Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana ja lopetin flagyl comp kuurin!

Vierailija
08.04.2013 |

koska luin haittavaikutuksista. toivottavasti tein oikein.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin flagyl-kuurin alkuraskaudessa, mainitsin kyllä raskauden mahdollisuudesta lääkärille. Voit kysyä asiaa terveyskeskuksesta, terveysneuvonnasta tai vaikka teratologisesta tietopalvelusta. Tosi monien lääkkeiden ohjeessa kielletään käyttö raskauden aikana varotoimenpiteenä (ei esim. ole tutkittu tarpeeksi), mutta silti lääkettä saatetaan määrätä raskaana olevalle jos hyvä syy löytyy.

Itsekseni en menisi lopettamaan minkään lääkkeen käyttöä vasten lääkärin ohjeita. Käsittääkseni erityisesti raskausaikana tulehdukset on tärkeitä hoitaa kunnolla pois.

Vierailija
2/6 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitamaton tulehdus on paljon suurempi haittavaikutus kuin mikään lääkkeen haittavaikutus. Voi aiheuttaa sikiön vammautumisen tai keskenmenon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen ettei minulla ole tulehdusta. Lääkäri määräsi varmuudeksi, koska tunsin oireita. Ne oireet kuitenkin hävisivät. En tiedä kumpi on parempi ratkaisu, jatkaa kuuria vai lopettaa jos onkin turha. Ilman mitään testejä määrättiin, ikään kuin varmuudeksi kun sanoin ett valkovuotoa ja kutisee hieman.

Vierailija
4/6 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet tietysti hävisivät kuurin ansiosta. Mutta kuuri pitää jatkaa loppuun asti ettei tulehdus uusiutuisi.

Vierailija
5/6 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivaa ei pahemmin kannata testata. Flagylit ja muut ovat ihan ok raskausaikana kun niiden käyttö on satunnaista. Terveellisempiä kuin raskausmässäilyt (rasvaa ja sokeria).

Vierailija
6/6 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tulehduksia yleensä testailla, vaan kuuri määrätään oireiden perusteella. Luottaisin ennemmin lääkäriin kuin omatohtorointiin. Mieluummin mielipide toiselta lääkäriltä jos diagnoosi epäilyttää kuin kuurin omin päin keskeyttäminen. Tulehdus raskausaikana ei todellakaan ole leikin asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme