavasti pieniin paikkakuntiin oletan, ettet aivan pienimpiä paikkoja nimeä kyliksi. Riittäisikö Yekaterinburgin tai Pietarin väkiluku tuohon kylän määritelmääsi? Vai pitääkö huomioida koko Leningrad Oblast?
[/quote]
Tarvitaan varmaan joku ammattijääkiekkoilijan avo-missukka ottamaan kantaa tähän =D