Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eväitä mukaan laivalle? Viking Grace

Vierailija
24.03.2019 |

Olemme lähdössä perheen kanssa laivalle ja ostimme etukäteen aamupalat sekä paluumatkan illallisen. Ekana iltana pitäisi olla jotain iltapalaa, joten suunnittelin ottavani eväitä mukaan. Gracella ei taida olla mitään kauppaa mistä saisi perus "eväskamppeita"? Kahviloita varmasti joo mutta en ehkä kahviloiden hinnalla ostaisi viisihenkiselle perheelle syötävää. Onko ihan hölmö idea?

Kommentit (633)

Vierailija
201/633 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se vaikeaa itse käydä selkeää faktaa käydä tarkistamassa: https://www.vikingline.fi/valitse-matka/hyva-tietaa/matkalaukkujen-tark…

Miksihän laivalle ei saa tuoda silitysrautaa? Onko se joku lyömäase?

Ja hytissä juomien korkkaus on sikäli vaikea estää koska hytti kuuluu kotirauhan piiriin eikä sinne saa tulla tekemään tarkastuksia.

Koska sä korkkailet niitä juomasi ihan liikaa ja unohdat sitten sen silitysrautasi päälle. Ja kohta on purkki tulessa. Eikä hytti todellakaan kuulu mihinkään kotirauhan piiriin. :D

Lähinnä siksi voisin ottaa silitysraudan mukaan että veisin sen Tukholman hotelliin vaatteita varten, en siksi että laivalla sitä käyttäisin mutta onkin siis kielletty.

Ja hytti tosiaan on kotirauhan aluetta.

Vierailija
202/633 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuttavaperhe, joka ottaa laivan hyttiin mukaan vedenkeittimen. Sillä he keittää murukahvit, tekee puurot, ym. Heillä on aina risteilyllä eväät, eivät syö laivan ravintoloissa ollenkaan.

Menevätkö he ravintoloihinkin omien eväiden kanssa? Miksi edes mennä laivalle jos ei ole varaa. Luulisi että syöminen/juominen on aika iso osa risteilyä ja rentoutumista. Mitä vapaalle vaihtamista se on kokata siellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/633 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmettelen millä perusteella nuo elintarvikkeet voi kieltää. Eihän silloin saisi kuljettaa edes tuliaisia. Esimerkiksi Tallinnasta tuodaan aika yleisesti esim. juustoja, terminaalin vieressähän on nimenomaan sitä varten kauppoja. Ja etenkin juomakielto ihmetyttää, kun ihmiset ihan avoimesti raahaavat keissitolkulla tuliaisjuomia laivaan.

Vierailija
204/633 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako hytissä grillata?

En ole aivan varma. Mutta voinko ottaa ison savustuslaatikon ja nuotiotarpeet sinne. ?

Vierailija
205/633 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen aina ottanut lapselle iltapalan mukaan, jos Gracelle on menty (itse en syö mitään välipaloja). Se laiva lähtee vasta 20:45, joten en todellakaan syö lämmintä ruokaa enää tuohon aikaan. Kahvilan valikoima taas on niin onneton, ettei kiinnosta. Siellä ei ole edes karjalanpiirakoita tai jotain kivaa suolaista piirakkaa. Löytyy vain kuivaa sämpylää ja katkarapuleipiä eli ei mitään pikkulasten ruokaa. Seuraavana päivänä sitten kuohariaamiaiselle ja päivällä buffettiin.

Miksi ihmeessä pikkulapsi ei voi syödä katkarapuleipää? 😂 Ihmekös kun lapsille kelpaa vain nauravat nakit ja lihapullat kun ei anneta muita makuja.

Tottakai hän saisi syödä katkarapuleipää, mutta kun ei suostu koskemaan majoneesiin, niin ei se nyt kovin fiksu ostos ole. Katkaravuista kyllä pitää. Mitään nauravia nakkeja meillä ei ikinä ole syöty. Lapset on erilaisia ja meidän lapsi on nirso. Käytän kaikki tilanteet hyväksi, joissa voi maistaa uusia juttuja, mutta en osta 10 euron leipää, josta tiedän jo etukäteen, että syömättä jää. Itse syön ennakkoluulottomasti kaikkea, joten toivon, että tämä ajan kanssa helpottaa.

Vierailija
206/633 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauravissa nakeissa ja lihapullissa ei ole mitään vikaa. 

Lapsilleni opetan että kaikkea ruokaa arvostetaan. 

Vierailija
207/633 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan oikeasti seurustellut tuollaisen ihmisen kanssa. Piti olla kiva ensimmäinen risteily, mutta hän paheksui sitä, etten halunnut roudata laivaan eväitä vaan törsätä syömällä laivalla ravintolassa ja kahvilassa. Hoh hoijaa. 

Hohhoijaa. Lue aloitus.

