Introvertit HOI! Kuinka olette ratkaisseet asumisen pääkaupunkiseudulla?
Tarkoitan siis, oletteko löytäneet sellaista asuinpaikkaa, jossa saa olla kaikessa rauhassa hiiren hiljaisuudessa? Kaupungin alueella ei varmaan kovinkaan monta paikkaa, mutta entä lähialueet ja naapurikunnat?
Meillä miehen kanssa ongelmana, että olemme molemmat todella introverttejä. Yksikin epämiellyttävä tapahtuma, kuten juhliva naapuri, sekoileva tyyppi, alkoholisti ym. voi pilata päivän. Olemme kyllä kokeilleet asumista kaupungissa vuosia, mutta se ei ole meidän juttumme.
Mitä asuinpaikkoja voisitte suositella rauhaa rakastavalle n. 30km säteellä Helsingistä?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Teillä on kyllä joku muu issue kuin introverttiys...
Mitä tarkoitat?
ap
Olen asunut parikymmentä vuotta Taka-Töölössä useammassa eri osoitteessa. Viimeisimmässä osoitteessa olen asunut viitisen vuotta. Aivan huikea taloyhtiö, joka koostuu pääsääntöisesti eläkeläisistä tai valkokaulustyöläisistä. Taloyhtiössämme on pelkästään pieniä asuntoja joten lapsiperheitä ei talossa ole.
Mottipäiset neliöhinnat pitävät huolen siitä että asukkaiden on pakko painaa pitkää päivää, eikä kukaan ehdi/jaksa/viitsi/halua luukuttaa illalla JVG:tä vaan vapaa-aika käytetään rentoutumiseen.
Putkiremonti on juuri valmistunut joten kukaan ei tee remppaa, kukaan ei pidä bileitä eikä kukaan hölmöile muutenkaan.
Asun ylimmässä kerroksessa joten yläkerrastakaan ei kantaudu ääniä.
Miksi ette muuta vaikka mäntsälään.
Ei introverttiys tarkoita että hiirenhiljaisuudesta nauttisi. Minusta on just parasta asua keskellä kaupunkia, missä voi ikkunasta katsella elämänmenoa, mutta ei tarvitse itse osallistua jos ei halua.
Olen introvertti ja asun eurooppalaisessa metropolissa, jossa on kolmisen miljoonaa asukasta ja sitä ennen asuin yhdessä maailman suurimmista kaupungeista eikä mitään ongelmaa. Joten mikä ap:lla on ongelmana käpykylässä nimeltään Helsinki?
Mä en kestä liikenteestä ja kaupungin äänistä muodostuvaa kohinaa. Seinien pitää olla todella tiiviit, jos asunto kaupunkialueella.
ap
Ap ei kysynyt kommenttejanne introverttiuteen, että oletteko samaa mieltä vai ei. Hän kysyi missä pääkaupunkiseudulla voi asua hiljaisuudessa.
Et ole introvertti vaan ääniyliherkkä.
Muuttakaa jonnekin metsän keskelle omakotitaloon.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä liikenteestä ja kaupungin äänistä muodostuvaa kohinaa. Seinien pitää olla todella tiiviit, jos asunto kaupunkialueella.
ap
Jos kuormitut noin paljon äänistä, olet varmaan näitä erityisherkkiä. En minä introverttinä ole koskaan kärsinyt Helsingin keskustan liepeillä asumisesta.
Kyllä mä väitän olevani introvertti. Kuormitun todella paljon hälystä, ja menen herkästi stressitilaan oleskellessani liian kauan hälyisessä ympäristössä. Hyväksyn monenlaiset ihmiset, mutta en kuitenkaan jaksa heitä, mikäli he tuottavat häiriötä ympäristölle. Myös sosiaalitapaukset saavat puolestani asua jossain muualla kuin naapurissani. Okei, oli ilkeästi sanottu, mutta ymmärsitte varmaan, mitä hain ja miksen viihdy kaupungeissa, joissa naapureihin voi vaikuttaa vain tiettyyn rajaan saakka...
ap
Pääkaupunkiseudulta ei taida löytyä, veikkaan. Naapurit on aina riski, sitä asiaa ei vain pääse pakoon.
No Vantaan ja Espoon perukoilla on lähiöitä, jotka ovat hyvin maaseutumaisia. Esim Seutula, Reuna jne.
Sipoossa on korpea riittämiin vielä. Muuttakaa sinne. Minä olen introverttinä asunut tyytyväisenä vantaalaisessa lähiössä rauhallisella omakotitaloalueella. Kesäisin ruohonleikkurit pörräävät ja autoja menee tästäkin ohi, mutta muuten ei meluhaittoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Sipoossa on korpea riittämiin vielä. Muuttakaa sinne. Minä olen introverttinä asunut tyytyväisenä vantaalaisessa lähiössä rauhallisella omakotitaloalueella. Kesäisin ruohonleikkurit pörräävät ja autoja menee tästäkin ohi, mutta muuten ei meluhaittoja ole.
Onpa kiva kuulla, että noinkin lähellä. Tuleeko muita alueita mieleen kuin Vantaa ja Sipoo.
Hassua, että ihmiset takertuivat tähän ääniin liittyvään herkkyyteen. Luulin, että se olisi vähän yleisempää ihmisillä. Koen, että stressitasoni ovat useampikertaiset. Olen yhdestä asunnosta joutunut muuttamaan, kun auton äänet kantautuivat sisään seinien ja ikkunoiden läpi kantakaupungissa. Kutsun sitä melusaasteeksi.
En ole Asperger. Ihmisiä on silloin tällöin mukava nähdä, mutta pidän rauhallisesta ja tasaisesta elämästä, ja kaupunkimaisilla asuinalueilla on liikaa häiriötekijöitä ja levotonta ainesta, ihan jo tavallisissa suomalaisissakin, kun siihenkin täällä viitattiin.
ap
Voithan sinä olla introvertti suomenruotsalainen punapää, mutta ongelmasi ovat hermostoperäisiä tai erityisherkkyyttä.
Teillä on kyllä joku muu issue kuin introverttiys...