Hohhoijaa ...sinä ja sinun napasi.

Hohhoijakkaa.

Vierailija
208/633 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuttavaperhe, joka ottaa laivan hyttiin mukaan vedenkeittimen. Sillä he keittää murukahvit, tekee puurot, ym. Heillä on aina risteilyllä eväät, eivät syö laivan ravintoloissa ollenkaan.

Menevätkö he ravintoloihinkin omien eväiden kanssa? Miksi edes mennä laivalle jos ei ole varaa. Luulisi että syöminen/juominen on aika iso osa risteilyä ja rentoutumista. Mitä vapaalle vaihtamista se on kokata siellä?

Vaikka en laivalla omia eväitä syöviin kuulukaan, niin ainakin itselle se laiva on kulkuväline maasta toiseen, eikä mikään matkan kohokohta. Maissakin on yleensä jotain ihan järjellistä tekemistä mitä varten on matkustettu, eikä vaan lonnita ympäriinsä kuin lehmä laitumella. 

Vierailija
209/633 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti moni toimittaja on samalla risteilyllä ja hyppää laivasta.

Vierailija
210/633 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi ottaa omat eväät. Itsekin nuorempana, kun ei ollut liikaa rahaa säästettiin paljon 4 lapsen kanssa, kun oli omat eväät reissuissa ja jokainen sai semmoista ruokaa kun halusi. Tietysti välillä käytiin pitsalla ja hampurilaisilla. Lapset ei valittaneet, on ne kahvilan sämpylät ja juomat sen verran kalliita isolle porukalle, että ihan järkevää säästää niissä. Nyt kun ei ole lapsia matkassa ja rahaakin on enemmän, on eri asia, vaikka en vieläkään älyttömyyksiin tuhlaile.

Vierailija
211/633 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laivalla olen yleensä joutunut pettymään ruokiin, söinpä päivällisen buffetissa tai a la cartessa. Yhden hyvän aterian olen Symphonylla löytänyt kahvilasta. Se oli aasialainen salaatti, jossa oli paahtopaistia suikaleina.

Rahalla ei ole väliä, mutta joskus omat eväät on vain paremmat kuin joku kauhea sitkeä pihvi ja kammottava viinisuositus, joista kärsin esim. Tavolatassa viimeksi. Nyt ei ole siis kyse Gracesta, mutta pointti on se, että "hyvin syöminen" ei laivassa välttämättä aina onnistu, ellei turvaa omiin taitoihinsa. Itse ainakin jatkossa otan eväät, koska en jaksa syödä tuota laivan hyvää salaattia sekä aamiaiseksi että päivälliseksi mennen ja tullen.

Mahdat olla melkonen kulinaristi jos taiot hytissä suuhusi paremmin sulavat eväät kun kokit laivan keittiössä. Tohon ei pysty edes michelin tason kokki.

Kyllä, olen kulinaristi ja siksi en aiokaan maksaa huonosta ruuasta, kun voin itse tehdä hyvät eväät.

Joskus olen kyllä laivalla saanut ravintolassakin hyvää ruokaa, mutta siitä on aikaa.

Vierailija
212/633 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko kiellettyä vai ei mutta minulta ainakin vartija kerran tutki laukun ennen kuin pääsin laivalle.

No ei sinne nyt mitään ruokaa ole kielletty viemästä. Ainoastaan omat alkoholijuomat on kielletty.

No ei se nyt noin ole.

"Risteilymatkustajat ja Cinderellan matkustajat eivät saa tuoda ilman erillistä lupaa elintarvikkeita laivalle. Matkalle ei saa ottaa mukaan myöskään vedenkeittimiä tai muita ruoan valmistukseen käytettäviä välineitä. Muilla laivoilla reittimatkustajilla on lupa kuljettaa mukanaan elintarvikkeita, ei kuitenkaan lämpimiä ruokia. Elintarvikkeita ei saa kuitenkaan nauttia laivalla, eikä niistä saa valmistaa siellä aterioita."

Tuollaisilla säännöillä ei ole lain voimaa, ja laivayhtiöt tietävät sen. Matkalle yleisesti saa ottaa eväitä. Lennoille on tosin turvatarkastukset, mutta sekään ei ole varsinaisesti eväiden vaan turvallisuuden takia. Mulla on mennyt vesipullo ja puolikas eväsleipä turvatarkastuksen läpi omassakin epähuomiossa, pääsi reissumies vaihtamaan mannerta. En kyllä syönyt enää toisella mantereella sitä. Banaania ei ole myöskään poistettu laukusta turvatarkastuksessa.

Laivayhtiö ei voittaisi ikinä oikeudessa, sikäli kun eväistä edes voisi prosessia tulla.

Vierailija
213/633 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväiden syömistä ja kulinaristia samassa lauseessa. ☺

Kyllä laivalla on ihan hyviäkin ravintoloita, varmaan voittavat lämmenneiden eväiden natustamisen hytissä, oli ihminen sitten millainen kulinaristi tahansa.

Hyvän viinin kera nautittu ateria ravintolan pöydässä, en vaihtaisi eväisIin.

Lasten kanssa eväät ymmärrän jotenkin, en aikuisten reissulla.

Mutta vitosen ja kympin hinnan perään poraaminen, ei se enää maata kaada jos reissuun on lähdetty.

Itselle on kamalinta olla reissussa, missä tahansa, ja laskea ja vertailla joka kerta hintoja kun jotain aikoo ostaa.

Myös kun mukana oleva kaveri tai seurue sitä tekee. Itse olen joskus maksanut kyseisen tuotteen tai aterian jotta olen saanut *on niin kallista* siunailun loppumaan. Hermo vaan ei kestä.

En ole varakas itsekään, mutta en silloin edes lähde mihinkään jos rahat on vähissä.

Vierailija
214/633 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ihan hölmö idea, joo. Miksette mene sitten soutaen, säästyy ne lippurahatkin. Hieman on niinkuin ennenvanhaan Keihäsmatkojen aikaan kun vietiin etelänmatkalle säilykelihapullat ja näkkärit mukana.

Vierailija
215/633 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin eilen 23 jälkeen ja nauratti. Miksi pitää lähteä lasten kanssa iltalaivaan? Laivasta ei pääsr edes ulos. Huh. Sitten että omat eväät. Eihän se oo edes sallittua.

Vierailija
216/633 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hytti on likainen kun siellä syödään kinkkuleipiä ja maidot kaatuu.

Vierailija
217/633 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Olen Vikingillä monta kertaa ja aina on ollut aamu- ja iltapalatarpeet mukana ohan muovikassissa. Minkäänlaista sanomista ei ole tullut.

Vierailija
218/633 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai eväät, meillä on aina jonkin verran evästä mukana. Rahat voi käyttää muuhunkin kuin laivan kahviloihin. Jos jonkun mielestä typerää niin mitä sitten, siinäpähän tunkee omat rahansa mutta meillä säästyy.

Vierailija
219/633 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii,hikiseen hyttiin eväille joo. Tee seur kertaa varten näin: Etukäteen puhutte lapsille että "xx-kuussa mennään laivelle ja nyt säästötalkoot pystyyn" JA joka kerta kun ne vinkuu "limuukarkkiispissii" niin sanotte joo,laitetaan tää limukarkkiraha xx-euroa säästöön niin sitten laivalla...saatte syödä "limuukarkkiijädee" niin paljon että napa paukkuu. Toki se tarkoittaa että kieltäydytte "saunakaljoista" jne silloin tällöin. Voihan toki joskus ostaa mutta kun on yhteinen tavoite.

Niin mä aina tein ja oli kiva matkustaa kun ei tarvinnut venyttää penniä eikä sanoa ja hokea koko ajan että "ei oo rahaa" Huomaamatta kerää jonkunkin eurosen tuollai,ja kaupassakin voi miettiä tarviinko just nyt tätä teepaitaa tai juustopalaa,lelua vai laitanko kympin matkakassaan. Lapset voi löytää limupulloja ja niistä voi ne sentit laittaa näkyvään purkkiin vaik keittiöön. "Tänne matkakassaan" ja purkkiin vaik viiva että tuolla tuolla,katsokaa kuinka paljon" Se on hauskaa ja näkyvää! Eikä tarvi joo kitsastella eikä kannella omia eväitä.

Vierailija
220/633 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eväiden syömistä ja kulinaristia samassa lauseessa. ☺

Kyllä laivalla on ihan hyviäkin ravintoloita, varmaan voittavat lämmenneiden eväiden natustamisen hytissä, oli ihminen sitten millainen kulinaristi tahansa.

Hyvän viinin kera nautittu ateria ravintolan pöydässä, en vaihtaisi eväisIin.

Lasten kanssa eväät ymmärrän jotenkin, en aikuisten reissulla.

Mutta vitosen ja kympin hinnan perään poraaminen, ei se enää maata kaada jos reissuun on lähdetty.

Itselle on kamalinta olla reissussa, missä tahansa, ja laskea ja vertailla joka kerta hintoja kun jotain aikoo ostaa.

Myös kun mukana oleva kaveri tai seurue sitä tekee. Itse olen joskus maksanut kyseisen tuotteen tai aterian jotta olen saanut *on niin kallista* siunailun loppumaan. Hermo vaan ei kestä.

En ole varakas itsekään, mutta en silloin edes lähde mihinkään jos rahat on vähissä.

Viimeiseen lauseeseen tiivistit sen mitä siitä seuraa kun lompakkoaan ttuulettaa jokapaikassa. Ei sillä keinoin varallisuutta kerry.